Režie:
Miloš FormanKamera:
Miroslav OndříčekHudba:
Galt MacDermotHrají:
John Savage, Treat Williams, Beverly D'Angelo, Annie Golden, Dorsey Wright, Don Dacus, Cheryl Barnes, Richard Bright, Nicholas Ray, Charlotte Rae (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Claude Bukowski (John Savage) má brzy narukovat, a tak si chce poslední dny v civilu v New Yorku užít. Náhodou potkává skupinku hippies a dámu na koni – Sheilu (Beverly D´Angelová), která se mu okamžitě zalíbí. Hippies jej přivedou k drogám a druhý den jeden z party zjistí, kdo je ona dáma na koni. Vetřou se na oslavu, jíž se Sheila účastní, ovšem jejich anarchistické chování vyústí v zatčení a soud. Mají na výběr třicet dnů káznice, nebo zaplatit padesát dolarů. Hippies pochopitelně peníze nemají, ale Claude ano. Stačí pouze na kauci pro jednoho z nich, a tak od soudu odchází šéf hippies Berger (Treat Williams). Ten slibuje, že další peníze přinese. Claude s Bergerem se stanou velkými kamarády a skamarádí se i se Sheilou, jenže za dveřmi je strašák války ve Vietnamu. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (683)
Vlasy jsem chtěl vidět už jenom proto, že je natočil Miloš Forman. Nicméně je třeba se připravit na fakt, že se jedná o muzikál a pokud Vám sedí sedmdesátková a osmdesátková muzika hippies generace, tak si to patrně i užijete. Já jsem s muzikou dost šíleným způsobem zápasil, ale jednotlivé postavy to perfektně vynahradily. Pan Forman totiž ani v tomto případě nezapomněl vykreslit pocity jednotlivých postav a tak, i přes pro mě nezajímavou hudbu, bylo na co koukat. Vrcholem je závěr, u kterého stálo tu hodinu a půl vyčkat. ()
Nemám ráda muzikály, zpívání nesnáším byť i jen v pohádkách. Ale energická hudba z "Vlasů" mě oslovila a pohltila dříve, než jsem měla možnost vidět film. Příběh o válce a květinových dětech má svou hloubku, jde ovšem jen o obyčejnou kostru, která disponuje nádherným, skvělým obalem. Scénář tak 60%, provedení (herci atd.) 75%, hudba 95%. Bravo, mistře Formane, tohle se skutečně povedlo. 80% ()
Jak já bych rád žil podle svých svobodných představ, ale bohužel mi to nikdo nechce sponzorovat. Osobně si myslím, že by tak chtěl žít každý, ale kdyby to všichni uskutečnili, tak by přestal domácnosti navštěvovat plyn s elektřinou, benzín by se sám nevyrobil, jídlo by běhalo po lesích a mně by se to až tak nelíbilo. Avšak, když si odmyslím propagaci drog a příživnického způsobu života, tak musím uznat, že jako protiválečný apel s hudbou, zpěvem a tancem funguje snímek naprosto skvěle. ()
Vlasy natočil Forman v době kdy byl (dlouhodobě) ve skvělé formě. A je to znát. Film je natočen skvěle zejména díky tomu, že působí velice autenticky. Forman dokázal natočit nejen dobrý muzikál ale i kvalitní vizuální sondu de světa hippies. Vlasy stojí na u Formana tradičně skvělém castingu, kdy herci působí ve svých rolích velice přirozeně, žádný však na sebe nestrhává až příliš pozornosti, a tak je film sourodý velice vyrovnaný celek. Na to že mám vůči muzikálům vžitý odpor, protože je považuju za rádobyumění (hlavně díky české muzikálové stoce), jsem se skvěle bavil. Přeci jen hudebně patří tento muzikál k těm nejlepším a hlavně texty jsou velice dobré. ()
Co se týče muzikálů a teď myslím hlavně ty filmové (to co dělá Soukup, Ledecký a spol .. to nejsou muzikály) jsem těžká konzerva. Klasikou pro mne je Singing in The Rain a Finians Rainbow... Z těch modernějších jsem ještě schopen zkousnout Skycraper, Producents nebo South Pacific... Takže je vám jistě jasné, že když jsem poprvé zhlédl tenhle film s kupou mániček, byl jsem mírně v šoku stejně jako z nich byla tehdy v šoku ta slušňácká část USA... :-). Jenže pak přišel přijímač a závěr... Byl jsem otřesen, ten konec jsem nečekal ač to vlastně k němu celé směřovalo. A tak stejně jako Jesuse jsem si tenhle těžce protiválečný muzikál oblíbil. U těch některých starších z nás pak delší vlasy (možná i díky Vlasům) vyjadřovaly touhu po svobodě, nespoutanosti a byly jistou formou odporu či ukázky postoje. Snad proto komančové tak zuřivě pronásledovali vlasatce a některé mladší dokonce pod různými pohrůžkami nutili k ostříhání. Film vás zcela pohltí, jako proutkem se přenesete do šedesátých let, freelove a kuřivo (případně něco tvrdšího)bylo nedílnou součástí života mladých. Ovšem jen do doby než vám přišel povolávací rozkaz k nástupu na výcvik, po kterém vás čekala věčně vlhká džunglí zarostlá země na druhém konci světa... Doporučuji sehnat si samostatně i OST! Tak Good Morning Starshine... * * * * * ()
Galerie (39)
Zajímavosti (40)
- Miloš Forman rád vzpomínal na spolupráci s "menším snědým mladíkem," který už na pohovoru vypadal na první pohled inteligentně. Byl to začínající dramatik Michael Weller, který pro režiséra později zadaptoval i Ragtime (1981): "Nikdy mi nevyhovuje scenárista, který prostě jen poslušně vykoná, co si přeju, protože já často nevím, co si přeju, dokud to neuvidím. Proto potřebuju silnou osobnost pro skutečný tvůrčí dialog. Michael měl vždycky svou hlavu a nevadilo mu, když jsme spolu občas byli na kordy." Největší zádrhel přišel, když se tandemu stále nedařilo vymyslet samotný závěr příběhu: "Oba jsme se zašprajcovali, byli čím dál sarkastičtější, až jsme na sebe nakonec otevřeně řvali. Ještě nikdy předtím jsem nezažil takovou bitvu. A když už jsme byli naprosto v koncích, najednou došlo uprostřed bouřlivé hádky k magickému propojení a oběma nám najednou vytanul stejný nápad: co kdyby si hlavní hrdina Berger prohodil místo s brancem Claudem? Zbytek scénáře jsme sfoukli za půl hodiny." (NIRO)
- Treat Williams absolvoval kvůli postavě Bergera příliš mnoho konkurzů, až se jednoho dne naštval a svlékl se do naha, čímž chtěl říci, že již ukázal vše a nemá co víc ukázat, aby ostatní přesvědčil, že právě on se do role hodí nejvíce. A hlavně díky tomu úlohu nakonec získal. (Seejey8)
- Celosvětová premiéra proběhla 14. března 1979 v Century City (Kalifornie) a v New Yorku. (Varan)
Reklama