Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Erika je úspěšná kadeřnice, která právě oslavila 44. narozeniny. Erika má kariéru a vypadá dobře, ale i tak jí v životě chybí muž. Ve svém okolí má ale hned několik dobrých přátel: Alice je její švagrová a nejlepší kamarádka, Viktor je manžel, se kterým už 10 let nežije, ale mají skvělý vztah, a další důležitou osobou je Richard, její homosexuální kamarád. Erika také tráví hodně času se svojí matkou. Erika si uvědomila, že by se ráda stala matkou, a protože ve svém životě nemá žádného muže, poprosila Richarda o jeho sperma. Richardovi trvalo dlouho, než si to promyslel, ale jí o Vánocích řekl, že souhlasí. S dárcovstvím souhlasil i Lumír, což je Richardův přítel. Lumír se s Richardem seznámil díky Erice, která ho dostala jako dárek k narozeninám od svojí matky. Lumír měl udělat Erice narozeninový striptýz. Když Erika řeší svoje budoucí mateřství, začne Alice řešit objevení syna, kterého se v pubertě vzdala. Adam našel Alici a začali se scházet. Adam měl dokonce dorazit na Vánoce, ale na poslední chvíli změnil plány, což Alici ranilo. Eriku trápí, že je Alice smutná, takže na Štědrý večer vyrazí do baru, kde Adam pracuje, a začne se s ním bavit. Erika si nakonec vezme Adama k sobě domů, ale on to pochopí tak, že s ním chce spát. Erika na něj ale vybalí to, že ranil Alici, a celý večer skončí fiaskem. Adam odchází velmi naštvaný. Erika se tím ale moc netrápí a začíná s Richardem plánovat jejich umělé oplodnění. Po několika dnech se ale Adam objeví u Eriky v práci a uznává, že udělal chybu a že Erika měla pravdu. Adam a Alice se tedy znovu schází. Erika má radost. Když má Erika první ovulaci, přijde k ní Richard, aby se pokusili o první oplodnění. Richardovi chvíli trvá, než se uvolní, aby mohl masturbovat, ale pak se vše podaří. Příjemný a nadějný večer pokazí hádka Eriky s její matkou. Matka Eriky nedokáže pochopit, proč chce Erika vychovávat dítě sama a navíc ji štve, že použije sperma od gaye. Hádka je to skutečně velká. Erice ten večer od pláče pomůže jen to, že se u ní objeví Adam, se kterým se tu noc dá dohromady. Erika spí s Adamem a s Richardem se snaží otěhotnět. Alice o Adamovi a Erice nic neví, a když se u Eriky náhodou objeví, Erika Adama schová a zapře ho. Adam je velmi naštvaný. Brzy po této události slaví dcera Alice narozeniny a Adam se na oslavě baví s jinou slečnou. Nakonec tam ale přeci jen nejvíc času tráví s Erikou... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (518)

kingik 

všechny recenze uživatele

Nellisovsky stylově stylizovaný obraz čtyřicátnice, která má (možná) to nejlepší teprve před sebou. Erice, mediálně uznávané vlasové stylistce, neúprosně tikají její biologické hodiny. S nemožnými dárky (od své matky) sice už nic nenadělá, je s nimi taktně smířena, její probuzené mateřské pudy se však nechtějí smířit s tím, že by je nevyslyšela. Vlastně jí do role matky nic nechybí. Ale ano, chybí jí chlap. Potenciálních dárců spermatu je relativně dost, jen nesáhnout vedle. Pyj, kterému povolí kohoutek s nektarem, nesmí klesnout pod úroveň Ko(ko)tka, dlouho to utajovaného syna její švagrové. A švagrová se zase nesmí domáknout, že se její syn valí v posteli se svojí tetou. Samozřejmě se jedná o nezávislý, těžce femine film, v němž sice hned neodhalíte jeho divadelní původ, ovšem bezpečně identifikujete, že takových filmů, byla v minulosti kina za našimi hranicemi plná. Alice Nellis zaspala dobu, respektive pokusila se zaplnit to, po čem naši režiséři moc často nesahají. Irena Pavlásková jí přeposlala zkušenou Ivanu Chýlkovou, která zastupovala vzorek úspěšných, perspektivních a vitálních čtyřicátnic, které se v rizikovém věku necítí na dítě vůbec staré, v zájmu věci si troufnou i na mladé zajíčky, rozvod s manželem až tak moc neřeší, hlavní je, že když selže všechno, je zde její homo kamarád, který ochotně nastaví rameno, když ne řiť. Ano, v takovém nezávislém filmu, kde product placement představuje debilní rádio Frekvence 1, nesmí chybět hodný gay, následován protivnou matkou a dalšími, velmi příznačnými postavami. Vše rozdělené do kapitol, jež jsou označené významnými daty. A divákovi to nepřináší moc velký zážitek. Vlastně ani nebylo moc scén, které by působily věrohodně. Přece jen touha po mateřství se určitě neřeší touhou vycákat z každého chlapa v okruhu pěti set metrů nektar. Takhle to fakt nefunguje. Podle Nellis je úplně normální takhle k tomu přistupovat. Ještě že měla k dispozici herce, kteří to uhráli. Neměla k dispozici dobrého zvukaře. Hudební podkres vždy přehlušil mluvené slovo, nemíním odezírat ze rtů. Přímo hrozný byl hudební soundtrack. Příště raději bez hudby. Těžko říct, jakým směrem měl film fungovat. Nefungoval v komické rovině, nevedl si dobře ani ve vztahové linii. V podstatě se jen tak plácal, až nebyl ničím zajímavý a výrazný. Ani výkon Chýlkové nebyl nijak extra. 40% ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Perfect Days na mě zapůsobily stejně jako o rok starší česká komedie Ženy v pokušení. Oddychovka se spoustou jak komediálních, tak i dramatických scén, které vévodí zejména charismatická Ivana Chýlková a úžasný Ondřej Sokol. Právě většina nejlepších vtípků proběhla mezi touto dvojicí. Ostatní herci byli také skvělí - hlavně Kotek, Bydžovská a Klepl. Zkrátka velmi povedený film, který se perfektně hodí na zaplnění volného večera. ()

Reklama

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Nejde ani tak o film Alice Nellis jako producenta Biermanna, který se rozhodl využít jediného fungujícího modelu do dna. Přesto i po křečovitém Románu pro ženy a o třídu vyvedenějšímu kasovního útoku Vejdělkových dvou posledních komedií má i tento "produkt" stále co nabídnout. Devizou je hlavně divadelní předloha, která přeci jen ale na plátně vypadá tuctověji než na jevišti. Dále je to vyrovnané a sympatické herecké obsazení, které suverénně vede charismatická Ivana Chýlková. Alice Nellis prokazuje, že po řemeslnné stránce je stále v naší kinematografii špičkou - její styl je hladký, vyvážený, rytmus filmu a dialogů nekolísá, hudební dramaturgii opět zvládla na jedničku. Přesto ale ze snímku dosti čiší silná snaha o efektivitu, protlačování vlastních preferencí, která hraničí až s reklamní rétorikou, prostředí děje je jakýmsi protiproudem směřujícím proti živosti postav. Perfect days nakonec není ničím víc než precizní ukázkou, že i v naších podmínkách může vzniknout po všech stranách fungující producentský produkt, jehož životnost se počítá spíše s minutami strávenými v kině. Přesto i po odchodu zůstává alespoň povznesená nálada z času stráveného v sympatické společnosti. Po vymknutém experimentu Mamas and Papas Nellis alespoň složila reparát z režijní a dramaturgické svéprávnosti. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Vysvětlím vám rozdíl mezi knedlíky a noky. Nejde ani o mainstream, ani o PP, smál jsem se a bavil (i těmi přesahy, které tam skutečně jsou) relativně dlouho a relativně dost, až do onoho osudného českého filmového momentu, kdy má divák v podstatě z ryzí komedie v mžiku přešaltrovat do "dramatu," buď to neodhadnou tvůrci, nebo ti diváci, každopádně je to únavné, když se u dost dojemné scény vysypání popela bez rozmýšlení blbě smějou. Ten vážný dějový zvrat není sice tak moc na nic, jako u Jiřího Vejdělka, ale stejně tam nemusel být. Že mě Alice Nellis někdy takhle zklame jsem fakt nečekal. 50%. ZNÁŠ TO. VŽDYCKY JE TO AŽ POTOM. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Bez mučení se přiznám, že jako velkou fanynku pořadu "Partička" mě film zajímal jenom z důvodu obsazení (Ondřej Sokol po letech v celovečerním filmu). Ondra mě nezklamal, byl naprosto fantastický a obdivuji ho opět o něco více. I Kotek mě po všech těch "Rafťácích" mile překvapil, předvedl možná svůj nejlepší výkon v kariéře. Soundtrack se také vydařil. Na druhou stranu musím uznat, že samotný začátek filmu byl rozpačitý a nudný. Co se týče vtipnosti, nedávní "Muži v naději" vycházejí z tohoto boje vítězně. Od komedie zkrátka čekám, že se budu svíjet smíchy, což se mi u "Perfect Days" stávalo pouze u Ondrových scén. Z toho plyne, že Ondřej táhne celý film, což asi není úplně dobře, ale já byla spokojená. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (7)

  • Ivana Chýlková sa stretla so Zuzanou Bydžovskou už vo filme Gympl (2007). (Johnny.ARN)
  • Byt Eriky Oskarové (Ivana Chýlková) byl postaven pouze pro potřeby natáčení v nejvyšším patře jedné pražské továrny kvůli výhledu. (=woody=)
  • Natáčení probíhalo v Praze. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)

Reklama

Reklama