VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 004)
Lovci hlav aneb Pohádka o Šprtajzlíkovi nořícím se postupně do sraček, do slova a do písmene. Film je vlastně o ničem a nejzábavnější jsou ty prvky černé komedie, kdy jdete venčit bílého čokla přišpendleného na traktoře a myslíte si, že prchnete před chlápkem v bavorákovi. Takže černý humor v tomto filmu je vlastně humor úplně hloupý. Je to náctiletý krimi / thriller, u kterého bych se možná mohl v 16 letech docela slušně bavit. Má to být bizarní oddychovka, jenže tu nic nefunguje, jak by mělo - výškovej mindrák, vztahy s podivnou motivací, firmy bez peněz a dvousečná GPS - ač se tváří film promyšleně, je to nelogická blbost. Prostřední část je možná lehce napínavá, no zbytek je zajímavý asi jako toaletní papír. Všichni o něm jaksi mimoděk víme, ale reklamu v TV na něj neuvidíte. ()
Kedysi som si myslel, že všetko severské je tak trochu v "nemeckom štýle", teda perfekcionistické, čisto účelové a odosobnené. Teda vlastne bez duše a akejkoľvek záživnosti. Roky ma však utvrdili v tom, že to vôbec nie je pravda a tak aj Lovci hláv sú sfilmovaní v duchu najlepšej európskej tradície. Výsledným produktom Nóra Tylduma je inteligentný mrazivý thriller, ktorý sa svojimi kvalitami až nebezpečne blíži brilantnej predlohe úspešného a čoraz obľúbenejšieho Jo Nesba. Určite tomu napomáhajú aj skvelé výkony ústrednej dvojky - zlodej Hennie a militantný Coster-Waldau z Hry o tróny. Lovci hláv sa môžu bez problémov zaradiť medzi najlepšie filmy roku 2011. ()
Norská produkce se předvedla. Tento thriller je od začátku téměř bez chyby. Má spousta zvratů a příběh je také zajímavý, což by měl ocenit každý divák. Napětí v nějakých scénách nechybí, děj je trošku slabší občas, ale stále na nadprůměrné úrovni. Jediný problém jsem měl s hereckými výkony, poněvadž většina postav se do role absolutně nehodila. Z Hodejegerne mám spíše kladné pocity než ty záporné a i proto doporučuji.. 8/10 = 80% ()
Nedisponuji žádnou zvláštní náklonností k podmírákům, kteří si svůj komplex méněcennosti kompenzují modelkami v posteli, luxusními vozy ve stáji a ciferníky hodinek zakrývajícími půlku předloktí. S hlavním hrdinou jsem se zkrátka neztotožnil, jeho mistrné oblafování kriminalistických metod mi přišlo poněkud směšné a musím se přiznat, že se dostavil i zlomový okamžik, kdy jsem začal fandit záporákovi, aby toho zamindrákovaného pitomce konečně sejmul. Přesto si myslím, že snímek má něco do sebe, ale na můj vkus příliš často střídal geniální záblesky s těmi odpadovými. ()
Ľadová sprcha z Nórska, čiernohumorný "heist", dramatická drobnokresba duše, úderná "exploatačka", alebo aj Mortenovo "Fargo." Chce to nadhľad alebo aspoň špetku cynického uvažovania pretože sa tu umne narába so starými známymi (latrína), ale aj novými neznámymi (traktor) "trademarkmi" z ktorých by slabšie povahy mohli byť nešetrne vyvedené z miery. Kto si sťažuje na klišé, tak sa zrejme ešte nedopátral k definícii "žánrový film a jeho zákonitosti", čož je škoda, lebo bez tohto poznania si podľa môjho názoru dotýčný túto rafinovane poskladanú skladačku dosýtosti neužije. Sám dosť často odmietavo krútim hlavou nad kadejakými klišoidnými žánrovkami, ktoré sa kvôli vlastnej neschopnosti prísť s niečim neotrepaným/nelobotomizujúcim schovávajú radšej do predpripravených škatuliek a balamutia tak milióny divákov v duchu: "obdivujte naše povrchné výplody alebo si aspoň vychutnajte ich technicky zdatné prevedenie." Veď čo by nie, nikomu to nezazlievam, každý si ulietavame na tom svojom, len treba poznamenať, že práve snímky ako "Headhunters" sú tými, čo posúvajú daný žáner zasa o kúsok dopredu a preto by sa na ne nemalo len pasívne pozerať, ale o nich aj aktívne premýšľať. Možno mi však iba preskočilo a netreba sa tým nejak extra zaoberať, každopádne mne imponuje ako si Tyldum neberie servítky-testuje limity, ako sa nebojí ísť do prekvapivých "twistov", ako dodržuje a zároveň porušuje predpísané pravidlá-toto všetko napovedá, že pánko má čo to napozerané i odskúšané a o jeho mene budeme ešte isto počuť. Úprimne v to dúfam. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Film, ktorý sledovala Diana (Synnøve Macody Lund) pri neskorom príchode Rogera (Aksel Hennie) nesie názov Dievča, ktoré sa hralo s ohňom (2009). (MikaelSVK)
- Casting na dvojici policistů se ukázal jako obzvláště složitý, jelikož dvojčata musela vážit více než 100 kilogramů a být totožná. Lars Skramstad Johnsen a Gunnar Skramstad Johnsen nakonec do kritérií zapadli perfektně. (venus)
- „Bol by som rád, keby Lovci hláv neboli len zábavným filmom, ale aby dokázali aj dojať a primäť k zamysleniu. Je to film, ktorý v sebe nesie veľký príbeh, ale zároveň sa nebojí vás rozosmiať alebo vás prinútiť zalapať po dychu napätím," povedal režisér Morten Tyldum. (Zdroj: ASFK)
Reklama