VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 004)
Když měříte 168 cm, musíte si to nějak kompenzovat. Roger Brown je malý muž, který chce žít na vysoké noze a s vysokou blondýnkou. Zatímco ke své manželce musí vzhlížet, jeho milenka vzhlíží k němu, což mu ale k posílení ega, a hlavně k navýšení částky na účtu, nestačí. A tak si přivydělává. Dokonalými zločiny, jež nezanechají stopy na něm a při nichž on nezanechá stopy na místech činu. Aby nicméně obhájil svou zpochybněnou úlohu MUŽE, nezbude mu, než se ve sračkách (a krvi), jimž se dosud zdárně vyhýbal, vykoupat. Projít si divočinou, shodit civilizační masku a prodělat proměnu ze štvané zvěře v lovce. Jádrem Lovců hlav je psychologické drama o krizi mužské identity, jenže ono jádro bylo vyváleno v thrilleru a posypáno černou komedií. S tím, že nikdy není dopředu zřejmé, jestli bude příští scéna zvedat koutky úst, nebo žaludek. Nevypočitatelnost filmu (v nakládání se žánrovými konvencemi i hrdinou) se dobře doplňuje s jeho nekompromisností (akorát přehnané násilí je… prostě jenom přehnané) a nadsázkou, která ale není přiznaná tak nápadně, jak by si některé situace žádaly. Někdy je tudíž vtipnější to, co čekáte, že se stane, než to, co se skutečně stane. Napoprvé ale stejně nezbývá moc času nad tím přemýšlet díky spádu, jaký Tyldum filmu dal a při němž neztrácíme přehled nejen o změnách na Rogerově těle, ale také uvnitř jeho hlavy. Buďto Aerofilm ví, jaké filmy sem z dalekého severu přivézt, anebo tamější žánrová kinematografie svými kvalitami skutečně suverénně válcuje tu hollywoodskou. Apendix: Aksel Hennie připomíná Buscemiho a film zase Fargo i jiné počiny bratří Coenů (když už byste tedy chtěli škatulkovat, což v tomhle případě dost dobře nejde). 75% ()
Někdo umí natočit tohle téma dobře a někdo ne. Tyldum ten dar má. Téma by nemohlo bejt provařenější. Spokojenej bohatej frajírek se nestačí divit, když musí zdrhat před zabijákem, kterej ví o každým jeho kroku a nedělá mu problém odprásknout kohokoliv, kdo mu stojí v cestě. A i tak to působí svěže a neotřele a hlavně napínavě. Lovci hlav jsou na některejch místech patřičně realistický - ponor do hoven, pes, rozmašírovaná hlava - v postavách taky neselhávaj. I když tu vedle hlavního hrdiny jsou jen další 3 stojící za pozornost. Aksel Hennie je můj novej objev a i když na začátku na protagonistu moc nevypadá, odvedl výbornou práci. Nikolaj Coster-Waldau je bad-ass jak se patří. Je to chytře napsaný, furt se něco děje a furt to baví. Jo, jo, tohle se povedlo. PS: Ty dvojčata policajti měli nějakej smysl nebo to bylo jen tak "navíc"? ()
Nesbøa považuju za nijak oslnivého tvůrce a i mezi thrillery a detektivkami ze severu se musí vybírat, ale abych byl filmem takhle nadšen od první minuty se mi nestalo už dlouho. Vyprávění šlape, snímek má nadupané tempo, černý humor a zvraty na hranici uvěřitelnosti, dají se ale zvládnout s přehledem. Motivy záporáků jsou trochu klišé a psychologicky to není moc hluboké, ale z hlediska logiky do sebe na konci vše víceméně zapadne. Celkem lahůdka. 90%. ()
Malý muž v kvádre, architektonicky štýlovom dome a s atraktívnou blondínkou. Jeho pracovnou náplňou je zohnať najkvalitnejších manažérov pre veľké spoločnosti a vysoký štandard pre partnerku. Od toho sa odvíja dej zložený z efektných šokizmov, krvi, humoru i lásky. Ďalší z thrilleroidných eintopfov zmiešavajúcich dokopy zlodejské filmy, špionážne thrillery, hrubozrnné komédie i ľúbostné drámy. Skutočnosť, že tento patrí medzi kvalitnejšie ešte neznamená, že ide o prvotriedny film. Len ďalšia z rady komerčne príťažlivých, ale výpovedne i formálne málo obohacujúcich sériových zlátanín stavajúcich na netradičnej charizme hlavného hrdinu a zvratových obratoch v deji. Tentokrát i na remeselne kvalitnej literárnej predlohe. Lebo Jo Nesbø písať vie. ()
Evropská Coenovka se myslím povedla, místy jsem teda dost čučel co vše osud dokázal narafičit do cesty Rogeru Brownovi. První půlhodinka je pouze seznamovací a pak již začíná festival absurdních scén. Roger schovaný v latrýně, Roger kličkuje s traktorem po silnici s napíchlou argentinskou dogu. Luxusní záležitost. Doporučuju! PS: Podobný film natočit v dnešním Hollywoodu nelze!!! Důvod: Postavy pijí, kouří, píchají, holí si rozbitou hlavu, zabíjí psy, topí se v hovnech. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- V norských multiplexech vidělo akční drama Lovci hlav více než 500 000 diváků a přibližně 100 000 v Dánsku. Ve své době se jednalo o nejúspěšnější snímek v historii norského filmu. (Roman.Ticka)
- Společnost Summit Entertainment koupila práva na výrobu amerického remaku ještě před uvedením originálního filmu. (neff)
- Casting na dvojici policistů se ukázal jako obzvláště složitý, jelikož dvojčata musela vážit více než 100 kilogramů a být totožná. Lars Skramstad Johnsen a Gunnar Skramstad Johnsen nakonec do kritérií zapadli perfektně. (venus)
Reklama