Režie:
Vladimír MichálekScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠtrbaHrají:
Matěj Hádek, Jiří Vyorálek, Jan Kolařík, Eva Leimbergerová, Gabriela Mikulková, Stanislav Zindulka, Eva Jurůjová, Pavel Kunert, Gabriela Štefanová (více)Obsahy(1)
Petr je posel, vlastně messenger. Je to jeden z těch mladých mužů, kteří se na svých kolech stali nedílnou součástí koloritu současných měst. Je to člověk nekonformní, který se odmítá sžívat se současnou pokřivenou společností, se všemi těmi jejími pohodlnostmi, konzumem a lží, s jejími pseudopravdami, pseudocity, pseudoláskami a pseudohodnotami. Petrova nespoutanost přináší stále větší a větší problémy. A Petr je přesně člověk, který si nikdy nepřizná, že by mohl být u konce s dechem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (87)
Umělecká suvénnost reprezentovaná schopností vyprávět nezcela banální příběh (samo o sobě jev v české kotlině nevídaný), či sdělit něco důležitého o člověku, se z jeho filmů vytrácí. Námět o přerostlém děcku v podobě třicátníka je sice aktuální, ale jeho ztvárnění se rozpadá do sledu více či méně povedených scén, plných toporných replik vyslovovaných topornými ne-herci. Jediné, co nadále stojí za pozornost, je kamera. - - - Viděno v předpremiéře na LFŠ. Podle režisérových slov se ale možná snímek ještě přestříhá, tak uvidíme. ()
Jakkoli mám pana režiséra Michálka rád, tento film je televizní, televizní, televizní (tak jak on sám řekl před premiérou) a neměl podlehnout tlaku a uvést ho na karlovarském festivalu. Scénář Marka Epsteina je slabší: chybí mu vnitřní síla a hloubka a tento fakt nelze zakrýt. A i když snímek disponuje dynamickou kamerou a střihem, zejména při jízdách na kole, Matěj Hádek i Jiří Vyorálek podávájí velmi solidní výkon a Radim Hladík ml. si vyhrál se zvukem, není pro mě možné film hodnotiti lépe. Dvě hvězdičky. ()
Nevybavujem si už dosť dobre, kedy ma naposledy hlavný hrdina filmu tak príšerne iritoval, a to od začiatku do konca. Až neskôr som si vďaka tomu uvedomil, že to je vlastne skvelá vizitka scenáristu, ktorý má svoju postavu jasne psychologicky definovanú a do konca ju pevne drží v mantineloch jej osobnosti. Ten protivný Petr je proste iba trošičku hyperbolizovaným hrdinom filmu, ktorý zobrazuje svet malého českého človeka súčasnosti v jednej z typických podôb - sebeckého a nedospelého kreténa. To je jadro dobre vystihnutého psychologického profilu - obalom, ktorý ho definuje navonok potom je hlavne to, že sa rád bicykluje. Nie je úplne hlúpy ani lenivý, ale jeho morálka, osobnosť a sebareflexia sú veľmi obmedzené. Ľudovo povedané, je to debil, pravdaže nie v medicínskom, ale spoločenskom zmysle. Réžijne je POSEL svojský a často aj nápaditý, to sa Michálkovi musí nechať, vždy to bol osobitý režisér - ale zároveň je to aj dosť nuda. Pozerať ho je ako sedieť v krčme s ľuďmi tej sorty, ktorá vás vytáča, ktorým sa za každú cenu snažíte vyhýbať, no raz za čas ste predsa len donútení tráviť s nimi čas. ()
Toto bolí, toto bolí. Nebýt hrdá Brňanda, která zná téměř všechna místa, kde se děj odehrává a nebýt na premiéře v Lucerně, kam mě pozval jeden známý, který se dosti význačně na filmu autorsky podílel, moje utrpení by bylo menší a ještě menší, až by bylo nejmenší na celém světě... Ale vážně - proč ta falešná skromnost, žádná ambice odrovnat emocionálně diváka? Kde jsou ty časy, kdy bylo třeba zabít Sekala? Kdy byla platonická láska venkovského faráře k obyčejné selce tak srdcervoucí? Sice mě u Karamazových zachvátila euforie, ale jak vidno značně předčasná. (POZOR SPOILER! Vlastně jen od toho dotyčného známého vím, že hlavní antihrdina se chtěl změnit k lepšímu, jenže pak ho zmlátil ten týpek a nějak se to celé posralo a blablabla. Mimochodem to jsem teda jako z filmu vůbec nepostřehla a na konci Petrovi daný osud přála.KONEC SPOILERU.) Plytkost děje, postav, chování hodící se k puberťákům. Děj zkrátka plyne, vlastně vás ani nezajímá, co bude dál a to, co je v následujícím záběru, vás nepřekvapí. Souhrn klišé končící ještě větším klišé hrajícím si na umění. Prý jsou ve filmu odvážné sexuální scény - asi to byl poslední zoufalý pokus distributora nalákat na film vůbec nějaké diváky. No, mně je to docela šumák, i když když je to samoúčelné, štve mě to pro tu banalizaci sexu, ale to už bych zabrousila úúúplně jinam. Mimochodem asi jsem tu "odvážnost" nijak nepostřehla, protože záběr na zadek a prsa a nulová "chemie" mezi hlavními protagonisty, opravdu nepovažuji za nic převratného a hodného zaznamenání. To "Piano" z roku 1993 je jinší kafe, u něhož jsem se vždycky červenala. Jenže to už byl taky trochu jiný Příběh... ()
Chtel jsem dat tri hvezdy, ale diky nesmyslne nizkemu hodnoceni zde, jdu na ctyri. Neni to totiz vubec spatny film, jak tady zdejsi prechytrali mudrlanti prezentuji. Matej Hadek zahral svou roli hajzlika skvelym zpusobem. I dalsi herci podali vyborny vykon. Do kina bych na to asi nesel, ale jako TV film urcite v poradku. Michalek sice natocil lepsi kusy, ale za Posla se rozhodne stydet nemusi. ()
Reklama