Reklama

Reklama

Učitel dějepisu, Pat Solatano (Bradley Cooper), prošel psychickou krizí, během níž přišel o všechno – ztratil dům, práci, manželku i svůj dosavadní život. Jediné, co získal, bylo osm měsíců strávených v psychiatrické léčebně. Po jejich skončení mu soud dovolí vrátit se domů. A tady teprve začíná příběh Terapie láskou, excelentního filmu, který se pyšní 4 nominacemi na Zlaté Glóby a dokonce 8 nominacemi na Oscary včetně nominace za nejlepší film, režii, scénář i herecký výkon... Pat se vrací ke svým rodičům (Jacki Weaver a Robert De Niro), kteří se mu ze všech sil snaží pomoci postavit se na vlastní nohy. Sám Pat je odhodlaný zásadně změnit svůj život, což pro něj znamená přemoci nezvladatelné návaly vzteku, myslet pozitivně a především znovu najít cestu ke své manželce Nikki (Brea Bee), protože je přesvědčený, že i přes velmi dramatické okolnosti jejich rozchodu, to musí spolu dát opět dohromady. Jednoho dne ovšem Pat na večeři u přátel potká Tiffany (Jennifer Lawrence), nevyzpytatelnou a záhadnou dívku v depresi s kupou vlastních problémů. Od této chvíle se mu život začne komplikovat ještě více. Tiffany nabídne Patovi dohodu: pomůže mu sblížit se znovu s manželkou a on ji na oplátku pomůže s něčím pro ni velice důležitým – shání totiž partnera do taneční soutěže. Ani jeden z nich netuší, že se díky tomuto spojenectví mezi nimi vytváří nečekané pouto a oba zjišťují, že je společně trávený čas naplňuje neskonalým štěstím. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (29)

Trailer 1

Recenze (1 325)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Na americké romantické filmy veľmi nie som, ale tu som urobil výnimku a po filme musím uznať, že som urobil dobre. J. Lawrence ide ako píla, ťahá to z filmu do filmu a výrazná charizma i talent sa jej uznať musí. Postava B. Coopera je nevypočitateľná, preto aj keď sa zdanlivo nič nedej, je divák stále v pozore. Výberu DeNirových rolí v posledných rokoch vôbec nerozumiem, ale tu mu náhoda dožičila dobrú rolu a konečne som ho videl v niečom, kde môže aspoň trochu uplatniť svoj talent. Hlavná dvojica Cooper a Lawrencová sa k sebe výborne hodí a aj keď podvedome cítite ako to skončí, rozhodne film nepôsobí ako prvoplánový romantický film a to je jeho najsilnejšia zbraň. Je to akési prirodzené, ten posun a vývoj v ich vzťahu, žiadne zamilované kecy, jednoducho si padli do oka. Tento prístup si ma získal a aj preto hodnotím vyššie. 80%. ()

Nevada 

všechny recenze uživatele

Nemůžu říct, že bych se nebavila - i když bych snesla celkovou stopáž tak o 15 minut kratší. Ale obávám se, že za 2-3 týdny si z celého filmu budu pamatovat tak akorát scénu v bistru s debatou o sexu a to, jak si Bradley Cooper stěžuje jaký byl Hemingway hajzl. Celkově je to lehce nadprůměrná romantická komedie. Souhlasím s názorem, že Bradley Cooper předvedl mnohem víc než Jennifer Lawrence. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Hrdinové screwball komedií se chovali jako blázni. Hrdinové Terapie láskou blázni jsou. Samozřejmě v mezích amerických indie romancí – čili jde o figurky s výstředním chováním a minimální psychologickou hloubkou, které jsou definované jenom jejich interakcí s bezprostředním okolím. Jemu sem tam ujedou nervy, ona má nymfomanické sklony, oba někoho ztratili. Teď potřebují emocionálně vyplnit uvolněný prostor a najít ztracenou rovnováhu (třeba v tanci). Víc pro pochopení příběhu a zakušení dobrého pocitu v závěru vědět netřeba. Russell vsadil na dobré herce a prudké slovní výměny, nepřekvapí tak, že mezi vrcholy filmu patří scény, v nichž po sobě křičí několik psychicky labilních postav, snímaných roztřesenou kamerou. Nejde ale o další projev „shaky cam“ syndromu. Nervní kamera je využívána v souladu s Patovým postupně tlumeným neklidem. Klidnější jsou scény u psychiatra a určitou harmonii pohyb kamery získává postupným sbližováním ústředního páru, které je však dlouho motivováno zištně, takže jistá nervozita a nejistota přetrvává. Kamera nás i v jiných scénách upozorňuje na to, co si postavy uvědomí teprve později (čtení dopisu), čím je vytvářeno napětí a vyvoláváno očekávání, jež alespoň zpříjemňuje cestu za předvídatelným zakončením. Je potěšující, že scénář oproti mnoha současným komediím nesestává jenom ze Scén a Hlášek a má také pečlivě promyšlenou strukturu (vyklenutý dramatický oblouk, chcete-li) – bez hluchých míst, s finále, v němž jsou svědomitě zužitkovány veškeré motivy. Skutečnost, že hrdina nemá své jednání plně pod kontrolou a kvůli „léčbě“ se musí naučit tančit, nijak neoslabuje důsledně androcentrický narativ (rodiče od Tiffany téměř nepoznáme, ti Patovi podmiňují rozuzlení) a také v jiných ohledech je scénář revizionistický jedině ve vztahu ke screwball komediím. Společenské normy jsou podrývány přenesením léčebného procesu z institucionálního rámce do vnějšího světa, resp. popřením dichotomie mezi „normálností“ a „bláznovstvím“. Oproti klasickým screwball komediím si zde díky realistickému kontextu (léčebna, prášky, agrese) uvědomujeme, že postavy jednají jinak, než jak je v jejich světě zvykem. Ani jedna z nich však nemusí postoupit do normálnějšího světa. Jinými slovy, všichni jsou blázni, jde jen o to, najít toho správného. 75% Zajímavé komentáře: imf, ScarPoul ()

verbal 

všechny recenze uživatele

To jsou mi zase homoódy a enormně přebušená procenta! Prý "nejorginálnější romantická komedie", "skvostná romance" a podobné výstřiky životem zklamaných vdov a obézních hochů, co nepokrytě vyleštili u Hladových her. Hovno, je to terapie žehem. Základní kostra postav nepatrně originální je, protože tokání mezi nymfou s přetočeným tachometrem a maniodepresivním pacošem tu snad ještě nebylo, ale o komedii nemůže být řeč, romantické to je asi jako morová rána, a tak nakoupíte jen dvě hodiny oscarově klišovitého žvanění zakončeného hříšným kancem, u kterého by pošel nudou snad i závodní psychiatr. Pravdou je, že slečna Lórencová by už jen svým medovým basem mohla úspěšně napomáhat při odběru spermatu, a tak se u toho dá alespoň trochu rozjímat o čvachtání v loužích a polohových závodech v olympijském bazénu. Ani Bredlyho tentokrát nezabili, je sladký a hraje jako o život a na své si tak dozajista esteticky přijde i menšina s rektálními teploměry. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: David O. Russel / Predloha: Matthew Quick | Hudba: Danny Elfman | Produkcia: Bruce Cohen, Donna Gigliotti | Distribúcia: The Weinstein Company | Štúdio: The Weinstein Company, Mirage Enterprises | Rozpočet: 21 miliónov $ | Tržby: 232,237,526 $ || Herecká lahoda. Pekný námet, obsahujúci zbytočné postavy, ktoré rušia celkový prúd deja a nemajú čo pridať. Celkovo to potom pôsobí gulášovito, čo je veľká škoda, pretože inak by som napálil možno aj plnú pálku, aj napriek záverečnej gíčovyto-emočne-vydierajúcej tendencií. Ťažký nadpriemer. Hlavne herecky. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (48)

  • Ve scéně, kdy jdou společně Pat (Bradley Cooper) a Tiffany (Jennifer Lawrence) z domu Tiffaniny sestry Veronicy (Julia Stiles), má na sobě Pat bílý dres. V dalším záběru má však béžovou bundu. (ČSFD)

Související novinky

Největší filmový festival v Brně se blíží

Největší filmový festival v Brně se blíží

17.02.2013

Čtvrtý ročník Mezinárodního filmového festivalu CINEMA MUNDI již brzy (27.2. – 6.3. 2013) ovládne moravskou metropoli. Cinefilové i běžní diváci se mohou těšit na nejlepší „oscarové“ kousky za… (více)

Bradley Cooper vs. tajná německá invaze

Bradley Cooper vs. tajná německá invaze

17.01.2013

Po docela překvapivé, ale bez debat zasloužené oscarové nominaci za Terapii láskou se teď bezesporu objeví několik projektů, počítajících s Bradley Cooperem v hlavní roli. Jako první si sympaťáka… (více)

Bale a Cooper v Podrazu pro nové tisíciletí

Bale a Cooper v Podrazu pro nové tisíciletí

10.10.2012

David O. Russell po oscarovém úspěchu Fightera koketoval s několika velkými komerčními projekty (třeba s adaptací videohry Uncharted). Nakonec natočil mnohem skromnější doják The Silver Linings… (více)

Reklama

Reklama