Režie:
Peter ChanHrají:
Donnie Yen, Takeši Kaneširo, Jimmy Wang Yu, Wei Tang, Kara Hui, Wu Jiang, Zhang Wei, Ethan Juan, Xiaoran Li, Kang Yu, Zhusheng Yin, Kendži Tanigaki, Hua Yan (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Liu (Donnie Yen) je výrobcem papíru v období dynastie Qing a vede jednoduchý život s manželkou Ayu (Tang Wei) a jejich dvěma syny. Do jejich odlehlé vesnice přijde detektiv Xu (Takeshi Kaneshiro), který vyšetřuje smrt dvou banditů během loupeže. Xu rychle zjistí, že to nebyla obyčejná zpackaná loupež. Jeho houževnaté dotazy vynášejí na povrch temné tajemství Liuovy minulosti, která ohrožuje nejen jeho rodinu, ale i celou vesnici. (LordMovie)
(více)Videa (2)
Recenze (65)
To máte tak, když Hercule Poirot přijede na místo Čínu a než aby si svolal podezřelé a postupně jim vysvětlit, jak se to všechno semlelo, pozve si zkrátka jen toho největšího vrahouna dynastie Tic Tac. A co čert nechtěl, skamarádí se spolu. Po zbytek filmu tam Donnie Yen chodí s žampionem na hlavě nebo si hraje na jednorukýho banditu. A na konci vám k titulkům zahrají Balls to the wall ale pozpátku. Ovšem, vyplatilo se. ()
Příjemná změna, čekal sem kvalitní kung-fu film s Donniem, ale toto? Konečně se film nesoustředí jen na bojové scény, děj mě příjemně překvapil a celé je to strašně dobře zabalené do krásného prostředí, nebýt "useknuté ruky" a toho konce, tak by tohle mohla být opravdová bomba, takhle jen velmi dobrý film s Donniem, což rozhodně není málo, jelikož většinou kromě bojových scén se není nač dívat, opravdu příjemná změna, přál bych více tak kvalitních filmů s ním. ()
Mencius věřil, že člověk je ze své podstaty dobrý. Mistr Xun tvrdil, že člověk je z podstaty instinkty puzené hovado, a to dobré a ušlechtilé se mu musí vlámat do hlavy. Liu a Xu zastupují dva protikladné principy - a v tom, jak se jejich cesty a cíle střetávají, aby nakonec našly společné (a přece dvojí) vyústění, je (myslím) třeba hledat klíč k tomu, o čem že Wu xia (a Xuovo vyšetřování) nakonec vlastně je. O obecný konflikt mezi menciovským optimismem a xunovským pesimismem (či pragmatismem, chcete-li) a morální konflikty z něj vyplývající, o cestu k individuálnímu vykoupení a kolektivní harmonii, o člověka a o lidi - o to jde. Téma nikterak nové a otázky už tolikrát položené a zodpovězené na tisíc různých způsobů (mj. pravděpodobně i v Cronenbergových Dějinách násilí, jež jsem doposud neměla to potěšení zhlédnout, a jichž je Wu Xia volným remakem) - jenže Wu Xia je záležitostí natolik stylisticky vytříbenou, že dosucha vyždímanému tématu dodává neuvěřitelnou porci čerstvé šťávy. Chan využívá filmový jazyk s účelností a elegancí, z nichž jsem se od začátku až do závěrečných titulků tetelila blahem. --- Palec nahoru a doufám, že aspoň v rámci nějakého toho filmového fesťáku to tu proběhne na velkém plátně. EDIT: Po zhlédnutí Dějin násilí (super biják, mimochodem) můžu jen potěšeně konstatovat, že z toho Chan udělal svůj film a kupodivu vlastně i na trochu jiná témata... ()
Moje očekávání Swordsmen bohužel vůbec nenaplnil. Doufal jsem, že dost dlouhá a poměrně nudná expozice bude vyvážena zaslouženým akčním nářezem, jenže režisér Peter Chan hodil klasickou béčkovou šablonu podobných příběhů za hlavu a snažil se o něco hlubší uchopení. Žádné inferno se tak nekonalo a finále pro mě bylo značně rozčarující a zcela neuspokojivé. Hořké zklamání a nečekaná nuda. ()
Ta opozicnost na viacerych urovniach (zacina uz v samotnom castingu) je vo vysledku osviezujuca rovnako ako stylicsticky vyborne zvladnute formalne prevedenie, kde "o com" je synergicky zvyraznene audiovizualne hravym "ako". Male pomrknutie na stare wuxia filmy aj prostrednictvom epizodnych uloh pre Jimmyho Wanga a Karu Hui usmev na tvari vycari. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (3)
- O bojovou choreografii se postaral Donnie Yen, představitel Lia. (ČSFD)
- Akční režii na filmu dělal Donnie Yen. Kredit akční choreograf sdílí Yan Hua a Kenji Tanigaki. (Rominator)
- Snímek je přepracováním grafické novely "A History of Violence" z roku 1997 autorů Johna Wagnera a Vincenta Lockeho. (Conspi)
Reklama