Režie:
Miloš FormanKamera:
Miroslav OndříčekHudba:
Evžen IllínHrají:
Hana Brejchová, Vladimír Pucholt, Vladimír Menšík, Ivan Kheil, Jiří Hrubý, Milada Ježková, Josef Šebánek, Josef Kolb, Marie Salačová, Jana Nováková (více)Obsahy(1)
... a byli spolu šťastni až do rána. Hana Brejchová a Vladimír Pucholt v hořké komedii Miloše Formana... Mladičká blondýnka Andula pracuje v obuvnickém závodě a žije na internátě v malém středočeském městečku. Na jednoho muže tu připadá deset žen, přičemž většina těch mužů je už ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Poté, co vedení závodu zorganizuje seznamovací taneční zábavu ve spolupráci s Československou lidovou armádou, prožije Andula mimořádně trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků. Téměř podlehne jednomu z nich, ale pak se o ni začne ucházet mladý pražský klavírista Milda, který celou dobu hrál k tanci. Když s ním Andula stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. O dalším víkendu se za svou láskou vypraví do hlavního města. Když se však seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... Dnes již klasický snímek Miloše Formana patří k vrcholným dílům české nové vlny. Sklízel úspěchy na celém světě, v roce 1967 byl jedním z pěti neanglicky mluvených filmů, nominovaných na Oscara. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (413)
Forman si pekne a pomaly prikladal drevo do ohňa. Ďalší, názorovo a spoločensky rozporuplný film. Naivita a roztopašnosť človeka s maximálnym rozvitím miniaturizovanej podoby, ktorej scenár je tak banálny a priamočiary až je dokonalý a úžasný. Najmä v záverečnej polhodinke je krásnu úprimnosť, skvostnú jednoduchosť a realistickosť cítiť z každého záberu. 85%. ()
Pro mě o něco lepší a uvěřitelnější verze Formanova předchozího snímku Černý Petr. Možná tomu pomohli herci typu Brejchová či Menšík, možná to byla prostě větší sranda. Lásky jedné plavovlásky však neumí udržet tempo - tancovačka je skvělá a závěr s rodiči geniální, ale to mezitím musíte nějak vydržet či přetrpět. Tohle je pro mě jediná chybička na kráse. Ale nikdo (nic) není dokonalé, ne? 80 %. ()
I když mi to přijde jako skvělá komedie, u které se vždy hodně nasměju, stejně je mi u toho současně i trpko, protože mi je strašně líto Anduly. Její život objektivně za moc nestojí, má příšerné ubytování a ještě příšernější práci, a všichni se k ní chovají strašně - nejdřív nadržení záložáci, pro něž nacházím jen krajní opovržení (scéna se zakutáleným prstýnkem je top), pak pianista-děvkař, jehož nepřiznaně sexuální loudění hloubí absolutní dno trapnosti, a nakonec pianistova matka, jejíž zaslepená prudérnost a necitlivost je takřka fascinující. Svět hlavní postavy v tomto filmu mi zkrátka přijde jako velmi nehostinné místo, a nutí mě trochu krotit moji odvěké nadšení pro 60. léta, protože je zde hezky ukázáno, že zas tak růžové vše nebylo. Btw. název filmu mi přijde poněkud hloupý, ale je to asi moje jediná výtka. ()
Osamělá Andula a klavírista Milda, aneb takoví jsme byli... "Teda holky, mně se tak ulevilo, už jsem se bála, že tu flašku donesou k nám. To bych asi nepřežila." "Pojte, pojte chvilku, nahoru. Tam si vopravdu, vopravdu si tam budem jenom povídat." Ukázky: http://www.sms.cz/film/lasky_jedne_plavovlasky/ukazka a http://www.youtube.com/watch?v=GN-aXFGWA84 ()
Skvělá komediální romance o pomíjivosti a naivitě lásky na pozadí lidských trapasů, dechovkových zábav, milostných pletich, a šedivosti socialistické éry pod precizní režijní taktovkou Miloše Formana.... Právě za onou oponou typicky lidového českého trapnohumoru se však skrývá Formanova pečlivá práce s vedením neherců [výjimkou je jako vždy excelentní Vladimír Menšík], přirozeností dialogů oproštěných od jakéhokoliv náznaku patosu či kýče, anebo neobyčejně subtilní poetikou, která hledá krásu v obyčejnosti a banalitách lidských úsudků. Příběh má zpočátku několikero rovin či vedlejších dílčích scén, primárně se však zabývá osobní snahou lehce naivní blondýnky Anduly (Hana Brejchová) najít si milence dle svých představ. Andula je v rámci milostných vztahů stále nezkušena a po noci strávené s klavíristou Mílou (Vladimír Pucholt) je snadno přesvědčena o tom, že on je "ten pravý". Tato jednoduchá zápletka však nezaujme jen dívčí část publika, protože nabízí i zajímavou kritickou sebereflexi pro chlapce.... Pakliže se však najdou tací, kterým Lásky jedné plavovlásky nesedne do noty, legendární a čistě improvizovaná postelová scéna tria Ježková - Šebánek - Pucholta [která jaksi definuje specifika humoru novovlnných filmů] je přesvědčí k tomu, aby si tuhle hořkosladkou romanci zamilovali, ani kdyby nechtěli. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (49)
- Film sa objavil v ankete "100 najlepších svetových filmov" britského časopisu Empire na 89. mieste. (Raccoon.city)
- Protože se snímek natáčel černobíle, nechal kameraman Miroslav Ondříček vymalovat všechny interiéry černobíle, aby to dle jeho slov „dostalo šťávu“. Vše tedy bylo v šedé, bílé a černé. (Kubrickon)
- Prvé uvedenie filmu v Spojených štátoch prebehlo v septembri 1966 v Lincoln Center v rámci štvrtého ročníka Newyorského filmového festivalu. Po ňom vstúpili Lásky jednej plavovlásky do americkej distribúcie. Sprevádzal ich plagát opatrený vtipným sloganom: „Příběh přirozené blondýny, která se zamiluje – přirozeně – a je zrazena – přirozeně – a myslí si, že umře – přirozeně –, ale to se nestane. Přirozeně.“ (Raccoon.city)
Reklama