Reklama

Reklama

Lovci zločinců

(seriál)
Trailer 3
Akční / Krimi / Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller
USA, (2011–2016), 75 h 1 min (Minutáž: 42–45 min)

Tvůrci:

Jonathan Nolan

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(103)

Obsahy(1)

Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití). (Bajsf)

(více)

Videa (182)

Trailer 3

Recenze (191)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

V roce 2008 bratři Nolanové v roli scénáristů stroj "který vidí a slyší vše" v Gothamu zničili. O tři roky později se jeden z nich rozhodl na území New Yorku vyzkoušet, jaké by to bylo, kdyby přeci jen zničen nebyl... Začíná to jako suché Martini. Na poprvé vám takřka určitě nesedne. Otázka zda u toho jednoho nezdařeného pokusu skončíte či tomu přijdete časem na chuť. A ve vlastním zájmu lépe tomu na chuť přijít, protože akčnější, napínavější, aktuálnější, hravější, sebeironičtější a sebejistější oddychovku aby pohledal. Vážný (okud není zrovna nevážný) a navzdory sci-fi premise (i když ono je to spíše skvělé pohrávání si s "post 9/11" paranoií; jak Nolan trefně prohlásil: Neodehrává se to v budoucnosti, ale ve světě "za pět minut") i překvapivě atmosférou a akcí thrilleroidní suchý akčňák, který by nedělal z diváka hlupce, tu citelně chyběl. Začíná to ovšem tuctově a nemá cenu si nalhávat cokoli jiného. Sympatický koncept je spíše nevyužit, duo hlavních postav je k pláči jednorozměrné a zápletky jsou z ranku ohraných a již viděných... Jenže tvůrci jdou velmi záhy do sebe a to způsobem málokdy vídaným. Zdánlivě jasné zápletky začnou mít nečekané zvraty či aspoň průběh a nápaditě si pohrávají nejen s konceptem vrah/oběť, ale i formátem, žánrem apod. Ač co díl to (zdánlivě) samostatný uzavřený případ, tak zároveň co díl to i cca polovina jeho stopáže věnovaná hlavní dějové linii. Počínaje závěrem desáté epizody je pak podíl scenáristicky vymazlených dílů až zarážející a někdy hraničí přímo s genialitou. Postavám je věnován dostatečný prostor, aby dlouho nezůstali v počátečním ranku „nemluvná náhražka Liama Neelsona a kulhající dvojče Bena ze Ztracených“. Caviezel se do toho dostane a jeho šepot rozhodně budí respekt, Emerson se pro role charismatických tajuplných chlápků snad narodil a Chapman si to rovnou celé krade pro sebe. Navíc mají tvůrci i výtečné a charismatické padouchy; zvláště Root je postava s neskonalým potenciálem, který sice má evidentní předobraz v Nolanově Jokerovi (ostatně... sám si ho napsal, že) a Moriartym z moderního Sherlocka, ale to jí pranic na zajímavosti neubírá; ba spíše naopak. A tak pouze (ne)herečka Hensonová je zcela mimo svoji hereckou ligu a zamrzí to dvojnásob, protože její postava nezajímavá není ani trochu. I ta původně otravná propojující dějová linka začne získávat na dramatičnosti a stává se jasným tahounem, který nemá na poli aktuálně vysílaných "odpočinkových" seriálů příliš konkurenci. A i nadále to konstantně graduje (adrenalinem) a graduje (kvalitou); což ostatně platí i o celé druhé sérii, která není lepší, ale je rozmanitější. Způsob jakým se v každém díle kolotá mezi sebrankou záporáků a vytváří se mytologie, je tak neuvěřitelně hravý (již jen ty díly vzdávající hold filmovým klasikám), že při zpětném pohledu na úplný začátek nezbývá než se podivovat, že za tím stojí stejný tým. Navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich uvědoměle, často a se sebeironickou nadsázkou tak často trefovat. A to navíc vezměme v potaz, že dosavadní vrchol seriálu přichází "až" během třetí série, kdy tvůrci nejprve v první polovině stylově a nekompromisně dořeší "policejně korupční" linii z předchozích sezón, aby následně přišli se "špionážně hackerskou" linií v druhé polovině, která skvěle (v mezích oddechovky samozřejmě) pracuje s aktuálními tématy demokracie a svobody v moderním věku. A právě suverenita s jakou se tu mění žánry i styly (mafiánské hrátky, techno/konspirační thriller, akce a navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich s takovým gustem sebeironicky trefovat) z epizody na epizodu, aniž by to působilo rozháraně, je na tom všem stejnou měrou překvapující jako fascinující. S1: 4/5 S2: 4/5 S3: 5/5 S4: 3/5 () (méně) (více)

agathon 

všechny recenze uživatele

Po prvním díle: líbí se mi hra s "rozprostraněností" toho pomyslného Velkého bratra, síťovou strukturou stavby toho všepokrývajícího sledování a z něho plynoucí nestability, proměnlivosti a nevypočítatelnosti informací. Byť v ne zcela dokonale dotaženém tvaru, je to vlastně čiré opojení síťovým systémem a jeho stavbou. Paradox čínského pokoje v digitální éře prchavých spojů a nesnadno odhadnutelných bifurkací vývoje. Asi chápu, co hlavně na látce zajímá Nolana a Abramse, ale bojím se, že to v dalších dílech "zazdí" spíš průměrné zpracování jednotlivých epizod. Ale pár dalších epizod asi zkusím (výhodou je, že návaznost "případů" není nijak významná). ()

Reklama

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

vynikající záležitost... postupně jsem přestávala bejt nadšená, protože z bezproblémového "najdi a chraň" se to začalo (jako mnoho původně epizodních seriálů) přelévat ve prospěch rámcového příběhu, kdy protagonisté už neřeší případy, ale jenom sami sebe. Jenomže se to rozjelo takovým způsobem, že (přestože jsem paranoidní dostatečně a vím, co kde by se mohlo a dalo) jsem zůstala jako přikovaná a závěr čtvrté série mě rozsekal.... jak nechutně se to celé přiblížilo z poměrně hravé roviny "coby kdyby" k nechutně nechutné přítomnosti a realitě! ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To máte tak, lidičkové, když ten sviňák Ben ze ztracenýho ostrova vymyslí softwér s názvem Minority Report, ale chybí mu tam ještě nainstalovat Mirek Dušín. Co čert nechtěl, do cesty se mu připlete zánovní houmles, který navíc umí krav maga. Slovo dá slovo a už oba ilegálně zachraňují opravdovýho člověka před neúmyslným zabitím. Říkám bravo, ale pro jistotu přepínám na jiný seriál. ()

ladynka 

všechny recenze uživatele

Person of Interest staví sci-fi motiv neomylného stroje, pomáhajícíího v předstihu odhalovat zločiny, na pole detektivního žánru. Detektivka je tu základ, kde okrajový sci-fi prvek umožňuje hlavním postavám předcházet promyšleným trestným činům. Tím se z Person of Interest stalo moje seriálové provinilé potěšení. Hlavní hrdinové na rozdíl od autorit dosazených zákonem, které jsou mnohdy zkorumpované a mocichtivé, mohou pracovat mimo rámec zákona, což obvykle vede k rozličným zdravotním újmám na straně padouchů. (Tímto pojetím připomíná slušný Human Target). Hlavní postavy mají jasně stanovené typy. Finch - vědec, nerdovská postava; Reese - borec, co umí bojovat a střílet. Právě akce a zejména postava Johna Reese je předmětem mého neutuchajícího pobavení. Seriózní akce (přestřelky, kontaktní souboje) jsou plné amatérských chyb, kterých by se rozhodně bývalý špičkový voják nedopustil (krytí, pohyb v prostoru, neohrabanost). R. tak vypadá značně nepřesvědčivě a skoro legračně (Nevada: "Do každého souboje jde tak, jakoby se hlavně bál, že dostane na budku.") a každou větu pronáší, jako by sděloval tajemství nesmrtelnosti. Zkrátka provinilá zábava. S1: 4*.___Postavy zvážněly, prohloubily se a získaly na uvěřitelnosti, přibyla sympatické ženské hrdinky (a vrací se Zoe, sláva), motivy a zápletky se příjemně zkomplikovaly, zejména hlavní linie: S2 - 4*, konec 2. série za 5*. ()

Galerie (863)

Zajímavosti (37)

  • Sarah Shahi kvôli úlohe podstúpila 7-dňové intenzívne školenie ohľadom zbraní a zabíjania s veteránom námornej pechoty - Jamesom Deeverom. Ďalší tvrdý výcvik podstúpila s týmom choreografov, aby jej bojové scény pôsobili čo najdôveryhodnejšie. Práve bojové scény ju na postave zaujali a boli dôvodom, prečo sa rozhodla úlohu prijať. (ywo666)
  • V závěrečné scéně slyšíme skladbu „When Things Explode“ od britské elektronické skupiny UNKLE, kterou nahráli společně s anglickým zpěvákem Ianem Astburym a která vyšla na jejich třetím studiovém albu nazvaném „War Stories“, které vyšlo v roce 2007. (Trajektt)
  • John Reese (James Caviezel) při osobních soubojích kombinuje izraelské vojenské Krav Maga a Wing Chun. Co se týká střelných zbraní, kvalitně ovládá jak brokovnice a samopaly, tak pušky či granátomety. Pravidelně to dokazuje střelením nepřítele do ramen či čéšky, aniž by je připravil o život. (Ouwen)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

12.12.2016

Režisér Star Treku a sedmých Star Wars zatím neoznámil svůj další celovečerák, na televizní scéně ale zůstává plně činný. Ačkoliv se o Westworld staral hlavně Jonathan Nolan, jednalo se o Abramsovu… (více)

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

07.02.2012

Účast špičkových filmových tvůrců v televizních projektech už dnes není ničím výjimečným. Z těch posledních jmenujme třeba drama HBO Luck, na kterém Michael Mann spolupracuje s Dustinem Hoffmanem.… (více)

Reklama

Reklama