Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chudá dívka Stella (Barbara Stanwyck) si vezme za muže Stephena Dallase (John Boles), elegantního muže z vyšších společenských vrstev. Mají spolu dceru Laurel (Anne Shirley), ale Stella již nadále není schopna snášet Stephenovy požadavky na její vystupování a rozvede se s ním. Jejich dcera Laurel zůstane se Stellou, která se na ni po rozchodu s manželem ještě více upne. Brzy si ale uvědomí, že je pro Laurel překážkou v jejím budoucím spokojeném životě. (ČSFD)

(více)

Recenze (20)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najväčší velikáni filmového plátna sa podľa mňa vyznačujú tým, že ak si to látka vyžaduje, sú ochotní sa jej podriadiť a nepútať zbytočne na seba pozornosť. V prípade Stelly Dallas bolo od začiatku jasné, že je nutné sa sústrediť na hlavnú postavu a Barbara Stawnwyk musí aj vďaka režijnému, takmer divadelnému vedeniu vydolovať zo seba maximum, aby bol výsledok adekvátny. Stalo sa a tak sme svedkami možno jedného z najsilnejších ženských hereckých partov histórie. Scenár sa pohráva s divákovými sympatiami k postavám (najmä hlavnej) počas celého filmu, od počiatočných antipatií, cez pochopenie, až po ľútosť. Upúta niekoľkými výraznými scénami, myslím, že pri tej komickej vo vlaku začne divák chápať, že problémom Stelly bude jej rázna živelná mentalita a nie bezcharakternosť, respektíve ľahkovážnosť. Tá druhá vlaková, ktorá výrazne posunie ďalej vývoj udalostí, ako keby uzavrela tento symbolický kruh. Pri záverečnej scéne si možno mnohé ženy v kine poplakali a možno si poplačú aj dnes v televízii, podstatné je, že má svoju logiku a význam. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Klasické hollywoodské melodrama, které se ale ve dvou ohledech vymyká: 1. hlavními a aktivními postavami, jejichž (a pouze jejichž) hledisko kamera přejímá, jsou ženy, nikoli muži, redukovaní na komickou figurku a pohádkově dokonalého kapitalistu (sociální otázky a zvlášť třídní rozdíly levicově orientovaný Vidor opět neopomíjí, ale ani příliš netlačí do popředí); 2. Barbara Stanwyck hraje fantasticky (vzhledem i špetkou vulgárnosti připomíná Kate Winslet)! 80% ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Mnohdy mě nějaký snímek hned od úvodu chytne, spokojeně u něj předu jako kocour, ale postupně jeho kouzlo přestává působit, film začne nudit a ke konci jsem už zcela apatický. V případě Stella Dallas jsem to měl obráceně. Začátek mě neoslovil, následující děj také moc ne, ale postupně, s každou další minutou mě bavil víc a na konci jsme už byli téměř na stejné vlně. Na Stanwyck tu pouhý rok před skvělou Ztřeštěnou čekala (nejen) žánrově dost odlišná výzva. K její postavě si člověk musí najít cestu, protože po naplnění prvotní tužby se Stella začne chovat docela nesympaticky. Ne zcela, chvílemi je k ní film až nespravedlivý, ale ta jistá konvenčnost, upjatost a moralizování už patřila k době. Tak či onak, panovačná dámička by se rozdala pro svou dcerku. A o obětech je tenhle film především. Stejně jako o vztahu matky a dcery, který někdy bolí…Emocionální závěr na mě fungoval a Stanwyck tu zase jenom potvrdila své herecké kvality (i za vydatného přispění maskérů a kostymérů, kteří ji „proměnili“). Nakonec to přece jen budou ještě slabší 4*. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Klidne si o mne myslete co chcete, ale ja bych rekl, ze Barbara natocila i mnohem lepsi filmy... Tohle je standardni tricitkovy melodramaticky roman o zivote jedne zeny/matky Stelly a jejich peripetiich. :-) Nic po cem bych nespal... P.S.: potesila pritomnost Anne Shirley, Laraine Day nabo Barbary O'Neil, ktere znam take z lecjakych vice podarenych kousku. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Silný dramatický příběh, který má výborný i komické nebo odlehčené momenty. Když ale přijde na závěr a na scénu matky s dcerou, je skoro až nemožné to sledovat naprosto klidně a snažit se zůstat chladný. To prostě nejde. Tohle je drsná láska v tom nejčistším provedení a není t příjemné, i když víte, že to je nejspíš pro dobro dítěte. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Olive Higgins Prouty pokračování svého románu Stella Dallas (1923) nenapsala, ale po úspěchu této druhé filmové adaptace, byl celých 18 let (25. 10. 1937 - 23. 12. 1955) vysílán rozhlasový seriál, který je považován za první soap operu. S dalším vývojem svých postav autorka spokojená nebyla. (NinadeL)
  • Film sa stal tak populárny, že na jeho základe sa v októbri 1937 začal vysielať v rozhlase seriál, ktorý zachytával ďalšie osudy postáv vo filme. Seriál sa vysielal osem rokov. (Michal74)

Reklama

Reklama