Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (7)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (2 362)
“UŠEL JSI CELOU TU CESTU JEN PROTO, ABY SES POMSTIL?.“... /// Nepřekvapuje mě, že Iñárritu dokáže mít 2a půl hodiny erekci nad píčovinou, ale to, jak dokáže bejt nádherně krvavej a akční. Když zrovna necáká krev (což je podstatnej časovej úsek), je to exhibice zviditelňující tři jedince. Je fajn, že k sobě kromě kameramana přizval i Leoše, kterej je kurva fakt brutální! Jen ten studenej a špinavej příběh plnej smrti a touhy se pomstít, měl trvat devadesát minut (Co? No dobrá, devadesát tři!). Sice by za něj pro Iñárritua nebyl plešoun, ale já bych se stopro víc bavil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stará a parchant jsou žlutí a za dveřma jsou lovci (bílý). 2.) Jedu všechny filmy, kde se neustále heká (a nepíchá). 3.) Thx za titule „-OverLord-“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Leo nám od dob kdy šel ke dnu i s Titanikem herecky vyzrál, zapustil hustý vous a rozhodl se, že divákům ukáže co umí. Takže zde máme toto dílo a Leo v něm hraje pana Hugha Skleněného, což je celkem ironické jméno jelikož takhle odolnýho hajzla svět neviděl. Nejdříve si zatancuje s medvědem až z nich kusy lítaj, pak se nechá asi tisícovkou stehů vytunit s tím, že místo narkózy dostane pár hltů chlastu a nakonec se vyhrabe z vykopaného hrobu a jde, nebo spíše leze, pomstít svého synka kterýho mu kuchnul Tom Hardy (to už je odolnější jméno) . V mezičase se cachtá ve vodě co má cca nula stupňů, skáče z vodopádu, belhá se o větvičce s křivejma hnátama, stanuje v koníkovi nebo zachraňuje przněnou indiánku. Když už mu je fakt ouvej zhtne syrového bizona a jde se dál. Ano už se jde. Dlouhé procházky v mínul pětadvaceti udělají divy a Skleněnka už zase skáče přes kaluže, aby ve velkém finále poměřil ptáka s Hardym. Kouká se na to kurevsky dobře, záda mě bolely jen z pohledu na Lea (chcípáka hrál fakt dobře) a musím uznat že si toho zlatého robertka jménem Oskar za všechny ty útrapy zaslouží. ()
Podobně jako mluvíme o „hitchcockovských“ atributech některých thrillerů nebo „lynchovsky“ divných filmech, budeme možná brzy vztahovat jméno mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua na snímky, kolem nichž je uměle vytvářen mediální rozruch. Stejně jako u předloňského Birdmana, ani v případě Revenanta přitom doprovodný humbuk zdaleka neodpovídá tomu, jakou pozornost by si titul zasloužil na základě svých filmových kvalit. Dream team Iñárritu, Lubezki, Dicaprio mohl díky svým schopnostem natočit jeden z nejsugestivnějších dobrodružných filmů posledních let. Bohužel jim béčkově přímočarou zápletku nestačilo „naboostovat“ fludní kamerou, která předvádí ještě úchvatnější psí kusy, než jsme mohli vidět v Soy Cuba (pro mne etalon při hodnocení filmů s propracovanými dlouhými záběry). Příběh muže sežvýkaného medvědicí, který se po vzoru Odyssea vrací „domů“, je prokládán mystickými snovými (halucinačními) sekvencemi, dialogy o Bohovi převtěleném do veverky a projevy zkázonosnosti neregulovaného kapitalismu. Iñárritu, vyžívající se vždy v utrpení svých postav, by přitom byl ideálním režisérem pro syrový western tradičního ražení, v němž násilí slouží jako hlavní prostředek komunikace, udává dění do chodu, podmiňuje dějové zvraty a řeší problémy. Bohužel, jak naznačeno výše, se rozhodl sdělovat významy i jinak než spektakulárním násilím. Například slovy. Užití násilí coby ústředního vyprávěcího elementu je omlouváno jeho vsazením do vratkého rámce rodinného melodramatu, okouzleného indiánskou mystikou. Jsem přesvědčen, že Revenant by byl tonálně i rytmicky vyrovnanějším filmem, kdyby tak urputně nepředstíral filozofickou hloubku a ohromný duchovní přesah. Spirituálno se v něm totiž oproti Tarkovskému nebo Malickovi omezuje pouze na prázdná slova a nepůvodní symboliku. Formální stránka nijak povznášející není. Cyklické pojetí času, vlastní domorodému americkému obyvatelstvu, například vedle motivu spirály vyryté na čutoře zpřítomňuje akorát repetitivnost hrdinova utrpení. Jinak má film důsledně klasickou výstavbu s přesně načasovanými zvraty, svědomitým zužitkováním všech motivů a uspokojivým koncem, který nenechává žádnou podstatnou otázku nezodpovězenou. Je v pořádku, že jednorozměrné postavy slouží jako nástroje ke sdělování informací a popostrkování vyprávění potřebným směrem, ale nepřijde mi moc v pořádku, pokud neslouží k ničemu dalšímu navzdory snaze filmu přesvědčit nás skrze ně o vlastní důmyslnosti a zaujetí pro věc (v tomto případě zájmy původních obyvatel Ameriky, viz dokument o natáčení A World Unseen, v podstatě velmi naivní anti-kapitalistická a ekologická agitka). Nejvýstižnější metaforou filmu, který pragmatismus navenek kritizuje, ale zároveň je svým nakládáním s postavami a tématy vrcholně pragmatický, pro mne zůstane gif, na němž se představitel hlavní role coby zaživa pohřbený, potrhaný a polámaný Hugh Glass z posledních sil drápe za vysněným Oscarem. 65% Zajímavé komentáře: Marigold, Madsbender, Radek99, Arbiter, ScarPoul, maddy, eye candy, SeanLSD, Triple H, Honzua, Avathar, wallax () (méně) (více)
Syrové a surové s geniálně natočenou úvodní bitkou. Příroda a kamera úchvatná. DiCaprio to zahrál parádně a konečně vzal něco proti roli uhlazeného elegána. Líbilo se mi, že ač se v té divoké přírodě stalo cokoliv, stejně už musel dotyčný nést následky civilizace (prodávání proviantu na sekeru, oběšení atd.), která semele každého. Měl jsem rád indiána, co DiCapriovi pomohl a styděl jsem se, když postavy vykřesaly ohýnek téměř z ničeho, nebo ve vánici a já potřebuju půl litru podpalovače, abych roztopil gril. ()
Revenant: Zmŕtvychvstanie je film rozporov. Na jednej strane krásna divočina... ale nie je to zasa ani nič mega-úchvatné... ale tá veľkoleposť a maličkosť človeka oproti prírode tam každopádne je. Tvorcom sa podarilo nájsť miesta presvedčivo simulujúce mimoriadne nehostinnú a pochmúrnu americkú divočinu 19. storočia, v ktorej bolo možné naraziť skôr na (do) grizlyho, než na človeka. A to bol možno ešte ten lepší prípad, lebo ľudia sú väčšie svine, než divoké zvieratá. Na jednej strane sa herci veľmi snažia... ale nehrajú postavy, ktoré by boli nejako extra náročné (na čokoľvek). Ale veď sú to drsní lovci kožušín, tu naozaj žiadna veľká psychológia nemala čo hľadať (a tak tu ani nie je). Naopak, dokonca by som povedal, že na to, že ide „len“ o lovcov kožušín, sú postavy dobre vykreslené, vierohodné a realistické. Na jednej strane vydarené vedľajšie postavy (kapitán, samotársky Indián, Will Poulter)... ale majú príliš malý priestor a ich odchod z deja je nie vždy uspokojivý. Na jednej strane ten, kto tvrdí, že mimo začiatku a konca sa nič nedeje, klame. Sú v tom vražedné indiánske kmene, osamelí bojovníci, Francúzi, bizóny, vlky, splavovanie rieky (bez člna) a nečakaný pád z útesu. Na jednej strane veľa snových a halucinogénnych výjavov... avšak nemôžem povedať, že by ma otravovali alebo že by v príbehu nemali miesto. Naopak, posúvajú ho dopredu a vcelku šikovne (a bez slov) vysvetľujú v deji nepovedané/zamlčané informácie. Na jednej strane dosť drsné... ale drsnosť nie je samoúčelná. A takto by sme mohli pokračovať. Proste, ako vravím - film rozporov. ()
Galerie (106)
Zajímavosti (64)
- Film se natáčel chronologicky podle 80denního natáčecího plánu během devíti měsíců. Neobvykle dlouhá doba natáčení byla způsobena chladným počasím, odlehlostí lokací a estetickým záměrem režiséra Alejandra G. Iñárritua a kameramana Emmanuela Lubezkiho natáčet pouze za přirozeného světla pro dosažení maximální realističnosti. To znamenalo, že se mohlo každý den natáčet jen pár hodin, na které bylo nutné se předem pečlivě připravit. (Tristan Rafael)
- Digitálne vytvoreného medveďa na pľaci zastupoval 51-ročný Glenn Ennis, ktorý mal na sebe modrý oblek a plyšovú medvediu hlavu. (JOZZZKO)
- Skutočný Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) sa po útoku medvedice so zlomenou nohou a trčiacimi kosťami sám plazil 320 kilometrov. Hnijúce mäso na chrbte si nechával obhrýzať od červíkov v dutinách stromov, aby tak predišiel gangréne. (ČSFD)
Reklama