Reklama

Reklama

Zločin

(seriál)
Trailer 2
Krimi / Drama / Mysteriózní
USA, (2011–2014), 33 h 47 min (Minutáž: 43–60 min)

Tvůrci:

Veena Sud

Hudba:

Frans Bak

Hrají:

Mireille Enos, Joel Kinnaman, Billy Campbell, Liam James, Michelle Forbes, Brent Sexton, Kristin Lehman, Eric Ladin, Jamie Anne Allman, Evan Bird (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(44)

Sarah čeká poslední den v práci. Stěhuje se i se synem za snoubencem. Je však povolána do parku, kde se našel dívčí svetr a kreditní karta. Vyjde najevo, že oblečení patří pohřešované dívce. Osobní život bude muset jít na chvíli stranou... (TV Prima)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (412)

Toj 

všechny recenze uživatele

(hodnoceno po 10 dílech) The Killing se řadí společně s The Walking Dead k tomu slabšímu z produkce AMC. Skvosty jako Mad men, nebo Breaking bad asi těžko něco překoná... Každopádně bych seriál nakonec označil za spíš milé překvapení. Žádný geniální progresivní seriál nové generace to samozřejmě není, ale ani neurazí.. O co se jedná? Podobnost s Twin Peaksem je docela zřejmé, ale to ovšem jenom na úrovni fabule. Řešíme smrt středoškolačky, všichni jsou zdrcení a trvá to celou sérii. Vedle toho tu jsou zřejmé inspirace jinde. Téměř noirová atmosféra šedivého/temného velkoměsta, kde neustále prší (a kapky deště jsou neodmyslitelnou kulisou mnoha i interiérových scén). Vedle toho je tu jakýsi důraz na realističnost. Ten není tak extrémní jako v případě The Wire, ale jistá inspirace tu je (řešení zločinu se prolíná s politickou kampaní sympaťáka, který chce lepší Seattle, ale mnohdy se jedno dobro dostane do konfliktu s jiným dobrem - řešením zločinu). Tlak směrem k melodramatu jsem schopen seriálu odpustit. Občas je problém s přílišnou scématičností, některými klišé při řešení zločinu. Příběh se musel za každou cenu otočit kolem FBI, hrozby islámského terorismu atd. Vedle toho považuji za chvályhodné některé stylotvorné prvky. To je dáno tím, že jeden díl představuje jeden den ve vyšetřování. Z toho plynou časté paralelní montáže, které často spojují události v reálném čase. Často takové pravidelné skoky vedou k tomu, že je vynechané samotné vyvrcholení, či explicitní vysvětlení konce scény a tím je udržena příjemná náznakovost. (příkladem toho je například starostův hod basketbalovým míčem o peníze). Obecně jsou elipsy výrazné a my občas sledujeme jednu postavu v jeden čas a potom v jiný čas na jiném místě bez trapných záběrů na posun slunce, městskou dopravu, či nějakou novou budovu. Chápu to jako apel na inteligenci diváka, snahu o výraznou práci se stylem a vážím si toho. Radost mám i z postav, kdy nekoukáme jednoduché modely a modelky. Ale vizuálně celkem normální lidské typy s trochu složitějším charakterem než se od podobného žánru očekává. Sympatické je, že to rozprostření vyšetřování do série vytváří možnost tvorby jakési komunity kolem seriálu. Rodiny, přátelé a fanouškové na internetu se mohou po jednotlivých epizodách dohadovat, co se stane a hlavně, kdo je vrah. No nerad bych seriál vyloženě přechválil. Jak jsem zmínil i zde narazíme na klišé a schématičnost. A hlavně to nedosahuje hloubky Městečka Twin Peaks. Tam ovšem šlo také o trochu něco jiného. Tohle je detektivka. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Twin Peaks bez Lynche. Ale jinak je to pocitivě udělané kriminální drama s hustou atmosférou podmračeného Seattlu a tajemnou hudbou. Všichni zúčastnění podávají solidní výkony, s vervou do toho šli především Joel Kinnaman a Mireille Enos, jejíž postavě jsem ale těžko přicházela na chuť. První řada skončila slušně, ale nejsem si jistá, jak dlouho udrží tenhle koncept "jedna řada - jeden případ" zajímavým. 2. řada Protahovaná vata, kde scénáristka vymýšlí další a další kličky, jak to celé nátáhnout do 12 dílů. Bavily mě akorát Kinnaman s Enos. Scény s matkou Larsenovou rovnou vytříhat. To byla zbytečnost par excelence. Poslední díl, kdy se všechno vyřešilo, byla ale pěkná režisérská práce. ()

Reklama

jerry12 

všechny recenze uživatele

95%. 1. série: Zatím velmi slušná podívaná, která exceluje především v hereckých výkonech a nějakým nepochopitelným způsobem mě oslovuje svou narací, která není vůbec originální, ale v mých očích je jednoduše působivá. Rukopis Nica Pizzolatta je zřejmý prakticky už od počátku, seriál je laděn do určité tóniny tajemna a ačkoli scénář není tak silně mysteriózní a filozoficky inspirativní, jako u Pizzolattova následujícího seriálového díla, rozhodně je velmi pestrý a dynamický, přičemž do sebe zaplétá několik vzorů postav (emotivní, pečlivá a férová detektivka / živelný, rebelský a nekonvenční detektiv, oba tradičně s pochmurnou rodinnou anamnézou) a příběhů (trojí pohled - vyšetřování / životy pozůstalých / politická zápletka, dokonale propletené) a z Nicova pera to prostě vždycky nějak funguje. The Killing ve mně vyvolává otázky, na něž chci znát odpovědi, což je u seriálů všeho druhu (snad až na komediální) ta nejdůležitější vlastnost vůbec. 2. série: 2. série byl naprostý nářez, vyšperkovaná kriminálka lpící na detailech, která má vše - inteligentní příběh, tajemné tváře, prudké zvraty, cliffhangery, kam se podíváš. Má ještě působivější vývoj, je dynamičtější, přímočařejší, postavy jsou sofistikovanější, stejně jako jejich návaznost na případ (postupný přechod Lindenové od zatvrzelé nekuřačky k silné závislačce je v naprosto dokonalé paralele s tím, jak se jí kvůli posedlosti případem hroutí osobní život, Holder je ještě o třídu stylovější), šokující rozuzlení, ještě dusivější a napjatější atmosféra. Při zpětné rekapitulaci případu Rosie Larsenové můžu říct, že by se právem mohl (a asi i měl) stát - ano, stejně jako případ Laury Palmerové - kultovním. A dvojice Holder/Lindenová je možná tou nejlepší multipohlavní detektivní dvojicí vůbec (Holder jako pečovatel napravující své minulé životní omyly, přičemž si ponechává tu část osobnosti, která určuje jeho nepřístupnost k veškerým pravidlům; Lindenová jako ukázková workoholička, jejíž život se točí v jednom kruhu a jejíž syn je toho obětí). Navíc si tvůrci dali záležet, aby byl přechod k dalšímu případu naprosto přirozený, a tak se vlastně jedna menší, zdánlivě nevýznamná narativní část ze 2. série plynule promítla do 3. série, abychom už byli rovnou naladěni na pokračování. Špičková a silně inteligentní záležitost. 3. série: Třetí série byla zpočátku o něco slabší. Lindenová byla ještě úzkostlivější a neposlušnější (lidé s tendencí nechat se posednout případem by neměli dělat odpovědná zaměstnání), než dřív, až mi někdy vyloženě lezla na nervy. Oproti prvním dvěma sériím je tu o dost více nesympatických tváří a o dost méně těch sympatických, a příběh také trochu vázne v originalitě, která kvalit prvních sérií nedosahuje. Nicméně zhruba od poloviny série se to začíná pořádně rozjíždět a pak už se zase vrací odpovídající atmosféra, v čele s geniálním Holderem, jehož charakter je stále lepší, zábavnější a zajímavější. A i přesto, že totožnost vraha byla předvídatelná (po šokujícím rozuzlení v případu Rosie by byl zázrak, kdyby se tvůrcům podařilo docílit stejně šokujícího závěru, když diváci přirozeně očekávali, že vrahem může být naprosto kdokoliv), nakonec to finále alá Seven pěkně dovršilo kvalitní, ale ne nejlepší sérii, která mě utvrdila v tom, že Holder/Lindenová nejsou možná, ale určitě tou nejlepší multipohlavní detektivní dvojicí vůbec. Nejoblíbenější postavy: Holder, Jamie; Nejoblíbenější série: 2. () (méně) (více)

Othello 

všechny recenze uživatele

Zatím po dvou sériích se jedná o detektivku s opravdu vynikající dvojicí vyšetřovatelů obklopených přetaženým scénářem o nijak zvlášť zajímavém případu zaplněným nezajímavými vedlejšími postavami, které hrají nepříliš dobří herci. Na seriálu jsou vidět velké produkční limity. Rámcově se zašťuťuje svým prostředím, upršeným Seattlem, ale tempo natáčení a finance zřejmě neumožnili příliš pobíhat po exteriérech, takže jsme neustále vražený do malých bytů, aut či prosklených kanceláří. Nemá to moc dobré maskéry, pokud se po nich chce například dodělávat na lidi tetování. Zápletka s volebním bojem je hrozně nezáživná a vedou ji fakt špatný herci. A obecně s těma všema postavama prostě trávíme fakt nesmyslnou haldu času a přitom fakt, krom záležitostí okolo případu, nemají příliš důvodů, proč by měly někoho držet u obrazovky několik dlouhých hodin. Před deseti lety mohlo jít o jednoho z avatarů tehdejšího vzestupu "quality TV" kvůli zaměření nejen na samotné vyšetřování, ale i všechny zúčastněné, především rodinu oběti a pozorovat tak dny po zločinu z mnoha úhlů. Navíc tím, že za seriálem i jednotlivými díly téměř vždy seděly ženy, sliboval seriál citlivější přístup k celé situaci. Což sice dodržel, ale režijně je bohužel pak uondaný, bez nápadů či nějakého výlučného znaku. Holder s Lyndenkou mě ale udržej i u dalších sérií ()

Mkqp 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Originální verzi jsem neviděl, ale tato americká jí ostudu nedělá. The Killing je emočně zvládnutý bez jakékoliv chybičky, čemuž dopomohly bez diskuze vynikající herecké výkony a psychologické vykreslení všech postav. Navíc hlavní dvojice vyšetřovatelů k sobě skvěle ladí i přes velkou charakterovou odlišnost, přičemž jejich společenské problémy k nim dokáží diváka přiblížit natolik, aby prožíval co oni. To se však dá tvrdit o spoustě dalších postavách. Se zápletkou se pracuje dobře a drží v pozoru po celou dobu, což je dalším plusem tohoto skvělého seriálu. Za mě bezesporu jedna z nejkomplexnějších detektivek. Žádná prostá záležitost. ■ To co po celou dobu předváděla Mireille Enos za herecký výkon bylo neskutečné. Těch cen by si zasloužila několik. Pro tuto roli se snad narodila. ()

Galerie (535)

Zajímavosti (9)

  • Ačkoliv je děj seriálu zasazen do washingtonského Seattlu, natáčení probíhalo výhradně v městech Britské Kolumbie v Kanadě, Vancouveru a stotisícovém Coquitlamu, kde se nachází i nemocniční zařízení Riverview Hospital z pilotního dílu. (Conspi)
  • Sofie Gråbøl, hlavná predstaviteľka pôvodného dánskeho seriálu, si v americkej verzii zahrala menšiu rolu advokátky menom Christina Niilsen. (Carol Pifková)
  • V úvodnom dvojdieli 3. série hrá Jewel Staite priateľku detektíva Holdera (Joel Kinnaman). V scéne v kúpeľni odhaľuje jeho tetovanie s textom Serenity. Ide o odkaz na seriál Firefly (2002) a film Serenity (2005), kde Jewel Staite stvárnila postavu Kaylee slúžiacu na vesmírnej lodi Serenity. (Gothar)

Související novinky

Robocop v Suicide Squad?

Robocop v Suicide Squad?

16.02.2015

Joel Kinnaman prorazil díky detektivnímu seriálu The Killing a loňský Robocop ho měl proměnit v novou hollywoodskou hvězdu. Nakonec to tak úplně nevyšlo, pětatřicetiletý Švéd ale rozhodně nehází… (více)

Drsný Preacher do party s Walking Dead

Drsný Preacher do party s Walking Dead

19.11.2013

Nekompromisní hrdina od „komiksového Tarantina“ Gartha Ennise už měl uzřít filmová plátna (zajímali se o něj taková jména jako Darren Aronofsky nebo Mendes) i televizní obrazovky (seriál z produkce… (více)

Mark Strong bude mocný i v televizi

Mark Strong bude mocný i v televizi

26.03.2013

Ještě nedávno jsme měli dojem, že se natáčí víc filmů s Markem Strongem než filmů bez Marka Stronga, ale nikdo si nestěžoval – v drtivé většině rolí byl skvělý a pokaždé jiný. Tak, a od léta si ho… (více)

Colin Farrell v dobách artušovských legend

Colin Farrell v dobách artušovských legend

16.03.2012

Je to docela překvapení. Studio Warner Bros. koncem loňského roku slibovalo nové pojetí artušovských příběhů v romanticko-dobrodružné fantasy Arthur and Lancelot. Titulní postavy si měli zahrát Kit… (více)

Reklama

Reklama