Tvůrci:
Beau WillimonHudba:
Jeff BealHrají:
Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara (více)VOD (1)
Série(6) / Epizody(73)
Obsahy(3)
Francis Underwood (Kevin Spacey) vás vezme na dlouhou cestu, během níž si vybírá svou pomstu na těch, kteří ho zradili – včetně členů jeho vlastní vlády i prezidenta Spojených států osobně. Elegantní, prohnaný, metodické a zlý Frank Underwood spolu se svojí manipulativní manželkou Clair (Robin Wright) berou Washington útokem. Příčku po příčce stoupají po hierarchickém žebříku, aby dosáhli toho, po čem tak zoufale touží – po moci. (AXN)
(více)Videa (25)
Recenze (773)
Pilot: Chytré kecičky v nepřirozeném podání. Jestli něco nenávidím víc, než zpěv ve filmech, je to mluvení do kamery. Ani Spacey zde není tak charismatický, jako v jiných počinech. Dost možná je to politickou látkou, která není mým šálkem kávy, ale první díl prostě byla nuda k uzoufání. Snad se to trochu rozběhne, jinak House of Cards způsobí, že se opravdu filmům s červenou barvou začnu vyhýbat. :))) ()
Po třetí sérii si neodpustím komentář. Kevin Spacey je nehorázně nelítostný týpek, role mu naprosto sedla a Robin Wright mu skvěle sekunduje. S blížícím se koncem třetí řady ho dokonce přehrává! Už se nemůžu dočkat co bude dál, naprostý TOP. Pátou sérii rozjeli manipulátoři, Underwoodovi opět ve velkém stylu :) Tak po konci páté řady musím uznat, to byly bomby...co byli ochotni udělat, husté :) ()
Proč jen za čtyři? Neboť se (pro někoho možná paradoxně) seriál kolem skutečných sudů hnusu, souvisejících se získáváním moci, pouze jemně obtáčí, občas si v nich namočí sáček, někdy si zašmrdolí prdelkou o hranu barelu, ovšem málokdy vyděsí dostatečně. Za vyzdvižení stojí ztvárnění úhlavní dvojice elitářů, jejich selfspokojenost, podtržená aseptickým prostředím jalové domácnosti, je výborným počinem. Téměř i lituji, že není dopřáno většího prostoru myšlenkovým pochodům Robin, protože dokáže při pohledu na ,,řadové" ovčany nasadit skutečně úžasný výraz emočně plochého chlapce, sledujícího mrskání jím odkřídlené mušky. V této drobnosti překonává i pana Spejskyho, kterého mi prozatím nestačila znechutit ani snaživá Papstová. ()
Geniálně rozjeté, slušně gradující a nakonec zabité Spaceyho aférou, která vedla k tomu, že scenáristé museli pro finální sérii čarovat a nic okouzlujícího jim z toho nevyšlo. Šestá série je, vzhledem k napjaté politické i společenské situaci, možná potřebnou výhrou žen, ale jednoznačně znamená prohru pro fanoušky seriálu. 5 let práce spláchnuto do záchodu... ()
Galerie (796)
Photo © Netflix / Melinda Sue Gordon, Patrick Harbron
![Domek z karet - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/488/167488566_xe0jqi.jpg)
Zajímavosti (39)
- Počas piatej republikánskej predvolebnej debaty, dňa 15.12.2015, ktorá sa vysielala v USA celoštátne, bežal počas prestávky v TV falošný republikánsky predvolebný spot znovu kandidujúceho prezidenta USA, Franka Underwooda. Spot bol zároveň spúšťačom reklamnej kampane na 4. sériu House of Cards a stal sa virálnym, keď ho zdieľali všetky americké médiá ešte počas priameho prenosu. Komentáre užívateľov na sociálnych sieťach neskôr naznačili, že spot bol tak dobrý, že zatienil celý obsah prebiehajúcej diskusie a bol jedinou vecou, ktorú si ľudia z daného večera pamätali. (JOZZZKO)
- V seriálu mají téměř všechny postavy mobilní telefon značky iPhone. Jen Frank Underwood (Kevin Spacey) používá telefon značky Blackberry. (Punisher)
- V této epizodě se objeví kapela Pussy Riot (Nadezhda Tolokonnikova a Mariya Alyokhina), která hraje samu sebe. Kapela se dostane do sporu s ruským prezidentem Viktorem Petrovem (Lars Mikkelsen), seriálovou verzí Vladimira Putina. Pussy Riot na žádost tvůrců seriálu také složila píseň "Don't Cry Genocide", vyjadřující se k militarizaci lidí a především k nasazování amerických dronů do válek. Píseň zazní v závěrečných titulcích. (Revivup)
Považuju se za racionálního člověka, který se navíc nerad ukvapuje, takže emocemi se nechávám ovládat jen výjimečně - obvykle tehdy, když mi něco těžkého nebo ostrého spadne na nohu. Lásku na první pohled odmítám, přesto jsem už po pár minutách prvního dílu cítil, že mezi mnou a seriálem vzniká silné pouto - zkrátka se dokonale strefil do nálady i mého vkusu. Satiru počítáme mezi komické žánry, obvykle ji spojujeme s nadsázkou a absurditou, s groteskou a černým humorem. Zkrátka u ní předpokládáme salvy smíchu. Svého času mě překvapilo, že morbidní román Kupec dětí, který ve mě vzbuzoval úplně jiné emoce, je recenzenty rovněž označován za satiru. Pod označením politická satira si nejspíš představíme seriály typu Ano, pane ministře, případně hubatější Je to soda. Domek z karet je na první pohled serióznější, jde mu o věrohodnost a nesnaží se vyvolávat salvy smíchu. Na první pohled vychází ze vzorce společenských dramat. Ambiciózní muž, který spojil svou budoucnost s prezidentským kandidátem, očekává po vítězných volbách tučnou kořist. Hostina pro privilegované je mu však zapovězena s tím, že má mít dohled nad závodní jídelnou, která má přece nepopiratelnou kvalitu a nikdo v ní nehladoví. Jenže závodní stravování nemůže uspokojit Francisův mocenský apetit, a proto začne jako zkušený kuchař míchat ingredience tak, aby zasolil šéfkuchaři a vyvolal v kuchyni pozdvižení. Francis je dokonalý technolog moci, intrikán znalý lidské psychologie i fungování státních institucí, manipulátor i obratný vyjednávač. Francisův nadhled, ironické glosy a komentáře, kterými se obrací na diváka, prozrazují, že přes věcnost a snahu o analytický pohled jsme skutečně na půdě satiry. Domek z karet vytváří nelichotivý obraz americké vysoké politiky manipulované lobisty, rozkládané osobními ambicemi a pletichami. Ušlechtilé ideály tady až příliš často podléhají v souboji s cynickým pragmatismem a manipulacemi. Kouzlo seriálu spočívá ve virtuozitě, s jakou Francis prochází příběhem a řídí běh událostí. I ti nejlepší antičtí řečníci by museli vzdát hold za výstup v kostele, kde mistrovským způsobem dokázal zlomit hroty nenávisti a získat sympatie přítomných. ------ Chtě nechtě se musím po čase ke komentáři vrátit. Mýlit se je lidské a já se kajícně ke svému omylu přiznávám. Některé seriály záhy ztratí dech, scénáristovi dojdou nápady a příběh jde do kytek. Tady mám spíš pocit, že jsme se se scénáristou na nějaké křižovatce úplně rozešli. Chtěl jsem v Domku z karet vidět něco, čím objektivně vzato není a ani nechce být. Měl mě varovat už sexuální poměr Franka s ambiciózní mladou novinářkou, protože, upřímně řečeno, mi k jeho postavě a ambicím absolutně nesedl. Frank by se prostě s někým, kdo mu může nabídnout tak málo, nezahazoval. Pravý úder ale přišel s první vraždou. Ve vysoce politice se, to dá rozum, nepohybují neviňátka, ale už slušných pár století bývá dobrým zvykem, že se špinavá práce svěří někomu, kdo se dá v případě potřeby odstranit nebo hodit přes palubu. V ideálním případě někomu, kdo se s objednatelem jen těžko dá nějak spojovat. Frank tady působí spíš jako nevypočitatelný psychopat, než jako velký hráč. Po druhé vraždě jsem nad seriálem definitivně zlomil hůl. Obsazení je sice skvělé, ale to, co scénárista předvádí, slibný potenciál zabíjí. Celkový dojem: z původních nadoblačných výšin jsem v druhé sérii klesl hodně hluboko, takže těch 60 % je svým způsobem kompromis. Navíc s vědomím, že s každým dalším dílem bych šel o pár procent dolů. () (méně) (více)