Režie:
André ØvredalScénář:
André ØvredalKamera:
Hallvard BræinHrají:
Otto Jespersen, Glenn Erland Tosterud, Johanna Mørck, Tomas Alf Larsen, Robert Stoltenberg, Urmila Berg-Domaas, Hans Morten Hansen, Knut Nærum, Eirik Bech (více)Obsahy(5)
Ačkoli zbytek světa zná troly především jako figury z fantasy či malé roztomilé skřítky s velkými bříšky a naježenými vlasy, v Norsku jsou postavami národního folkloru, vystupujícími v báchorkách, které čtou rodiče dětem před spaním. Mají vlastní propracovanou mytologii a existují v různých podobách, od dobrotivých bytůstek po gigantická krvežíznivá monstra. Jenže co když trolové opravdu žijí a norská vláda jejich existenci tají? Tříčlenný tým studentů se vydává po stopách bizarních medvědích útoků v horách a lesích Norska a setká se s podivínem, jehož pomlácený džíp se smradlavým karavanem je vždy poblíž podobného incidentu. Muž, jehož mají v okolí za pytláka, o sobě tvrdí, že je lovec trolů, a dovolí štábu, aby ho doprovázel. Důmyslně vystavěný mystifikační pseudodokument se vedle samotných trolů zaměřuje také na otázku, jak by dnes žili bájní rekové bojující s monstry. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (611)
Příjemná blbinka bez vyšších ambicí, v níž při zpětném zkoumání krásně funguje prolínání filmového a dokumentárního jazyka, samotná autenticita ale příliš dlouho nevydrží (tím spíš, že autoři zásadní zvrat odhalí vlastně už v samotném názvu filmu). Rozhodě ale potěší atmosféra, parádní promyšlenost fikčního světa a v neposlední řadě také spousta drobných fórků a narážek, které vlastně v prvním plánu vůbec vtipné nejsou... 7/10... ()
Paráda. Další z řady first-person bubákovin zavítala do Norské mytologie. Solidní triky a výborné (hrůzu nahánějící) zvuky dělají dělají z LOVCE TROLŮ skvělou zábavu, kterou si očividně užívali i samotní tvůrci. Ti celou tu troly-naháněcí opepřili výživnými detaily, které stírají tvůrce báchorek a povídaček o těchle chlupatých obludách. Sám titulní hrdina Hans je navíc boží. Drsný týpek, pro kterého je tohle všechno prostě jenom práce a už je z ní unavený. I ti padoušští byrokrati (co kupují od Poláků mrtvoly medvědů) to pěkně oživují a závěr je i díky nim správně úderný. Milý film. "Takže já sedím na mině? Jste magor?" ()
Rád by som dal plný počet, ale nedá sa. Všetko sa mi páčilo: cez námet, prostredie, kameru až po samotných trolov. Je tu však jeden problém a to je ten, že to nebolo ani trochu napínavé. Horor? Nežartujte. Skôr som mal pocit, že sledujem fantazijnú rozprávku. Trolovia boli zlatí, akoby vystrihnutí z rozprávkovej knižky. Bolo to milé, zaujímavé a zručne natočené, ale tu to žiaľ končí. Taktiež sa mi to miestami zdalo naťahované. Ale potešilo ma to, taký film tu ešte nebol a len za samotnú originalitu by si zaslúžil aspoň 80%. ()
Norská found footage fantasy pahádka pro dospělé, která mi vyrazila dech. Čekal jsem suchou devadesátiminutovou napínačku s jediným finálním záběrem na digitalního obra, načež jsem dostal velmi svižnou a příjemnou podívanou na to, jak pár studentů s kamerou ve snaze chytit pytláka, narazí na regulérní světový unikát - lovce trolů. Toho už jeho tajná práce pěkně sere, tak kupodivu svolí s natáčením své denní rutiny. Manévrovací prostor je obrovský, norská zimní příroda krásná, šance jsou velmi slušně využité a zpracované. Proč to neocenit? 90% a velmi příjemné překvapení. ()
Těžko říct, co tohle provede s turistickým ruchem v Norsku. Spoustu (křesťansky založených) rodin, to zřejmě od návštěvy odradí. Na druhou stranu, dostat tohle k narozeninám, ve formě víkendového zážitkového voucheru, neváhal bych ani vteřinu.__ Rozebírat tohle vážně, (snad) ani nejde. Přesto se tu o to (ne)překvapivě velká část snaží. Max v sedmé min, při pohledu na mrtvého medvěda s vypláznutým jazykem, (vám) musí začít svítat a pokud ani po narážce na hádanku nemáte jasno, není (vám) pomoci. Trošku nadhledu, lidi. Narozdíl od snímků jako je Cloverfield , The Blair witch project apod. je právě tohla ta nedostižná výhoda Trolljegeren. Na jejich největším problému tj; samotné těžké uvěřitelnosti, postavili tvůrci základ a právě jejím (ne)jednoznačným popřením, ji následně přetavili v největší přednost. Lví podíl na konečném úspěchu, má hlavní představitel O. Jespersen, coby nejlepší (jediný) lovec trolů. Sledovat jeho, za každé situace, vážný výraz, kdy se stoickým klidem, bez pohnutí brvou, zodpovídá zvídavému novináři, jednu otázku za druhou (biolog žasne, laik se diví) popř. stěžujícího si na nevděčnou roli jeho zaměstnání, je zážitkem hodným (d)ocenění.__ Zkrátit snímek o nějakých patnáct minut, šel bych snad i do plných. I díky všudypřítomné nadsázce a skutečnosti, s jakou hravostí k jejich národní látce tvůrci přistoupili. Patrné je to zejména v podobě myšlení i na takové detaily, jako je vyplňování dotazníků po odstřelu. Nic naplat, stavy je potřeba hlídat. Navíc i samotní trolové nepůsobí směšně a potřeba je taky ocenit odvaha, kdy jsou divákům ukázáni v „plné síle a kráse“, bez třesoucí se kamery a nikoliv v podobě černých obrysových čmouh. Bát se u Trolljegeren zřejmě nebudete, byť, že umí André vystavět i napětí, jednoznačně dokazuje ve scéně v dole. Přesto si snímek převážně užijí koutky vašich úst. Pouze by mě zajímalo, jak na snímek nahlíží samotní norští diváci. Zda-li s potřebným nadhledem nebo jako na pošpinění jejich legendy.80%[Na svou podzimní zahraniční dovolenou, si budu muset přibalit i domácí kameru, neboť, jak vidno, nejen norská vláda, něco (úspěšně) tají. __Co se zdejších luhů a hájů týče, máme taky kam sáhnout. Své o tom ví i Ivan Mládek. Tak nashle za rok....v kině.] ()
Galerie (37)
Zajímavosti (9)
- Niektoré postavy vo filme stvárnili známi nórski komici: Otto Jespersen (lovec trolov), Knut Naerum (pracovník elektrárne), Robert Stoltenberg (dodávateľ poľského medveďa) a Hans Morten Hansen (Finn, šéf lovcov trolov). (Carol Pifková)
- Na konci titulkov si môžeme všimnúť upozornenie v angličtine "No trolls were harmed during the making of this movie," čiže počas natáčania filmu nebolo trollom nijako ublížené. (Carol Pifková)
- Dle režiséra André Øvredala se tým okolo natáčení snažil celý projekt držet v tajnosti. Název filmu a herecké obsazení tajili do premiéry a místo klasické propagace využili tzv. virálního marketingu. (Dzegr)
Reklama