Režie:
Greta GerwigKamera:
Rodrigo PrietoHrají:
Margot Robbie, Ryan Gosling, America Ferrera, Kate McKinnon, Will Ferrell, Simu Liu, Issa Rae, Rhea Perlman, Hari Nef, Alexandra Shipp, Emma Mackey (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Žít v Zemi Barbie znamená být dokonalou bytostí na dokonalém místě. Pokud tedy nemáte úplnou existenciální krizi. Nebo jste Ken. (Vertical Entertainment)
Videa (5)
Recenze (1 095)
Odvážná a zároveň velmi bezpečná snaha o romantickou bláznivou komedie, která ve většině stopáže skvěle funguje. Tahle příjemná oddychovka se snaží o společenský i feministický přesah, ale pořád v rámci mantinelů velkého korporátu, což nikdy nemůže dopadnout tak, jak bychom si přáli. Ken za 100%, zbytek filmu 60%. ()
Rozhodně Meta film, velký finanční sukcess, hravá a chytrá filmařina, výborná Robbie i Gosling, skvělé taneční čísla i songy, dobré filosofické úvahy k zamyšlení, příjemné camea a originálně pojatý svět. Pár věcí je sice otravných a cringe, ale překvapivě mě to bavilo. Nejlepší je rozhodně výlet Barbie do našeho světa, kde zamrzí, že se nestrávilo více času, jelikož tam došlo i na pár humorných vložek, následný patriarchát v Barbie světě, měl však taky něco do sebe. Těžko hodnotitelné, znova to vidět nemusím, ale zabavilo, neurazilo ani nepohoršilo. 65% ()
Jak trefně po projekci podotkla moje drahá poĺovička - instagramový feminismus. Myšlenka pěkná, produkční kvality nepochybné, herecky velmi dobře obsazené. A vadí nutně, že je to trestuhodně banální, aby to promlouvalo ke všem? To bych úplně Barbie nevyčítal. Co jí ale vyčítám je, že si po první půlhodince vystřílí nápady, pokud jde o vykreslení svého světa (zlatí Flintstoneovi z roku 1994), v tom skutečném z nějakého důvodu vedení firmy vykresluje jak postavičky z Looney Tunes, pak svůj mesidž postaví na tom, že aby ženy vyhrály, musí muže zmanipulovat (ale to vem čert, přes tu snaživou sociální omáčku je to v jádru pořád jen střelená osmdesátková komedie) a hlavně to nudně, až na závěrečné hudební číslo, doklopýtá do finále, kde se ukáže, že většina postav byla zbytečná a jejich linky tam být nemusely. Izolované vtipy fajn, postupem času je jich ale míň a míň a od nějaké půlky už ten film, až na pár motivačních citátů, nemá co říct. Škoda, ale hype oceňuju, protože každý podobný hit je pro životaschopnost kin v budoucnu velmii důležitý. 50 % ()
Jestliže urputně vytlačíte obří audiovizuální růžové hovno, plné nestrávených zbytků jednorožců, duhy a angažované slepičí pičidity, které posypete blahoslavenými marketingovými lžemi, že jde o děsně prefickanou satiru, získáte sice pravděpodobně jeho distribucí mezi ftaláty přiotrávené mongololidi, stádové konzumeristické semidebily a neomarxistické smíšky miliardový hit, ovšem ve výsledku je to stále obří růžové hovno, jehož kulturní dopad má podobu akorát tak hlasitého šplouchnutí do růžového hajzlu v hnusně pastelové Barbiekoupelně. Materiál, se kterým se rozhodně daly vyvádět rozličné inteligentní a vkusné vyfikundace i brutální humory, satanopustě přetrávený ve strojenou, kýčovitou a přebarvičkovanou vigzlajvantovou homonudu a přitroublou popkulturní plytkost manipulativních a degenerativních cigánských hraček, prsten namočeným v Nutele podtržených hysterickým manifestem zoufale netknutých a čínským plastem zarostlých klínů zhrzených feministek, které sice vždycky děsně chtěly být jako Barbie, jenže jsou příliš hnusné, že z nich blijí i sekdhendoví zbuznělí Kenové, a nikdo je nechce prcat. Hloupé toxické fenolové svinstvo a ukrutná taškařice pro militantní babochlapy, bukanýry a reprezentanty v hodu rozštěpem s jediným jakože satirickým vyobrazením, a sice, že firma Mattel zaměstnává samé nevkusné buzeranty a její generální ředitel je slizký nesvéprávný kokot. Svinstvo, po němž nesmírně progresivní Prasobárbie nadšeně zatleská otylýma upocenýma ručičkama a Kriplbárbie vesele zatančí na vozíku pogo. Už chyběli jen Jebákbarbie, Retardbárbie, Šímejlbárbie, Impotken a Transken, kterému přišili Bárbieoblouk a napajcovali jej estrodegenem, aby si každá minoritní zrůdička našla v Mumulendu svůj první předražený plastový vibrátor a nebyla nedejsatan náhodou diskriminována. ()
[25%] O filmu jsem před premiérou neměl vůbec páru o čem to bude. Trailer mě moc nezaujal, do kina jsem na to taky nešel, nelákalo mě to a nyní si říkám, že jsem udělal dobře, když jsem si to nakonec pustil doma. Nápad jako takový není vyloženě špatný, ale mě to od začátku celé nebralo. Prostě kravina na ntou. Ono pozorovat Barbínu, co pije z hrnku jakoby kafe, které tam není a sprchovat se jakoby falešnou sprchou bez tekoucí vody – to je teda zážitek. Ani ten příchod do světa lidí nebyl nijak zajímavý a už vůbec ne zábavný. Margot Robbie je pořád pěkná ženská, ale celé to sama nevytrhne. A o Goslingovi nemůže být ani řeč – byl zde nevýrazný a trapný. Od druhé půli filmu jsem to už moc popravdě nevnímal. Jistý pokus o originalitu tu byl, ale mě to minulo těžkým obloukem, tak bohužel … ()
Galerie (86)
Zajímavosti (56)
- Počas BFI London Film Festival, kde Greta Gerwig mala panel, režisérka prezradila, že mala so štúdiom "veľký meeting" ohľadom muzikálového čísla "I'm Just Ken". Štúdio chcelo vedieť, či je táto scéna potrebná, keďže si nedokázali predstaviť scénu podľa popisu v scenári. Gerwig odpovedala: "Všetko vo mne potrebuje túto scénu," a citovala scénu zo Spievanie v daždi (1952) ako inšpiráciu. (drake31)
- Aby režisérka Gerwig zdôraznila tragickú povahu Barbie a Kena, ktorí čelia ťažkostiam skutočného sveta, nariadila Margot Robbie a Ryanovi Goslingovi, aby sa správali ako v dráme. (Arsenal83)
- Gerwig mala v úmysle natočiť film, ktorý by oslavoval feminizmus za Barbie a zároveň by si všímala kontroverzné štandardy krásy, ktoré s tým súvisia. Tvrdí, že ide o „seriózny pokus o nápravu“ so zámerom potvrdiť hodnotu žien a sprostredkovať nemožnosť dokonalosti, ktorú niektorí vnímali ako štandard spojený s Barbie. (Arsenal83)
Reklama