Režie:
Freddie FrancisScénář:
Anthony HindsKamera:
John WilcoxHudba:
Don BanksHrají:
Peter Cushing, Howard Goorney, Timothy Bateson, Katy Wild, Duncan Lamont, Steven Geray, David Hutcheson, Maria Palmer, Kiwi Kingston, William Phipps (více)Obsahy(2)
Po deseti letech ve vyhnanství se baron Viktor Frankenstein i se svým asistentem Hanzem vrací na místo, kde to vše začalo - na zámek Frankensteinů v Karlstaadu. Tady zjišťují, že veškerý majetek si pro sebe zcizil hamižný starosta města, který se spolu s policií pokouší barona opět zatknout. Frankenstein však při útěku nachází v ledu uvězněné monstrum a za pomoci hypnotizéra Zoltana jej přivedou k životu. Zoltan ale nemá čestné úmysly a využívá jím ovládané monstrum k vlastnímu prospěchu a obohacování. S tím se baron Frankenstein nemůže smířit... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
Barón Viktor Frankenstein a jeho bizarné experimenty s oživovaním mŕtvych ľudských tiel sú vďačným námetom filmárov. Videl som staré čiernobiele snímky z počiatku kreatívnej kinematografie i nové moderné variácie na túto tému. Niektoré sú vynikajúce filmové diela, iné za moc nestoja. Dnes som si pozrel anglický film "Frankensteinové zlo" z roku 1964. I keď nie som žiaden vševedúci frankensteinológ, dovolím si ho označiť a ohodnotiť ako celkom podarený priemer. *** ()
Kdysi se mi tenhle hammerovsko - universalský počin líbil více, přesto jsem byl nakonec spokojen. Anglie dala filmu řadu skvělých herců, ovšem démonické trio P.Cushing-Ch.Lee-V.Price je nepřekonatelné. Zde tedy máme opět jednoho z nich - P.Cushinga v roli ďábelského barona. Musím říci, že po vícero zhlédnutí si člověk uvědomí, že o horror jde až na posledním místě. Tvůrci se zaměřili na konflikt mezi baronem a společností. Tmářství, pověry, církev, strach...to vše stojí proti Frankensteinovi a jeho práci. Kdyby jeden nevěděl, že románová předloha vznikla na počátku 19.století, a ve filmu se nepracovalo s elektřinou, myslel bych, že se příběh odehrává v temném středověku. Nezklamaly pro studio typické kulisy zámku a vesnice, jeskyně, zadní projekce (Cushing na koňském voze), závěrečná destrukce a temná hudba (Don Banks). ()
Pohľad na zámok bol prinajmenšom božský. Prvé dva ma bavili a tento sa im skoro vyrovnal. Tu monštrum tiež neohurilo ale čo má ohúrilo boli neskutočne nádherné kulisy aj z tými technickými vychytavkami na stvorenie človeka. Hudba sa sem náramne hodila. Herecké obsadenie a prejavy ako vždy strela do čierneho. Len tej atmosféry sa mi tu zdalo pomenej, lebo film sa zameriava na viacero zbytočnosti, ktoré tu nemuseli byť. A ten príbeh z hypnotizerom ma nechytil a tým pádom ani nebavil. A v niektorých pasážach mi pripadal až komický. ()
Pro tu atmosféru, kulisy a snahu bych na podobné filmy mohl koukat pořád. Mé první setkání s Hammerovským Frankensteinem a dost mě to bavilo. Možná to nemá tolik dnes potřebné napětí, ale atmosféru to má slušnou. Dokonce i Cushing mě tu bavil, a to je co říci, protože mi jinak připadá jako hrozné poleno. Problém je, že kdž vidím podobně zpracovaného Frankensteina, vždycky se mi vybaví Jakubiskův Albert a to jde pak jakákoliv horrorová stopa stranou :-).3,5* ()
Geniálny crossover Universal meets Hammer. Po pár minútach mi prestalo vadiť, že je to semi-remake Frankensteina a nechal som sa unášať úžasnou atmosférou kombinujúcou trademarky jedného a druhého štúdia. Najlepšie boli klasické universalovské kvázi nemé scény, fungujúce bez potreby dialógov len s expresívnym hraním, geniálnymi kulisami a maskami (!!!) a s úžasnou hudbou a ruchmi. Gotická klasika. ()
Reklama