Reklama

Reklama

Resident Evil: Odveta

  • Německo Resident Evil: Retribution (více)
Trailer 7

Smrtelný virus společnosti Umbrella Corporation dál pustoší Zemi a mění světovou populaci na legie masa, které jedí Nemrtví. Jediná a poslední naděje lidské rasy v podobě ALICE (Milla Jovovich), se probudí v srdci nejtajnější operace společnosti Umbrella a odkrývá víc o své tajemné minulosti, jak dále pátrá v komplexu. Alice, bez bezpečného útočiště, pokračuje v honbě na ty, kteří jsou odpovědni za šíření epidemie; honbě, která jí dovede z Tokya do New Yorku, Washingtonu a Moskvy a vyvrcholí ohromujícím odhalením, které ji donutí znovu přemýšlet o všem, o čem si dosud myslela, že je pravda. Alice, které pomáhají noví spojenci a staří přátelé, musí bojovat tak dlouho, aby přežila a unikla nepřátelskému světu na pokraji zapomnění. Konec se blíží. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (37)

Trailer 7

Recenze (993)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Guilty pleasure efekt pomaly vyprcháva a Milla starne. Vidím to ešte na také 2-3 kúsky než jej bude 40 a potom už sa Paul hádam ukludní a nechaú ju odpočívať, aj z celou sériu (ktorá už aj tak na konci jedničky nemala čo povedať). 5-ka je festovalom besnej artdirekcie, záberov na jeden krát a zombie hereckých výkonov. Na place to musel byť čistý punk. 40% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Naprosto vymastena nastavovana kase bez jakykoliv logiky, s ne uplne vzdy odladenejma trikama. Jenze je to castecne taky diky srani na nejakou logiku naprosto giganticka jizda od zacatku do konce, rube se to ve velkym, mrtvoly jdou do stovek, sem tam nejaka prisera, vsude litry krve a zbrani, ze by to kamion neuvez. Milla je porad pri chuti a tentokrat dostala i sexy kozenej oblecek, obcas zahraje nejaka chytlava pisnicka nebo si Anderson pohraje s nejakym vizualem, takze ja jsem naprosto spokojenej, sice stupidni, ale ultra zabavny becko. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o tom, čím navazuje Paul Anderson na André Bretona, v čem spočívá mimořádný význam sequelů a proč je Hollywood už přes sto let v čele kinematografie. ____ Jak známo, hodně lidí si dneska stěžuje na infantilnost amerických filmů. Tyto stížnosti, jimž neušel ani tenhle film, se ozývají opakovaně, ať už ze strany médií, diváků či akademiků, a tvoří jakýsi názorový konsensus, na němž panuje obecně shoda. Zásadní problém je v tom, že tato infantilita dnes ve spoustě filmů přechází v tzv. infantilitu na druhou, a pak už nejsme na půdě něčeho triviálního či dětského, ale spíš na půdě surrealismu a dadaismu. Na půdě avantgardy. To ovšem tito kritici infantility velmi často přehlížejí a všechno, co se jeví jenom trochu infantilně, hází předem na jednu hromadu. Včetně tohohle filmu, což rozhodně není žádné béčko (béčká jsou často takový hrozně chlapácký, zatímco tenhle film chlapy spíš pobuřuje), ale vyloženě avantgardní projekt, který navazuje na tradici surrealistickou a dadaistickou. Svědčí o tom třeba drzost, s jakou ten film láduje do diváka tok často ne úplně souvisejících obrazů, nebo fakt, že se ve filmu objeví několik herců, kteří zemřeli v předchozích dílech a hrají zde jiné postavy (Michelle Rodriguez, Colin Salmon, Oded Fehr). Někteří hovoří dokonce o éře post-příběhu, čímž naznačují, že zatímco dříve se proti učesanému příběhu bouřila avantgarda, dnes ho opouštějí i ty nejdražší produkce velkých studií. Resident Evil: Odveta svůj výraz zkrátka hledá v krajním experimentování. A jasně že není nijak extra zábavný, ale to avantgardní kusy taky nikdy nebyly. ____ Resident Evil: Odveta má navíc tu výhodu, že se coby sequel může doslova utrhnout ze řetězu a experimentovat, jak se mu zamane. U sequelů se obecně očekává všeho víc a současně se toleruje, opustí-li vnitřní soudržnost postav a vyprávění ve prospěch čisté audiovizuality. V tom spočívá mimořádný a většině kritiků skrytý význam sequelů, neboť vlastní jakousi licenci na experimentování všeho druhu a dovolují tak tvůrcům posouvat hranice filmového jazyka, aniž by se na ně za to producenti a diváci zlobili. Asi nejlepší je tu vzpomenout populární sérii Transformers a Piráti z Karibiku. Zatímco první díl Transformerů a Pirátů představoval ještě poněkud konzervativní přístup, ve druhých a třetích dílech obou sérií rozpoutali tvůrci avantgardu se vším všudy, neboť téměř úplně rezignovali na nějaké zdání smysluplnosti nebo reality, což je ale dobře, protože jim to umožnilo natočit scény, odehrávající se zcela mimo čas a prostor, v pestrobarevném limbu, kde neplatí fyzikální ani jiné zákony, a kde se může dít zcela cokoliv. Diváci tyto pokračování sice přijali s rozpaky nebo rovnou odmítli, ale to jen ukazuje na opakování dějin – když si najdete dobová vyjádření o surrealismus či dadaismu, najdete nespočet paralel s recenzemi druhých a třetích Transformerů a Pirátů. Spousta lidí zastávající názor, že film musí hlavně vysvětlit motivace postav a rozehrát plnohodnotný příběh, si navíc očividně neuvědomuje, že tím připomíná kryptokomunisty, kteří měli rovněž spadýno na „úpadkové“ modernistické a formalistické směry v umění. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, která souvisí s předešlým, proč je Hollywood už přes sto let v čele kinematografie. Určitě neobstojí argument, že za tím stojí moc distribuce či peníze. Skutečným důvodem je fakt, že Hollywood neustále inovuje a vyvíjí se, respektive cílí na mládež, která tyto inovace a změny snese. A jak známo, jedinou možností, jak si v dnešním světě udržet konkurenceschopnost, je vydat se cestou inovací. Bez nich by Hollywood nebyl na poli kinematografie zdaleka tak silným hráčem. Hodně lidí si sice stěžuje na to, že Hollywood se v prvé řadě snaží oslovit děti a teenagery, ale tyto stížnosti jsou mimo, protože právě cílení na děti a teenagery umožňuje inovovat a vyvíjet se, protože starší, potažmo konzervativnější diváci by tyto inovace co se týče změn způsobu vyprávění a stylu neunesli. Filmy jako Resident Evil: Odveta mají pak co se týče inovací asi největší potenciál, protože jednak cílí na mládež a druhak se coby sequely jak řečeno mohou dopouštět všelijakých vylomenin. Závěr z toho všeho je ten, že stěžovat si na infantilní filmy je zajisté v pořádku, ovšem řada dnešních filmů se vyznačuje tzv. infantilitou na druhou, která připomíná spíš evropské avantgardní proudy z počátku 20. století, a zde jsou ty stížnosti už poněkud neadekvátní a liché. () (méně) (více)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Zhlédnuto v (3D) kině v originále. Milla se už popáté vrací k nakopávání mrtvých zadků. A s ní se vrací prakticky všichni, kteří měli co dočinění s některým z předešlých dílů. Resident Evil: Retribution není vůbec špatný film - především začátek, jak už je zde několikrát zmíněno ostatními, je takřka geniální. Pak sice následuje trochu WTF moment, který vlastně definuje tento díl (nebudu spoilerovat, ti co film viděli, vědí, co mám na mysli) ale když to přijmete, tak vás čeká slušná zábava. Přišlo mi, že tento díl se více přiblížil hrám, hlavně ty hrátky s kamerou (postava si myslí, že je v bezpečí, podívá se nahoru a najednou je tam monstrum) byly stejně jako ve hře, když se změní kamera, tak zjistíte, že tam něco je. 3D bylo fajn, obraz byl čistý a sem tam na vás něco vyletělo z plátna, takže taky spokojenost. Je škoda, že v momentě, kdy film začne být opravdu zajímavý, to utnou (a to po čtyřce jsem si myslel, že otevřenější konec snad už nemůže být, ale přijde pětka a my zjistíme, že může). Zkrátka a dobře - pokud jste viděli všechny předchozí díly a užili jste si i přesto, že víte, že to nejsou žádné klenoty, tak by se vám i tento díl mohl líbit. V opačném případě tento film ignorujte. 80 %. P. S. Bingbing Li je nejvíc hustěkrutopřísné jméno, které jsem za posledních pár let slyšel. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Milla Jovovich je stále spasitelkou pro pozvolna vymírající lidstvo. Krom toho, má se zombíky a se všelijakou zmutovanou havětí nevyřízené účty. Je třeba znovu se nasoukat do přiléhavého latexového oblečku, chopit se zbraně, naladit fyzickou formu a jít do boje. V akčním spektáklu plném zpomalených efektních záběrů se tohle všechno zúročí. Pátý díl jde v podstatě ve stopách čtyřky a komu se líbil předchozí díl, bude pravděpodobně spokojený i tentokrát, a navíc ho pětka svojí akčností překonává. Klady: zběsile nasazené akční tempo od samého počátku, pořádný akční výmaz, návrat většiny postav známých z předešlých dílů, Milla Jovovich a Siena Guillory v přiléhavých oblečcích, efektní zpomalovačky, pořádná efektní akční porce, digitální triková smršt, přijatelná stopáž, ruští zombies na motorkách, pátý díl svojí zběsilostí asi nejvíc připomíná počítačovou hru ze všech pokračování, film rychle uteče. Zápory: v přemíře akce zanikají veškeré dialogy, všechny ženy mají větší fyzický fond než muži, nečekaně nízký výskyt zombies. Mé hodnocení: 100% ()

Galerie (176)

Zajímavosti (26)

  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 42,3 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 240,2 mil. (NIRO)
  • Americký magazín The Hollywood Reporter zařadil v roce 2012 Millu Jovovich (Alice) na druhé místo žebříčku filmových postav, které by nejlépe vedly zemi v boji proti zombiím. (JoranProvenzano)
  • Leon S. Kennedy (Johann Urb) nosí hodinky značky Rosendahl Watch V. Ada Wong (Bingbing Li) nosí hodinky Rosendahl Watch II. (dyfur)

Související novinky

Zkáza Pompejí bude sexy

Zkáza Pompejí bude sexy

27.02.2013

Ať už jste jakéhokoli pohlaví. Epos Pompeii totiž našel hlavní představitele v Kitu Haringtonovi (Jon Sníh ze Hry o trůny) a Emily Browning (kočka ze Sucker Punch). Kit si zahraje otroka bohatého… (více)

Reklama

Reklama