Režie:
Ron HowardScénář:
Peter MorganKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Hans ZimmerHrají:
Chris Hemsworth, Daniel Brühl, Olivia Wilde, Alexandra Maria Lara, Pierfrancesco Favino, David Calder, Natalie Dormer, Stephen Mangan, Christian McKay (více)Obsahy(2)
Závratná rychlost, adrenalin proudící v žilách, krásné dívky a nezkrotná touha po vítězství. Závody Formule 1 jsou místem, kde jediná chyba může znamenat smrt. Na těchto okruzích spolu soupeří dva odvěcí rivalové. James Hunt je neřízená střela, neodolatelný playboy a brilantní řidič. Niki Lauda je dokonalý profesionál, vždy precizní a disciplinovaný. Film Rivalové vypráví skutečný příběh dvou pilotů, kteří jsou soky nejen na okruzích, ale také ve skutečném životě. Přestože jsou soupeři, jsou také jeden pro druhého inspirací. Přes jejich rozdílnost je v životě pojí zvláštní přátelství. Ale rivalita je žene ke stále riskantnějším výkonům. Titul mistra světa může získat jen jeden... (Bioscop)
(více)Videa (36)
Recenze (2 350)
Velmi povrchní film podřizující historickou realitu filmovému (a v tomhle případě ještě navíc hollywoodskému) vidění světa. Ryzí hollywoodský kalkul. (O to paradoxnější, že jde o projekt nezávislých studií mimo Hollywood) Už jen fakt, že Lauda a Hunt nikdy nebyli nepřátelé, jak si to vykonstruoval scénárista. Naprostá limonáda. A navíc patnáctý nejlepší film vůbec dle čsfd? Ani náhodou. Jen trochu nadprůměrné sportovní drama... ()
Faktické hrubky, které ne úplně citlivě mění situace, ale i charaktery postav, jsme schopen nějakým způsobem akceptovat. Občas jsou zbytečné, ale většinou přinášejí snímku více drajvu. Opravdu na škodu jsou jen v pár momentech. Nicméně nemůžu se zbavit hořkého pocitu, že tenhle snímek je zbytečně ukočírovaný v hollywoodských mantinelech. Což je bohužel věc, které jsem se u rutinéra Howarda trochu bál. ()
"A takhle jezdí Niki Lauda!" Intenzivní divácký zážitek a film nepostrádající dynamiku ani v jediné scéně. Ron Howard se pro biografické snímky snad narodil a opět potvrzuje, že v tomto "žánru" nemá konkurenci. Daniel Brühl v roli Nikiho Laudy exceluje, ale bez skvělého režijního vedení a parádní kamery i střihu by i tak byl jen poloviční. Kdo by to tušil, že tohle sportovní drama bude jedním z nejlepších filmů roku. ()
Technicky brilantní. Vizuálně dynamický, ale námětově nenaplněný. Howardovsky vyšperkovaný snímek, který ale není zdaleka tak emocionálně zdrcující jako Senna, který dokáže diváka položit na kolena. Daniel Brühl překonává svůj nejlepší herecký výkon od Inglourious Basterds. ()
Chci si umět užívat žvota jako James Hunt a přitom být životním perfekcionistou jako Niki Lauda. Jenže na druhou stranu se nechci uchlastat k smrti jako James Hunt a plápolat jako Niki Lauda mne rovněž neláká. Takže vezmu zavděk svým obyčejným životem, který jsem si zpříjemnil skvělým filmem s burácejícími motory, sexuálními výstřelky a neustálým špičkováním mezi hlavními hrdiny. Jen pro mne bylo poněkud obtížné udržet se v napětí, neboť si sice nepamatuji, co jsem měl včera k obědu ani kolik mám koupit rohlíků, ale sezónu formule 1 z roku 1976 se mi dosud z paměti vymazat nepodařilo. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (80)
- Niky Lauda (Daniel Brühl) se stal v roce 1975 mistrem světa už na GP Itálie v Monze, kde dojel 3. Vítězem byl jeho týmový kolega Clay Regazzoni. (Bronislav.Si)
- Když Lord Hesketh (Christian McKay) ukazuje Jamesi Huntovi (Chris Hemsworth) nový vůz Hesketh, není to první model, se kterým Hunt za stáj jezdil, nýbrž typ Hesketh 308 C, s nímž se stáj zúčastnila až mistrovství světa 1975. (Robbi)
- James Simon Wallys Hunt byl rebelem vlastně od narození. Měl konflikty s otcem, který jeho závodnické ambice neschvaloval a přál si, aby se James stal lékařem. O jeho alkoholových excesech, zvláště v týmu lorda Hesketha, kde takové nápoje tekly proudem, se vyprávěly celé romány. Hunt se nebál vyjádřit svůj názor a smlouva s McLarenem málem skončila fiaskem, protože na rozdíl od filmu James prohlásil, že ho nezajímá dress code týmu a do kvádra ho nikdo nedostane. Že v týmu nakonec startoval a vyhrál titul je zásluha Johna Hogana, obchodního ředitele tabákové značky Marlboro. Po skončení kariéry se James nějakou dobu věnoval komentování závodů a činil tak stejně kontroverzně, jako když po zmatené GP Velké Británie 1976 nafackoval řediteli závodu a rozšlapal mu brýle. S přibývajícími lety svůj bouřlivý životní styl zklidnil, zbavil se nadváhy a na okolí působil vyrovnaně až šťastně. Jeho posledním známým výstřelkem byla účast na zádušní mši za zesnulého závodního kolegu Dennyho Hulme - přijel na ní na kole s vypuštěnou zadní duší - ale uvolněný a v dobré náladě. Proto byla zpráva o jeho skonu z důvodu infarktu myokardu velkým šokem zejména pro motoristickou veřejnost. (Robbi)
Reklama