Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (984)
Je to škoda, ale určitě jsem na tohle téma jsem viděla už lepší filmy a zpracování dokumentární formou mě tentokrát vůbec nesedlo. Napětí a akce tomu rozhodně nechyběly, ale kamera mně vadila celou dobu, to byl děs a přefuckováno tam bylo opravdu zbytečně moc. Můj dojem z celého filmu nezachránila ani druhá o něco lepší polovina a emotivně silný závěr. Rozhodně se to nevyrovná třeba The Shield, nebo Polisse. ()
Film sám o sobě by stál za pěkný hovno, ale i kdyby se v těch hovnech snad něco málo našlo, tak to spolehlivě pohřbívá rozklepaná rádoby dokumentární kamera. Sledovat tohle veledílo bylo pro mě hotový utrpení. Jedinou světlou chvilku jsem objevil asi po půl hodině, kdy zazní zpěv Hope Sandoval, a je tam asi 3-sekundovej (neroztřesenej!!!) záběr na východ slunce. ()
Dechberoucí podívaná, která se dokáže dostat pěkně pod kůži. Brzy si zvyknete na hlavní dvojici a prožíváte s nimi jejich případy z profesního a příhody z osobního života. Některé scény vám zvýší tepovou frekvenci, některé vás pobaví, jiné dojmou. Patrola je vyváženým snímkem, v němž není nouze o strhující akci, napětí, romantiku a skvělé herecké výkony, přičemž děj není v žádném případě nudný! Vynikající soundtrack skvěle dotváří atmosféru daných scén a perfektní kamera dodává na realističnosti celému filmu. Emotivní závěr je jasným důvodem k plnému počtu hvězdiček. ()
Výborná sonda do tvrdého života policajtů v L.A., přesně tak autentická a nekompromisní, jak byste od Davida Ayera čekali. Digitální kamera mě sice v některých chvílích spíše štvala, jinak ale není moc co vytknout. Režie má správně pomalé tempo a výborní Gyllenhaal s Peňou přesně vystihli to parťáctví až za hrob, na kterém stojí celý film. A ta akce je vzhledem k mizivému rozpočtu také hodně fajn. ()
Film, který se vyžívá v ruční kameře natáčející události z podhledu (asi abychom psychologicky cítili respekt k autoritám) a nepřehledných, dokumentaristicky působících záběrech, u kterých vám vždy plně nedojde, cože se vlastně stalo. Objektivně velmi uvěřitelně působící kriminálka, ve které policisté nepůsobí dojmem, že mají titul z Harvardu, a případy nejsou vždy zapeklitou logickou hádankou. Já ji však ze subjektivního úhlu pohledu už znovu vidět nemusím. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Tržby ze severoamerických kin činily 41 milionů amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 55,1 mil. (NIRO)
- Zlatý AK-47 je ve skutečnosti obarvená airsoftová replika. Originální pozlacenou verzi ale vlastnil například Saddám Husajn. (Adrai)
- Celý film byl natočen v jediné lokalitě v Los Angeles. Filmování probíhalo 22 dní. (Pria)
Reklama