Režie:
Derek CianfranceKamera:
Sean BobbittHudba:
Mike PattonHrají:
Ryan Gosling, Bradley Cooper, Eva Mendes, Dane DeHaan, Emory Cohen, Rose Byrne, Mahershala Ali, Bruce Greenwood, Harris Yulin, Ben Mendelsohn, Ray Liotta (více)Obsahy(2)
Mýtický motocyklový kaskadér Luke (Ryan Gosling) se rozhodne opustit svět karnevalu a hry se smrtí. Dozvěděl se totiž, že jeho bývalá milenka Romina (Eva Mendes) nedávno porodila syna. Chce je oba najít a postarat se o rodinu. Aby je finančně zajistil, spáchá na svém motocyklu řadu bankovních loupeží. Jeho dokonalé zločiny ale přilákají zájem ambiciózního detektiva policie Avery Crosse (Bradley Cooper) a zkorumpovaného šéfa místního policejního oddělení Delucu (Ray Liotta). Začíná nemilosrdný boj, ve kterém neexistují žádná pravidla. Drama přesahuje i po patnácti letech do života dvou středoškoláků, kteří zápasí s dědictvím, jehož se jim dostalo. Jediným útočištěm se pro ně stalo místo za borovicovým hájem. (JOJ Cinema)
(více)Videa (24)
Recenze (562)
V synopsi knihy Elementární částice jsem se dočetl, že se jedná o pokus o "totální" román. I tenhle film se podle mě snaží o nějaký (leckdy naivně, ale o to svůdněji, romantizující) komplexní popis společnosti. Goslingova "dělnická" (lower class) část, Cooperova ambiciózní, american dream a dialektický uroboros závěr, který mi přišel nakonec takový fajn optimistický. Hrozně mě to bavilo a tentoho Iñárritua si doplním. ()
Líbilo se mi to hodně, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak to nemělo nějak důmyslný účel věnovat se postupně tolika postavám. Chvíli jsem čekal, jestli třeba ještě jeho syn nesplodí potomka a nebude to pokračovat až do vzdálené budoucnosti, a pak třeba až do postapokalyptické doby. Každopádně důležité je, že mě všechny části filmu bavily a nejvíc k srdci mi přirostla Eva Mendes, jelikož jsme jí mohli sledovat celou dobu a samozřejmě je to stále krásná žena. Hudba byla debilní. ()
Po tomhle jsem se konečně rozhodl, že okamžitě naběhnu do nejbližšího Šopinpárku a pořídím si to Nudítko. Pro ty z vás, co o něm ještě neslyšeli, se jedná o třicet centimetrů dlouhý, válcovitý předmět želatinové konsistence, vybavený na obou koncích žiletkovými omezovači tak, aby si ho ti, co by se při jeho používání dostatečně nenudili dle přiloženého návodu, nemohli zasouvat do různých tělesných otvorů. A tak jediné, co se s ním dá dělat, je jen tak mávat v luftě a sledovat, jak se nudně ohýbá, což jednoho po chvíli dokonale otráví. Za padesát tři kaček dostanete tedy něco, čím se během pár minut perfektně znudíte a nemusíte přes dvě hodiny čumět na tohle unylé, utahané, rádoby existenciální fňukdrama, které by v okamžiku uspalo i profesionálního insomnika. Úvod s mým milovaným panem Goslingem, vytapetovaným dle nejnovější valdické módy se ještě dá, pokud jste sběhlí v rychlém používání tlačítka FFW, jakž takž přežít, ale poté, co se na scéně objeví Bredly, prudce litujete, že ten průstřel kolena rozchodil a neskončilo to po čtyřiceti minutách. Mít už včera u sebe to Nudítko, ostré konce, neostré konce, narval bych si ho zoufale někam, kde by to hodně bolelo! ()
Trochu netradičné spracovanie ponúka tento film...Postava šikovného, ale chudobného motorkára, ktorého stvárnil R. Gosling ťahá film úplne s prehľadom. Dostala ma dojímavá scéna krstu v kostole, jednoducho sedela mi celá prvá tretina. Po nej však prichádza zásadný zvrat a príbeh sa zrazu stočí úplne iným smerom. Nebudem klamať, nasralo ma to, ale i príbeh, ktorý pokračuje má čo ponúknuť. Už sa nevenujeme motorkárovi ale policajtovi, korupcii a jeho kariére. Po druhej tretine prichádza ešte jedna rovina príbehu a to "15 rokov po". Všetko spolu súvisí a prelína sa, ale postav Goslinga ma oslovila natoľko, že priestor , ktorý nakoniec dostal jednoducho nestačí. Celkovo solídny thriller aj s R. Liottom milujúcim úlohy hajzlíkov. Jeho ksicht je na to stvorený...70%. ()
The Place Beyond the Pines aneb jak mohla dnes vypadat americká kinematografie, kdyby se většina tvůrců nesnažila jen slepě napodobovat zaběhnuté postupy. V záplavě těch stejně se tvářících filmů, které mě nedokáží ničím překvapit a které se ani nesnaží nějak vybočovat z řady, mě zkrátka dílko jako je tohle nesmírně potěší. Ten důraz na detaily dotvářející celkovou atmosféru (tričko naruby), ta inteligentní změna hlavního hrdiny po první hodině stopáže, to vykreslení čtyř rozdílných mužů, které v náznacích ilustruje, že mezi policisty a lupiči nemusí být velké rozdíly, že i poctivost lze využít k vybudování kariéry nebo že nejméně sympatickou postavou může být ta, která se proti zákonu provinila nejméně, to všechno a mnoho dalšího by mě s jistotou donutilo dát nejvyšší hodnocení, kdyby konec nebyl tak předvídatelný a nešustil tak papírem. Odmyslíte-li si však lehce násilnou snahu příběh nějak cyklicky uzavřít, zůstane vám film, který nad tradiční kino produkcí vyniká svou sebevědomostí a inteligencí. ()
Galerie (91)
Zajímavosti (18)
- Producent řekl řežisérovi a autorovi scénáře Dereku Cianfrancovi, že pokud dokáže zkrátit scénář ze 168 stránek na 120, dostane na film 10 milionů amerických dolarů. Cianfrance však pouze zmenšil velikost písma a okraje, což se mu vymstilo ve střižně, kdy musel pracovat na téměř čtyřhodinovém prvotním sestřihu. (Brousitch)
- Režisér Derek Cianfrance se rozhodl cestovat pět hodin do Montrealu na natáčení snímku The Words (2012), aby přesvědčil Bradleyho Coopera ke spolupráci. (Brousitch)
- V průběhu natáčení filmu se dali dohromady Ryan Gosling a Eva Mendes. (raininface)
Reklama