Reklama

Reklama

Edmond Vidal známý také jako Momon, vyrůstal v chudé cikánské osadě, odkud si odnesl smysl pro rodinu, neochvějnou loajalitu a hrdost na svůj původ. Nejvíce ho ale posílilo přátelství se Sergem Suttelem, s nímž poprvé okusil vězeňský život, navíc pro něco tak banálního, jako je krádež třešní. Oba se nevyhnutelně zapojí do organizovaného zločinu, a tak vznikl gang Lyonnais. Stávají se nejznámější ozbrojení lupiči počátku 70. let minulého století. Jejich nezadržitelný vzestup skončil až v roce 1974 velkolepým zatčením. Dnes je Momonovi takřka šedesát a rád by na tuto část svého života zapomněl a žil jen pro děti, vnoučata a svou ženu, ale jak sám ve filmu říká: „Člověk vězí ve svém těle a ve své duši svou minulostí, a ona nás stravuje, až nás zničí…“ (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

italka63 

všechny recenze uživatele

Normálně bych dala nádhernou čtyřku jako vyšitou, ale copak můžu, když je tam charismatický Lanvin? Je jako Connery, zraje jako víno a potkat tohohle chlapa na ulici, otočím se...to je málo, dál to nebudeme rozebírat:-) Takže skvělá gangsterka inspirovaná skutečným životním příběhem Edmonda Vidala. Lidé, jdoucí přes mrtvoly doslova, ale přitom věří na chlapskou čest a přátelství.Lupiči, vrazi, ale i milující manželé a otcové, to vše v jedné osobě. Doplácí na to nevinní, ale i ti se jimi můžou stát....tudíž tomuhle snímku dávám pět hvězd ,protože vzpomínkové retrospektivy mě vůbec nevadily a hudba skvěle sedla, Tchèky Karyo odehrál co měl a cikánské písničky, to je nádhera.Jen si dávejte pozor na přátele, třeba vás také osudově zradí. ()

Ozo 

všechny recenze uživatele

Momon si ze všeho nejvíc cení přátelství. Je schopný pro něj obětovat téměř cokoli, i kdyby to mělo znamenat, že opět, po pětadvaceti letech, poruší zákony. Co když ale všechno není takové, jaké se to zdá být? Další pecka od Oliviera Marchala, podpořená vynikajícím výkonem Gérarda Lanvina. Francouzi tenhle žánr prostě umí, což už ukázal Veřejný nepřítel č. 1. (možný spoiler!) Jediné, co mi zkazilo stoprocentní zážitek, bylo podivné sledování policií. V jednu chvíli je na hlavního hrdinu nalepených snad pět aut a v další chvíli, navíc po povedené akci, ho nikdo nehlídá.(konec možného spoileru) Dávám čtyři hvězdy, protože je to možná drobnost, ale mně to vadilo. (speciální poděkování patří uživateli topr harley za titulky) ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Gangsterka odkazující kamsi k Melvilleovi ilustruje několika způsoby hlavně to, že se už nikdy nevrátí pohádka [relativního] mládí [francouzské kinematografie]. Retro coby připomínka lepších časů se mi vzhledem k tomu běžně nepříčí. Kdybych ale nebyl vůl, uskutečnil rešerši a došlo by mi, že jméno Olivier Marchal figuruje i v souvislosti s Válkou policajtů, u níž jsem se málem unudil k smrti, asi bych si promítání rozmyslel. Problém s Marchalem je zřejmě osobní. Smrtelně vážný přístup bez špetky nadhledu, oslavování tak dokonale mrtvých hodnot [čest kriminálníků a policajtů], objímající se chlapi v kožených bundách, dokonce i vysokokontrastní kamera laciných béček, servírující masitá sousta opakujících se záběrů drsných tváří ve zpětných zrcatcích úchypně nablýskaných fantomasovských bouráků, mě nebaví a rozesmívá, nikoliv v dobrém. Snímek kromě toho ale trpí i objektivními neduhy. Představitel mladého Vidala Dimitri Storoge působí dojmem mladého ruského šlechtice se zálibou v romantické poezii, nikoliv gangtera [nepomáhá ani podoba Ivanu Trojanovi - kukadla jak zrcadla], zápletka je průhledná jako křišťál. Je jasné, že se na dráhu zločinu vydávají jen málomluvné charaktery, ale pár trochu rozvitějších vět bych ocenil, i když pohled opravdového muže vydá samozřejmě za tisíc slov. Jelikož během filmu nebyl co dělat, soustředil jsem se na nudnou, patetickou hudbu zavánějící v osudových pasážích třetí odmocninou Hanse Zimmera. A tak pár jediných prvků, které mne probudily z letargie, představovaly trefné narážky na vulgární policajtský rasismus [hlavní hrdina se honosí přízviskem gitan]. Doma se mi ještě někde válí Strážce zákona, asi na něj nechám dál padat prach. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak jsem po delší době opět zhlédla další gangsterku, tentokrát z výborné francouzské kinematografie ve které se pojednává hlavně o přátelství Momona a Sergea, které sahá až za hrob. Syrová, ničím nepřikrášlená atmosféra, jedna akce následovala druhou a jestli se to stalo alepoň přibližně podle skutečné události, tak já jsem osobně nestíhala počítat mrtvoly. Bývalý policejní detektiv Oliver Marchal ví moc dobře jak natočit film s námětem, který mu byl jednu dobu velmi blízký. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Francúzi presne toto vždy vedeli. Gang story skvele zapadá medzi všetky známe mafiánske filmy a nestratí sa medzi nimi. Herecky veľmi dobre obsadené, hlavný predstaviteľ má charizmu a ako záporák bol skvelý aj vo filme Limit. Problém som mal jedine s tým, že cigáni boli málo cigánsky, ale mne to vyvovovalo. Na tie ksichty pozerám denne. Tých pravých poznať ako komparzistov v davových scénach(krstiny), ale chápem, že pri ich obsadení by film nebol takým ťahákom. Mohli spraviť casting v Košickom ghete Luník 9, tam sú všelijaké masky...Inak ale pravda je - never nikomu. Dôveruj, ale preveruj. 80%. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (4)

  • Edmond Vidal, jeden ze členů Lyonského gangu, napsal autobiografickou knihu, která se jmenuje „Pour une poignée de cerises“ (česky „Pro hrst třešní“). (Rollo_Tomasi)
  • Film zachycuje osudy tzv. Lyonského gangu, který páchal trestnou činnost hlavně v letech 1967–1977. Lyonský gang byl hlavně proslulý ozbrojenými loupežemi, při kterých tento gang uloupil obrovské množství peněz. Gangu je ale taky přisuzováno několik vražd, atentátů a únosů. „Tvrdé jádro“ gangu tvořilo osm lidí a širší okruh gangu tvořilo dalších sedm lidí, kteří byli příbuzní členů tvrdého jádra. (Rollo_Tomasi)
  • Približne v 56. minúte filmu sa za Edmondom Vidalom (Gérard Lanvin), čítajúcim noviny na ulici, objavia v pozadí dva plagáty k snímkam Splice (2009) a 600 kilo zlata (2010). (fefee)

Reklama

Reklama