Reklama

Reklama

Bylo, nebylo

(seriál)
Trailer
USA, (2011–2018), 114 h 2 min (Minutáž: 41–45 min)

Hudba:

Mark Isham

Hrají:

Jennifer Morrison, Ginnifer Goodwin, Josh Dallas, Lana Parrilla, Robert Carlyle, Jared Gilmore, Colin O'Donoghue, Lee Arenberg, Emilie de Ravin (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(7) / Epizody(156)

U dveří lovkyně uprchlých zločinců Emmy se jednoho dne objeví malý kluk, který tvrdí, že je jejím ztraceným synem. Podle něj jediná Emma dokáže zvrátit hroznou kletbu, kterou uvrhla zlá čarodějnice na celou říši pohádek... (TV Prima)

Videa (60)

Trailer

Recenze (488)

Tayen 

všechny recenze uživatele

Seriál vyplnil prázdné místo na trhu, námět má originální a odvážný. Pohádková část je hrozně papundeklová a na efekty asi nebyly peníze. Děj ve Storybrooku je mnohem zajímavější a každý odkaz v něm na pohádkový svět ve mně probouzel nostalgii. Štvaly mě ale některé nelogičnosti: jak to že si pan Gold pamatuje na život v pohádkově světe, když před příchodem kletby bylo vysvětleno, že si taky na nic nebude pamatovat? A Sněhurka se v prvních dílech zmiňuje o tom, že královna ji chtěla zabít kvůli tomu, že je krásnější, ale tento motiv se už dále nerozvíjí, o kráse není vůbec řeč, královna se na ni zrcadla vůbec neptá, nezajímá ji o nic více než jinou ženu a nám je odkryto, že její nenávist vůči Sněhurce je úplně jiného původu. Postavy máme ale jinak skvěle vykresleny a žádná není čistě černobílá, i když jejich pohádkové charaktery jsou přepálenější než jejich protějšky v reálném světě, ale v pohádkách je přece jenom více kýče. Kdo mě ale štval byl Henry: nemám ráda přechytračelé děti, a ten kluk je nesnesitelný.Pro mě jednoznačně nejoblíbenější postava je charkater Lany Parrilly, které mi je skutečně líto, a doufám, že s v další sérií její postava někam posune a nestane se z ní karikatura. Skvělý je i Rampelník, pan Gold, který je větší zlo než Zlá královna, ale jeho motivy nejsou tak hnány emocemi, spíše si pohrává, a nějak mu to oproti královně prochází. Každá postava má ale svoji minulost a motivaci, což nám tvůrci poodkrývají ve dvaadvaceti dílech. A možná v tom je ten kámen úrazu; kdyby měl seriál tak o 5-10 dílů méně a děj se posouval rychleji nebylo by to na škodu, protože opakované intrikaření připomíná Dallas a romantická linka pak nějakou telenovelu: shledají se, zase se rozdělí, ona hledá jeho, on hledá ji. Děj se táhl, ale finále bylo odbyté a zbrklé a prozření Emmy urychlené Trochu se bojím toho, že další série bude jen chození v bludném kruhu podobající se LOSTU, když je navíc seriál od stejných producentů. Doufám ale, že další sezóna bude stavět na jiné zápletce a nebude se v jiném kabátě opakovat první série a že seriál dostal více peněz a my se nemuseli dívat na strašně zpracované digitální draky a krapet směšné pohádkové kostýmy. řada 1. - 75 % Update: po druhé zmatené a překombinované sérii musím strhnout hvězdu. Tato řada neměla žádnou nosnou linku, vztahy hrdinů se proplétaly jako v telenovele, a stejně tak rychle měnily strany a jejich motivace. Chtělo by to u scénáře trochu přemýšlet. řada 2. - 65 % ()

villon17 

všechny recenze uživatele

Nechtěla jsem hodnotit už po prvnim díle, ale jsem kompletně unešená. "Cameronová" se sem neskutečně hodí, pohádkovej svět (nevim, jestli má ledabyle vypadat schválně) se perfektně prolíná se skutečnym, nechybí napětí ani zajímavej nápad, tak doufám, že v nasazenym tempu bude pokračovat dál. Možná škoda, že už v prvnim díle ukázali nejspíš všechny důležitý postavy, ale jestli jenom nechtěj ztrácet čas pozdějc, tim líp. Máme se na co těšit....Po skoro celý první sérii o jednu hvězdu snižuju, ale pořád mě to baví, poznávám pohádkovej svět občas i z drsnějšího úhlu, hlavní charaktery už se stačily projevit a co víc, konečně nejde jen o prozření, že jsou zakletý, ale šerifka Swanová musí řešit do jistý míry zapeklitej případ. Moje naivita opadla, ale pořád spokojenost. S druhou sérií nadšení ještě víc opadlo, ale ty 4 si to pořád zaslouží. Ale začíná z toho bejt trochu šaškárna, snad se to z tý špíny zas vyhrabe. ()

Reklama

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Lost versus Arabela. Na první pohled zajímavý námět - začlenění pohádkových postav do současného reálného světa - je od samého počátku rozmělněn v soup operu cílenou na celou rodinu (tedy i s mrňaty). Výsledkem je nemasný neslaný mix alternativních variací klasických pohádek okořeněný o nekalé intriky. Scenáristé na sebe epizody roubují hlava nehlava a když dojde na logický karambol, mávnou kouzelným perem a paradox smáznou z prstu vycucanou, rádoby vysvětlující větičkou. A jako bonus dostaneme vskutku příšernou výpravu a triky. Prakticky celé pohádkové flashbacky jsou točeny ve studiu s digitálním pozadím. Představte si Hru o trůny v papírových kulisách (nebo ještě lépe - smrada Joffreyho posedávajícího na digitálním železném trůnu, který pod ním "klouže"). Co se týče hereckého obsazení, je vidět, že Robert Carlyle si roli Rampelníka užívá, stejně tak bitch queen v podání Lany Parrillové. Ostatní jsou ve svých rolích příliš toporní (Emma Swanová, trpaslíci), nevýrazní (Sněhurka, Krasoň, Popelka) nebo naprosto příšerní (Karkulka). První sezóna zavání lehkým podprůměrem, dále se tomu věnovat nehodlám. Bill Willingham a jeho Fables si tímhle seriálem vytírají půlky. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Po sedmi dílech. Pohádkové části utrpení. Dovedete si představit to nejkýčovitější od Disneye ještě více umělé? Ne, tak se podívejte na Once Upon a Time. Náš svět působí docela dobře a stojí za tím dobrý nápad. Ovšem po pár dílech už mě začal seriálový přístup postav (hodný, zlý a ošklivý-nerozhodnutý) štvát a sledovat něco z důvodu, abych zjistil, jak tvůrci dokáží jeden nápad roztáhnout do desítek dílů mě fakt nebaví. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 85% - Bylo nebylo jedno pohádkové království, kde zlá královna kazila štěstí úplně všem, Sněhurka a Prince Charming se z pravé lásky vždycky našli a trpaslíci spokojeně pracovali a pokukovali po kouzelných vílách. A jedni z hlavních scénáristů mých milovaných Ztracených se rozhodli, že by tahle parta měla zkoušet znovu najít svůj osud v říši, kterou všichni známe o něco důvěrněji. Once Upon a Time je tak občas fantasy (díky Rampelníkovi), občas pohádka (díky Henrymu) a občas drama (díky Emmě), ale celou dobu hlavně poutavá dobrodružná podívaná plná charakterů, na které se nelze každou epizodu netěšit. Návykové dobrodružství s magickou atmosférou, kterému v nejvyšším hodnocení brání jen příliš mnoho uzlů na některých dějových provázcích. 2. série - 80% - Všudypřítomná magická atmosféra možná o malý kousek zevšedněla, ale přesto se do Storybrooke vrací samo. Nejvíc tomu pomáhá neutuchající charisma Roberta Carlyleho nebo dvě perfektní nové postavy Hooka a Neala. Jenže každý seriál se musí vyvíjet a OUAT se rozhodl posunout velmi brzy. Z pohádky, která se o čistě vážnou notu otírala jen občas, je najednou rodinné drama ve fantasy prostředí a čím dál častější intriky (doby, kdy starosti dělala jen Regina, jsou dávno pryč) mohou pro být pro někoho stravitelné podstatně hůře. Jenže tahle vyprávěnka je ve tvůrčích rukou usazena až překvapivě pevně a přestože se občas zdá, že dějově odbočuje téměř nesmyslně (Aurora nebo Tamara to mají s opodstatněním trochu složitější), všechno do sebe nenápadně a pozvolna zapadá. Hromada zajímavých nápadů na samotném konci dokazuje, že ještě zdaleka nekončíme. 3. série - 100% - Z příjemné zábavy se stala čirá esence dobrodružství a jedna z nejspolehlivějších seriálových rychlodrah. Krasoňovic rodinka totiž dokonale funguje i po opakovaných monolozích plných dodávání odvahy a úvah o osudu každého z nás, Rampelníka nelze nemilovat, i když zrovna provádí něco nechvályhodného a nové vedlejší postavy jsou v centru dění úžasní a zdravě tak na sebe strhávají pozornost (Ariel, Robin). Hlavní rozdíl je ale na pozici záporáka sezóny, kde tentokrát fungují bezskrupulózní teenager a závistí hnaná čarodějnice toužící po vlastním odepřeném štěstí. A i přes notnou porci překombinovaných plánů jsou příběhy protkané obrovskou dávkou emocí, překvapivých zvratů (podzimní finále dost dlouho působilo ve všech ohledech jako úplné finále seriálu) a pocitu, že týdenní čekání na další díl bude opravdu neúnosné. V případě, že nastavená laťka vydrží, nebudou mít občané Storybrooke v dobrodružném dramatu konkurenci ještě pořádnou dávku let. 4. série - 90% - Množství zvratů, které se stihne odehrát za jedinou sezónu, snad ani nejde spočítat. Dokud ale celý vzorec funguje tak výstavně jako tady, nechám se rád balamutit novými kouzly, záplavou deus ex machina i faktem, že pox-té funguje v prvním plánu heslo "Jsme rodina, máme se rádi a díky tomu zvítězíme." Obzvlášť podzimní část s obyvateli Arendelle je opět dokonalým dobrodružstvím, které díky Georgině Haig v roli Elsy zůstává možná tím nejpoutavějším příběhem, který kniha pohádek odvyprávěla. Jarní část s královnami zla se totiž docela dlouho hledá a spousta linek končí překvapivě rychle (byť dostatečně efektně). Dostali jsme ale výtečnou naháněčku s Autorem, ďábelskou Cruellu a jako obvykle i zvraty, které přes letní pauzu nedají spát. Pro mnohé diváky se už dvojice hlavních scénáristů nějakou dobu točí v kruhu, já zůstávám spokojen, protože v tomhle světě se dá najít opravdu všechno. 5. série - 80% - Leckdy je to vzhledem k neustálým změnám a kličkám ve zdánlivě neměnných zákonech a pravidlech už trochu bolehlav. Vděčné prostředí pevně semknuté rodinné party, které i na menším prostoru nadále vévodí Ginnifer Goodwin, ale pořád mnohé vynahrazuje, nehledě na to, že Temná Swann i Podsvětí jsou dostatečně nosnými zápletkami na to, aby unesly nejeden hrdinský či podlý čin za druhým, ale klidně i zdánlivě bezvýznamnou odbočku stranou. Nově příchozí občas zklamou (Liam Garrigan Artuše zkrátka neuhrává), ale když zazáří, stojí to za to. Amy Manson jako Merida i Greg Germann jako Hades jsou dokonalí a jakmile se objeví v záběru, kradou si pro sebe každou repliku. S celým rokem jsem tak jako obvykle spokojený, byť opravdové nadšení ze mě vydolovala jen druhá polovina sezóny a to ještě ve svém hlavním vyprávěném partu. Přesto přemýšlím nad tím, zda není správný čas na odchod ze scény. Některé motivy se začínají nenápadně opakovat (Rumple), pohádkových světů, které by skýtaly potenciál k návštěvě na celou půlsezónu, už také mnoho nezbývá a po finále si nejsem úplně jistý, jestli bude nově nastolená cesta tou správnou. 6. série - 80% - Pohádkové srdce stále bije silně, přestože výhrad by klidně mohlo být zase dost a dost. Předpokládaný nový záporák má mnohem méně prostoru, než by se dalo čekat, noví hrdinové, na které jsem zatraceně dlouho čekal (Aladdin a Jasmína), jsou spíš vzácností, než pravidelně se objevujícími postavami a snad u poloviny osob se ten či onen motiv opakuje z dřívějška. Stejně mě ale všichni přítomní pořád baví, staré známé rád vítám zpátky a v první řadě si užívám dost možná nejlepší díl vůbec. Muzikálové epizody mám ve velké oblibě a právě The Song in Your Heart dokazuje, že nápadů je ve Storybrooke pořád slušná hromada. Přesto jsem trochu nervózní z toho, kam cesta povede dál. Spousta charakterů se dočkala šťastného konce, jejich linky navíc v dalším roce nepovedou dál a přestože se o čistokrevný restart rozhodně nejedná, pořád před Henrym zůstává obrovská transformace, na kterou bude téměř sám. Vzhledem k tomu, jak pozitivně na mě i po letech seriál pokaždé působí, fandím ze všech sil, aby tenhle záměr vyšel. 7. série - 60% - Renesance původního konceptu se rozpadla hned na začátku. Při pohledu na nové charaktery a protrpění triviálních linek jsem Horowitze s Kitsisem proklínal za to, že si nedali říct a ještě jednou to zkusili. Victoria, Ivy, Gothel, Drew a v první řadě Jacinda a Lucy jsou herecky několik pater pod hrstkou navrátilců a epizody, které se na ně soustředí, jsou bohužel tím nejhorším, co seriál za celých sedm let nabídl a jen si hrají s několikrát dohraným konceptem. K novým postavám jsem si vztah hledal velice těžko a jejich (mnohdy uspěchané nebo zmatečné) odchody ze scény mnou pohnuly jen velmi zřídka. Záchranou je v první řadě trojlístek veteránů, v čele s Lanou Parrillou, která během seriálu herecky fascinujícím způsobem dozrála do herečky první velikosti. Žolíkem je pak Rose Reynolds, díky které je nejednoznačná Tilly neodolatelným pokladem. Posledním žolíkem je pak stoupající kvalita. Zatímco v první polovině je jediná skvělá epizoda (Beauty), závěrečná třetina nasadí k takovému tempu, že jsem v samotném dvojdílném finále cítil regulérní lítost nad tím, že jsme na konci. V těch chvílích se totiž vrací OUAT v plné síle a pohádková srdce znovu buší nejrychlejším rytmem. Je pro mě symbolické, že v době, kdy klasický formát rodinně nadpřirozených dramat, běžících celou sezónu, pomalu vyklízí pole, loučí se právě to, které bylo vždy o víře, o naději a o síle šťastných konců (i začátků). () (méně) (více)

Galerie (3 225)

Zajímavosti (55)

  • Hostující hvězda Emilie de Ravin (Belle) se s tvůrci seriálu setkala již dříve, a to během natáčení seriálu Ztraceni (od r. 2004). (R´Hell)

Související novinky

Zloduši od Disneyho dostanou seriál

Zloduši od Disneyho dostanou seriál

05.03.2019

Visí vám v pokojíčku plakát Jokera, v dětství jste vždycky fandili Darthu Vaderovi a Hans Gruber je podle vás pravý hrdina Smrtonosné pasti? Pak pro vás má studio Disney dobrou zprávu, po vzoru… (více)

Star Wars v televizi?

Star Wars v televizi?

07.08.2016

Kdo by zapomněl na Star Wars: Underworld? Ještě než George Lucas prodal Lucasfilm, objednal si 50 scénářů k epickému seriálu, který měl navázat na Epizodu III. Projekt se nikdy nerozjel a nakonec se… (více)

Čeká nás Trainspotting 2?

Čeká nás Trainspotting 2?

08.09.2015

O pokračování kultovního Trainspottingu se mluví už mnoho let. Irvine Welsh, autor románové předlohy, sepsal už v roce 2002 sequel nazvaný Porno. A režisér Danny Boyle (Sunshine) je od té doby… (více)

Reklama

Reklama