VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 003)
Aksel se pro roli přislizlého Rogera narodil a vybroušené Waldauovo charisma filmu sluší, ale co naplat, předloha byla někde jinde. Na každý dobře zpracovaný nápad nebo bizarní vtípek připadá i jeden promarněný. Baví mě sice jak dramatický úvod, tak thrillerově mrazivý vývoj, na konci ovšem kvůli drobnému zjednodušování chybí uspokojivější pointy. Papírový Nesbø v sobě má víc lehkosti. ()
Přitažlivý, stylový, inteligentní, překvapivě vtipný, vzrušující, syrový, skandinávský krimi-thriller, který směle může konkurovat i těm nejlepším "halywůdským" thrillerům současnosti i minulosti. Máme tu skvělý sofistikovaný příběh, mimochodem i milostný příběh (např. co všechno může způsobit a zapříčínit nevěra), plus chamtivost, materiální potřeby atd, prostě film ze života, o tom něco si dokázat a stát se případně, pokud to vyjde fin. nezávislým, o tom, že není vůbec snadné i přes velkou stále velkou lásku a zamilovanost sdílet společné soužití s krásnou a úspěšnou ženou, a býti jen jejím průměrným partnerem, které se chce ale člověk vyrovnat, ať to stojí co to stojí, prostě jak by řekl Jirka "sexymozek" Paroubek; "Dámy a pánové kdo z Vás na to má" , nebo "na co si sám nevydělám, na to nemám". Film vás chytne, vryje se vám celkem rychle pod kůži a už nepustí, snímek nabízí divákovi téměř vše, co je v oblasti filmu, potažmo žánru jen možné, je to tu dohromady opravdu celkem dobře zkombinované, a snímek šlape jako ty nejlepší švýcarské hodinky, tři stěžejní filmové faktory jako akce, napětí a vtip, se tu divákovi dostávají téměř nepřetržitě, mírnější překombinovanost děje (detaily vem teď čert), hlavně to dovysvětlení ve finále, mi tentokrát vůbec nevadilo, jsem už přeci jen zvyklý, hlavně z Itálie na ledacos (a nakonec jde přeci jen o film že, ale scénář byl fakticky dobrý), film mě neuvěřitelně bavil (vtipných momentů s prvky černého humoru, tu bylo na podobný snímek až nezvykle moc), točilo se na krásných místech, herci byli výborní (vůbec obsazení bylo dokonalé, policajtští 220 lbs týpci-dvojčata... neměli chybu, zvláště pak jejich dvojité airbagy), interiéry luxusní, stejně tak jako hudební doprovod, dlouhonohá šarmantní sexy blondýnka v jedné z hlavních roli mi připomínala můj milý protějšek, ale bohužel nebyla tak vtipná, film mě místy děsil a občas mi bylo i trošku nevolno, myslím si, že někdy v budoucnu se na něj ale ještě jednou podívám, abych si oživil některé scény a dialogy (člověk přeci jen občas už nestíhá, navíc, když je předním hafo jiných hlav). Překvapení jednoznačně, a to nemluvím jen o mém bezprostředním postřehu, ale i názoru mého milého a vtipného doprovodu. ps: Moje nejlepší premiéra, shodou okolností a náhod druhá ze severu a opět trefa do černého. ()
Ľadová sprcha z Nórska, čiernohumorný "heist", dramatická drobnokresba duše, úderná "exploatačka", alebo aj Mortenovo "Fargo." Chce to nadhľad alebo aspoň špetku cynického uvažovania pretože sa tu umne narába so starými známymi (latrína), ale aj novými neznámymi (traktor) "trademarkmi" z ktorých by slabšie povahy mohli byť nešetrne vyvedené z miery. Kto si sťažuje na klišé, tak sa zrejme ešte nedopátral k definícii "žánrový film a jeho zákonitosti", čož je škoda, lebo bez tohto poznania si podľa môjho názoru dotýčný túto rafinovane poskladanú skladačku dosýtosti neužije. Sám dosť často odmietavo krútim hlavou nad kadejakými klišoidnými žánrovkami, ktoré sa kvôli vlastnej neschopnosti prísť s niečim neotrepaným/nelobotomizujúcim schovávajú radšej do predpripravených škatuliek a balamutia tak milióny divákov v duchu: "obdivujte naše povrchné výplody alebo si aspoň vychutnajte ich technicky zdatné prevedenie." Veď čo by nie, nikomu to nezazlievam, každý si ulietavame na tom svojom, len treba poznamenať, že práve snímky ako "Headhunters" sú tými, čo posúvajú daný žáner zasa o kúsok dopredu a preto by sa na ne nemalo len pasívne pozerať, ale o nich aj aktívne premýšľať. Možno mi však iba preskočilo a netreba sa tým nejak extra zaoberať, každopádne mne imponuje ako si Tyldum neberie servítky-testuje limity, ako sa nebojí ísť do prekvapivých "twistov", ako dodržuje a zároveň porušuje predpísané pravidlá-toto všetko napovedá, že pánko má čo to napozerané i odskúšané a o jeho mene budeme ešte isto počuť. Úprimne v to dúfam. ()
Pro mě při sledování Lovců hlav bylo asi nejdůležitějším faktorem potvrzení toho, že Aksel Hennie umí dát cokoliv. V každém případě jsem se nenudila, protože jsem si kladla neustále tutéž otázku, která padla i několikrát ve filmu :"Co se to tu vlastně děje?". Ne, že bych byla na konci o moc chytřejší, možná se tvůrci trošku nepohodli a tak se to projevilo i v některých situacích, které jsem s přimhouřením obou očí brala s nadsázkou a v duchu jsem si říkala, že tu máme druhého nesmrtelného Colina Farella, když nebudu počítat 007ku. Chválím za švih, spád, výborné herecké výkony, napětím nabitou atmosféru a logiku hodím dneska za hlavu. Jinak takovou schovku, kam se ukryl Roger jste určitě dlouho neviděli a jestli chcete vědět kolik měřím, tak je to o deset centimetrů míň, než měl on. ()
Žánrová perverze na norský způsob. Heist, drama o chlápkovi, co má mindráky, exploatace, thriller... Tyldum si s tím spojením tak úplně neporadil, chvílemi je jeho pojetí nepříjemně televizní a sterilní, ale některé pasáže jsou bezmála božské (hlavně část se sračkami a traktorem). Nesbo je nepochybně šikovný autor – příběh se tváří záměrně tupě, aby v závěru překvapil (v mantinelech žánru) solidními twisty. Filmu by možná prospělo víc nadhledu a lepší dialogy. Zábava, kterou nabízí, je totiž na pomezí guilty pleasure. Aksel Hennie v titulní roli je něco mezi Christopherem Walkenem a Stevem Buscemim... jeho soustředěný a uvěřitelný přerod ze zakomplexovaného trpaslíka v chlapa na pokraji sil mě nutí téhle bezbřehé a režijně ne úplně ukočírované podivnosti udělit 4*. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- „Bol by som rád, keby Lovci hláv neboli len zábavným filmom, ale aby dokázali aj dojať a primäť k zamysleniu. Je to film, ktorý v sebe nesie veľký príbeh, ale zároveň sa nebojí vás rozosmiať alebo vás prinútiť zalapať po dychu napätím," povedal režisér Morten Tyldum. (Zdroj: ASFK)
- Ve scéně v autě, kde je Ove Kjikerud (Eivind Sander) v mrákotách a zvrací, je záběr na ruku, která mu povzbudivě poklepává na rameno. Nepatří ani Ovemu ani Rogeru Brownovi (Aksel Hennie), ale komusi na zadním sedadle. (akisha)
- Společnost Summit Entertainment koupila práva na výrobu amerického remaku ještě před uvedením originálního filmu. (neff)
Reklama