Reklama

Reklama

Žluté moře

(festivalový název)
Trailer 1

Obsahy(1)

Gu-nam dře jako taxikář v Yanbian (korejská autonomní prefektura severovýchodní části Číny), aby mohl splatit půjčku, kterou si vzal, aby mohl poslal manželku za prací do Jižní Koreje. Situace se ještě zhorší, když Gu-nam ztratí práci. Navíc se stále častěji věnuje hazardu a o manželce už neví šest měsíců. Jednoho dne je mu šéfem podsvětí nabídnuta "práce" v Jižní Koreji, může tak hledat svou maželku a vymazat své dluhy. (-Rastaman-)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (66)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Jako bylo to suprově natočené. Bitky a honičky intenzivní, hlavní hrdina správnej drsňák. Schytával fakt hodně ran, ale to ho nezastavilo. Navíc mě hodně zajímala chudá oblast, ze které pocházel. Jenže jsem moc nepochopil, o co tam vlastně šlo. Nenudil jsem se ani chviličku, ale nebylo mi moc jasné, co kdo dělá a proč. Nejlepší postava byl ale rozhodně gangsterkej boss s vizáží mírumilovného médi, ale všechny tam strašně porcoval sekyrkou, nožem či jakousi vepřovou kýtou :D ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,POJEDEŠ DO KOREJE A NĚKOHO TAM PRO MĚ ZABIJEŠ“....... /// Goo Nam nemá zrovna šťastný dny. Dluh 60 tisíc wonů je slušnej i na číňana, ale díky ,,spasiteli“, má důvod myslet na novej začátek.... Zajímavý (?) vypravěčský tempo. Všechno se děje tak nějak samozřejmě, žádnej stres, hluchý místa se tvářej zábavně a všichni dělaj jakoby nic, a že to, co se doposud stalo nebylo důležitý, protože to hlavní teprve přijde (jasan, vždyť je pryč jen hodina....). Nekecaj, přijde! Akční honičky ,,ne“auty, chlapci se řežou nejen nožem a nebo sekerou, ale i prasečíma kostma (což mi připadá obzvláště nehygienické) a i když je to přehnaný a s policajtů dělaj děsný kretény (nerozčiluj se, z těch korejskejch...) jsem v klidu a říkám si ,,AKCE vole, to musí bejt“, a jsem zvědavej, jestli je fakt nesmrtelnej. Goo Nam dokazuje, že když si člověk myslí, že už nemůže, tak může ještě jednou tolik (bavíme se o zdrhání a rvačkách...), všichni se navzájem likvidujou, ten přišel o ochranku, ten o celou tlupu a ....je to fakt dlouhýýýý....! Kdyby vynechali kraviny (třeba scény, kde se žere. To je fakt brutalita...), nebyla by tu smrtící stopáž a mohl jsem se rozplývat nad 5* záležitostí. Takhle je to ,,jen“ 3a½!, ale dám 3*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že i v Číně se maj na pozoru před holkama, s očima šikmýma jak vagína (jsem já to ale veršotepec!). 2.) Myslím si, že dokážu rozeznat Číňana od Korejce. 3.) Thx za titule ,,richja“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ** ()

Reklama

Ouwen 

všechny recenze uživatele

První polovina, která je zcela bez akce mě rozhodně bavila nejvíc a utekla mi, jako voda. Ale jakmile nastala akce, přestalo mě to bavit. Je bez nápadu, je krásný že se používají sekerky a nože, ale je to bez choreografie, spíš obyčejné mlácení hlava-nehlava. Policajti jsou fakt magoři, alespoň hlavní hrdina je frajer. Poslední dobou mám smůlu na Korejský filmy, asi za to můžou ta přehnaná očekávání. 5/10 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Subtilně dokonalý snímek naráží na očekávání diváků vyburcovaná jednak režisérovou prvotinou "Bílé maso", ale i převládající představou o jihokorejské kinematografii. Tradiční vnímání korejských filmů staví silnou dělící čáru mezi tamní komerčně orientované projekty s jejich lifestylově vyhnaným vizuálem a jakoby protilehlou kategorií festivalových snímků, které ukazují šeď a trudnost každodenní existence – v zásadě lze tuto polaritu též popsat jako opozici hyperrealisticky pestrách velkoměst a kvazirealisticky umouněných vesnic. Na Hong-jin pak dělá něco v jihokorejské kinematografii nevídaného, když akční blockbuster situuje do prostředí, která jsou zpravidla vyhrazená pro sociální dramata, a inscenuje psychologické drama shakespearovského ražení jako intenzivní thriller. Rozporuplné přijetí snímku jen dokládá, že diváci vyhledávající asijský pop od své filmové potravy chtějí primární atrakce a dravé tempo. "Žluté moře" totiž namísto toho pečlivě buduje půdu pro intenzifikaci thrillerového rámce. Právě díky dlouhé úvodní části zde schéma o „obyčejném hrdinovi“ vrženém do víru událostí, které ho převyšují, nemá roli vágního macguffinu, nýbrž je rozvedené jako vážná dramatická linie. Intenzifikačně funguje také profilace hlavního hrdiny coby tragické postavy se shakespearovskou posedlostí, jež nejen jeho vede do záhuby (famózní rozuzlení celého překotně spletitého příběhu vede zdejší hlavní postavu stejně jako Shakespearovy hrdiny k nazření vlastního osudu skrze utrpení okolo něho). Jak osvěžující a odvážné - v Jižní Koreji posedlé plastickou dokonalostí -, že režisér divákům předkládá postavy, které nejsou žurnáloví hezouni, a naopak figury žijící v luxusu prezentuje jako odpudivé a v zásadě impotentní tupce. Namísto toho přichází s novým obrazem divošské virility ve famózní postavě buranského mafiána, který ve výsledku zastíní i submisivního hlavního hrdinu. Jestliže se na přelomu tisíciletí v souvislosti s filmy mluvilo o „remaskulinaci“ jihokorejské společnosti, "Žluté moře" představuje nenápadnou reflexi genderového obrazu mužů v posledních letech. A ano, vedle toho má film dech beroucí akční sekvence, ale řemeslnou bravuru režiséra paradoxně spíš dokládá to, co divákům ostrým střihem neukazuje. ()

AffectedFace 

všechny recenze uživatele

Režisér svůj počin The Chaser očividně nepřekoná. První polovina je absolutní filmová euforie zaměřující se jenom na hlavního hrdinu (jeho plány vraždy, časování přijezdů/odjezdů, nečekaný zvrat). Ta druhá podává celkem komplikovanější vztahy vícero postav, což by mi nevadilo, ale byl v tom hroznej bordel. Na druhou stranu jsem si ji také docela užil, protože se všichni parádně vyřádili nožema, sekerama, vlastně vším, co člověku přijde pod ruku (takhle parádně zobrazené bodání nožem jsem snad ještě v žádným snímku neviděl, působí to hrozně real). Velký mínus - je určitě roztřepená kamera, asi inspirace z Bourna? No při těch honičkách v autech to bylo až nesnesitelný na oči. Kdyby se snímek držel více v duchu prvních dvou aktů, neměl bych problém se přiklonit i k pěti hvězdám, protože to bylo parádně zrežírovaný, herecky honosný, atmosférou neuvěřitelný, škoda. Kdyby se na druhou polovinu vystřídal režisér s takovým Hoon-jeong Parkem, vůbec bych si nestěžoval (ta akce by byla naprosto bezchybná). Čtyři čisté hvězdy. ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama