Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Soukromý černošský detektiv hledá unesenou dceru harlemského bosse a zaplete se do boje mezi mafií a černošskými gangstery.  V klíčovém akčním snímku Gordona Parkse se Richardu Roundtreemu podařilo vytvořit zcela novou a poctivou hrdinskou postavu Johna Shafta, „chlapa, co se dvakrát nerozmejšlí, když kolem není bezpečno“. John Shaft je černošský soukromý detektiv, který vlastní malou kancelář poblíž Times Square. Na cestě do práce jej jednou zastaví jeho kamarád od policie, poručík Victor Androzzi (Charles Cioffi), a chce po něm informace o jedné větší akci v Harlemu, do které je zapleten král černošského podsvětí Bumpy Jonas (Moses Gunn). Shaft mu nemůže pomoci a odchází, a jen taktak se vyhne dvěma Bumpyho silákům, kteří na něj čekali v kanceláři, přičemž jeden skončil mrtvý na chodníku o asi osm pater níže. Shaft se dostává do rukou policie, která mu vyhrožuje vězením za zabití, a proto kontaktuje Bumpyho. Ten mu sdělí, že jeho mladá dcera, kterou nikdy do své „práce“ nezasvěcoval, byla unesena. Shaft se tedy nakonec bude muset postavit všemocné bělošské mafii a afroamerické gangstery přijmout za dočasné spojence... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Svätyňa blaxploatačného filmu a obdoba poctivého rapového albumu. Veľmi atmosférické zachytenie odvrátenej strany veľkomesta, rozbroje, napätie, násilie, ústa pľujúce tvrdé hlášky na kilogramy a ľahké ženy s neprehliadnuteľným ťahúňom v centre diania. Hard Boiled charizma Richarda Roundtreea pokrýva straty tempa a snímka je naviac nositeľom výsostne hustého zeitgeistu. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

My černí kluci jsme tak čestní, mazaní a vodíme si na provázkách bílé detektivy s takovou lehkostí, že si zasloužíme filmy, které nás řádně vychválí. V nich se pak chováme pitomě, vedeme dementní rozhovory a chlubíme se svým povrchním smyslem pro humor. Já jsem tedy z Shafta dvakrát odvázaný nebyl, ale jistou dávku zábavy mi poskytl a pořád si dovedu představit, že až místní zanedbávaná komunita začne točit své filmy za peníze z protirasistických fondů EU, tak to dopadne podstatně hůř. ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Myslím, že jde o trochu přeceňovaný starý grindhouse, kterým začínal známý herec Richard Roundtree. V prvním díle se téměř nic neděje, Shaft chodí po městě, po barech, hláškuje ostošest, ze všech si dělá prdel, pořád má dobrou náladu ... Ale není to nějakej ultradrsňák, prostě obyčejnej chlap, žádnej extra filmovej hrdina. To se může někomu líbit, někomu ne. Občas dostane nakládačku, pak ji zase vrátí atd. Film má strašně dlouhou stopáž a bohužel nudí a nudí. Akce ve filmu při 100 minutách zabere pouhých ani ne 5 minut na konci!! Ty 3 * dávám zejména za atmosféru, hudbu a Shaftovy hlášky. Jinak film je plný rasistických podtextů a vtípků, které mohou být nám Čechům v dnešní době o nějakých skoro 40. let opravdu ukradené. Ale v té době to byla asi v tomto ohledu pecka. Jinak zajímavost,herec, který hrál hlavního hrdinu Shafta se objevil i ve volném remaku Drsnej Shaft (2000) kde Shafta ztvárnil výtečně Samuel L. Jackson. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Černošská variácia na Mika Hammera a jeden z definičných filmov krátkožijúceho no doteraz populárneho (do veľkej miery vďaka Tarantinovi) žánru blaxpoitation oproti ďalším žánrovým kúskom vyniká na žáner pomerne dobrou kamerou a hutnou atmosférou zimného New Yorku, naopak nie je to až také prepálené a drsné ako Coffy. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Proti drsnému, neučesanému, avantgardnímu Sweet Sweetback's Baadasssss Songu je Shaft na první pohled jen takové lehce stravitelné spotřební zbožíčko, z dnešní perspektivy obyčejná, pomalá, ukecaná kriminálka s chytlavou muzikou a dějem jednoduchým tak, že překvapuje zvraty, které nepřijdou (nejvíc mě dostalo, že holka z baru byla prostě jen holka z baru a ne nastrčená vyzvědačka), ovšem ta pomalost (čti: ležérní lenivost) mě neznudila, nýbrž okouzlila, stejně jako pohodářské proto-buddymovie špičkování černého a bílého poldy a možná vůbec nejvíc to, jak si kamera vychutnává raně sedmdesátkové newyorské exteriéry i rozmanité interiéry, ty zaprášené a špinavé, ty almodóvarovsky barevné i ty s „nenápadně“ rozvěšenými obrovskými plátny a jinými kousky ušlechtilého výtvarna, půvabně kontrastujícími s těmi chlapíky v křiklavých hadrech, co se mezi nimi prohánějí. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (8)

  • Režisér Gordon Parks chtěl do hlavní role někoho s nepříliš známou tváří. Konkurz vyhrál Richard Roundtree, někdejší černošský manekýn a příležitostný divadelní herec. (DellEthing)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno