Recenze (1 186)

Sejměte Cartera (2000)
Regulérně se vracím k tomuhle filmečku. Je to hodně atmosférické, Seattle má svůj vlastní charakter a uvidíme mnoho lokací, kvalitní analogové automobilové honičky, špičkovej soundtrack a fenomenální, hodně osobitou režii. Herecké výkony nešetří emocemi. Get Carter je film plný detailů a je to hodně "anti-revenge" což se v tomhle žánru skoro vůbec nenachází.

Contraataque (2025)
Pseudotaktickej akčňák kterej působí hodně genericky. Na jednu stranu je tu parta lidí co se snaží takticky uvažovat a dočkáme se několika solidních nápadů, na straně druhé hloupost záporáků vyloženě ničí jakoukoliv autenticitu. Závěrečná přestřelka na tom statku působí jako z Gangs Of London, prostě nikoho nenapadne vyměnit zásobník, záporáci jedou full auto a taktiku "spray and pray", poběhují tam jak cvoci do otevřeného prostředí a nikoho opět nenapadne ze strany protistranu obejít, očividně to by dávalo moc velkou logiku. Prostě když už tvůrci se rozhodnou pro akční film že má bejt takticky laděný tak ať to aspoň dotáhnou do konce. Hlavní parta je však naštěstí charismatická, tipově správně vybraná a očividně prošli nějakým tréningem. Zvukově to není moc inovativní, ani neslyšíme padat nábojnice na zem a zbraně ačkoliv každá zní jinak, jsou příliš tiché, pořádně ani neslyšíme jak náboje se tříští o různé povrchy a místama jsou akční scény docela nepřehledné. Korunu k tomu nasazuje vyzáblá slečna ze záporáků co se tváří drsně, nožem šňupe kokain a zázračně se ze všeho vylíže jak terminátor. Nevim no, One Shot je prostě pořád o tak dvacet levelů vejš.

Warfare (2025)
Na Warfare jsem se fakt těšil, prostě další autenticky-takticky laděnej hardcore akčňák - a však musim zdůraznit že tohle není film na kterej by se divák měl těšit. U horrorů se směju a ani gore ve filmech se mnou nehne, tady však i těch pár záběrů stačilo a všechen ten nářek, křik zraněných, zranění co maj a i když se rozleze ticho a vidíme tváře zůčastněných, to ve mě vyvolalo daleko větší hrůzu. Přestřelky tu jsou ale maj dost neortodoxní kostru - nevidíme headshoty a šťavnaté průstřely těl, my skoro vůbec nevidíme tu druhou stranu což tomu dodává větší syrovost a intenzitu. Je to nepředvídatelné, člověk neví odkud to přijde. Tohle není typickej film, není zde soundtrack a ani typické klišé které by tomu dodalo "filmovej" kontext. Prostě se daná událost děje za doprovodu zkresleného doprovodu z vysílaček, nábojnic kolonizující vnitřek bytu a ohlušujícho praskání zpoza stěn. Celej film se víceméně odehrává na jednom bodě a je hodně znát že to právě nemá tah na branku, spíš se to snaží manifestovat že tady tohle je boj o přežití. Zvuková stránka je naprosto fenomenální, akce má hodně taktickej skeleton, celé se to odehrává v realném čase a herecké výkony působí přesvědčivě. Warfare není popcornovka, je to válečnej horror.

Totální rozklad (2025)
Tak jsme už fakt naivní diváci když očekáváme nějakou formu kvality ale soudě na základě toho co Evans posledně vyprodukoval tak jsem tušil že mi to úplně nesedne. Tohle bude asi dlouhej komentář - nyní já tu nebudu útočit na něčí vkus, pokud se tohle někomu líbí tak nebudu tim člověkem nějak pohoršený - nicméně pokud čekáte "akční orgamus" tak si koukejte pustit něco jiného protože akce je zde.... fakt HODNĚ málo. Tři akční scény; digitální honička s kamionem, bitka/střelba v nočním klubu a pak nikdy nekončící přestřelka u malé chatky. To je všechno, nedělám si srandu. A víte co? Bavil mě příběh a postava Walkera projde zajímavým vývojem a hlavně charakter zdejší policajtky byl to nejlepší na celém filmu. Jakmile nastala akce tak jsem to nedával. Nyní se chci podívat na zoubek toho proč má film krizi identity: v jinejch scénách postavy přebíjí zásobníky, v jinejch maj neomezenej počet. Evansovi by měl někdo vysvětlit že pistol není malej samopal. Závěrečná přestřelka totálně pochcala celej film nejen co se týče toho jak hloupá a nucená je ale jak ani nedává smysl ať už co se týče chování postav, struktury nebo i příběhu na kterej se nějak zapomene. (Prostě maj se postarat o to aby byli živé a né do nich kropit full auto, wtf man). Jindy postavy umřou po zásahu do těla, jindy tam tancujou a nepadnou k zemi. Náboje co tříští zdi na sračky ale lidem to nic nedělá, ok? Pamatujete jak Evans natočil první Raid protože neměl prachy na druhej? Tady nemá prachy na nic s rozpočtem 90ti MEGA a tak se všude nacpalo zelené plátno, digitální krev (ano ten co chtěl pro Berandal praktickou) a scény kde je dost vidět zásah umělé inteligence. Tfuj. A pak tu jsou lidi jako Scott Adkins co s nulovým rozpočtem je schopnej natočit dva akčnáky téměř na jeden záběr s pořádnou taktikou a fyzickou akcí. Je dost vidět kdo to má na háku a kdo do toho dává nějaké úsilí - asi se všechen budget vyhodil za herce a pak Evansovi došlo že Hardy má jiné projekty a neměli už peníze to dotočit tak to prohnali skrz digitálem. Paradoxně mě film bavil když se nic nedělo protože to působilo víceméně normálně. Zklamání no. Tady není nic špinavého když je to celé hnusně digitální. Přestřelky jsou ozvučený úplně mizerně kde pistol zní jak lehkej kulomet a to neustále klikání zbraní (jakože údajně pokaždé když charaktery míří zbraní tak kliknou na pojistku i když vidíme v záběru že to nikdo nedělá lol) no prostě úplná komedie a výsměch. Takže pokud očekáváte "no brainer" kriminálku s over the top akcí kde nic nedává smysl a nevadí vám digitální režie tak si Havoc užijete. Já už očekávám trošku něco jiného a jak jsem starší, tim moje tolerance pro tyhle Mcdonald burger filmy je hůř stravitelná.

Novokain (2025)
Když dáte dohromady Deadpool, Upgrade a Crank ale ponecháte jen ty klišé a generickej soundtrack no. Nemá to ten náboj co měl Crank, nemá to tu dynamiku a unikátnost co měl Upgrade a působí to jako jiná variace na Deadpoola. Soundtrack je generickej, režie krom pár kamerovejch momentů nudná a ty otravný zpomalovačky tomu nepomáhaj, ten konec je úplně dementní a posledních 20 minut zabilo pro mě celej film, dobrá práce jak to celé podělat. Bylo by fajn kdyby měl film vlastní kostru a nesnažil se zavděčit širokému publiku.

Odloučení - Série 2 (2025) (série)
Neskutečná sračka. Nevim jak jinak tohle nazvat. Máme tu další Lost, prostě záhadičky, metafory, abstrakce, NULOVEJ DĚJ, postavy se za celou dobu nijak nevyvijí, zahazují se celé episody pro jeden charakter, tuna vaty, chlupů a expoziční žumpy která nemá pro seriál význam, každej díl končí téměř stejným cliffhangerem. Na tohle jsem čekal tři roky? Se seriálem končím.

Hra na oliheň (2021) (seriál)
SPOILERY: No začalo to slibně ale potom se do toho vložila lavina klišovitých momentů a scénář začal bejt neskutečně hloupej. Napětí zde neexistuje protože jednak 90% těch postav si může samo za tu situaci protože to jsou ne moc čestné lidi a protože seriál moc rád na lidi sype cliffhangery. Napětí se vždycky během hraní těch her vytratí kvůli ať už béčkové režii nebo kvůli hudbě co je naprosto nevhodná (jazz yeaaaaaaaaaah). Máme zde i kandidát na nejvíce stupidního policajta všech dob (nekonečná baterka na telefonu co vydrží max den, střílí hlasitým revolverem v místech kde by přišel o sluch, nechá použitej telefon v jiné pozici, nemá tréning co se týče toho mít prst MIMO spoušť a nemá vůbec žádnej plán) a odhalení jeho bratra je předvídatelné na dva tisíce kilometrů daleko. To že zápletka s plešatým dědou co má údajně nádor v hlavě ale dokáže bejt parkour expert je taky předvídatelná nemá cenu asi zmiňovat. To že hlavní postava je neskutečnej lůzr co se vůbec neposouvá a nevyvijí a že všechno co dělá je jedno hloupé rozhodnutí za druhým je fakt masakr (nechá umrznout člověka na ulici jen aby si mohl zagemblit, otřesnej táta, vztah s mámou) ale my diváci máme věřit že tento člověk je schopnej zachránit stovky lidí co jdou dobrovolně na smrt? Hahahahahahaha to určitěěěě. To že maskovanej zloduch říká jak jsou hry o férovosti, při tom je to neskutečnej bullshit co nedává smysl je dobrej no. To že tu máme nešvar ohledně toho že když neuvidíte postavu umřít tak se opět objeví, mi pilo fakt krev jak frekventovaně se to zde používá. Prostě zde vyhrála zábava nad hloubkou obsahu a já po první sérii končím protože nesnesu hlavní postavu.

Hra na oliheň - Série 1 (2021) (série)
Za ten naprosto stupidní poslední díl to strhávám hodně dolů. Jak dokonale zabít zajímavě rozběhnutej seriál. Hlavní charakter je neskutečnej nýmand no.

Gran Turismo (2023)
Harbour byl výbornej ale zbytek filmu je neskutečně přeplácenej klišovitým bordelem co působí i hrozně stereotypně a režie taky není nijak zajímavá. Hlavní představitel neskutečně NU D NE J. Djimon Hounsou taky potěšil ale byl tam jen chvilku hm. Já nevim moc co napsat, já se nijak nenudil - ale že by film měl něco navíc tak mi nepřišlo. Žádná scéna mi neutkvěla v paměti.

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of the Zone (2024)
Stalkery jsem nehrál ale znám něco málo z toho nicméně mytologie a lore mi unikají. Musim uznat že za minimální budget vznikl fajn sci-fi hororovej akčňák kde hlavně přestřelky srší taktikou a jsou naprosto fenomenálně nazvučený. Hollywoode vysvětli mi jak je možný že tady pár týpečků si dokáže nazvučit tlumené zbraně tak kvalitně o proti tobě, hm?? První půlhodinu se buduje i solidně atmosféra nicméně film selhává na dost levné režii (hlavně všechny close upy) a působí to chudě pokud se nestřílí. "Herci" jsou fajn nicméně přeci jen Tarkov: Raid byl ještě na jinym levelu. Tady když se moc povídá tak to ztrácí náboj. Celkově jsem doufal že se i budu víc bát.