Reklama

Reklama

Nejhledanější muž

  • Velká Británie A Most Wanted Man (více)
Trailer 1

V hamburské islámské komunitě se jedné noci objeví neznámý muž na pokraji smrti. Napůl Čečenec, napůl Rus, který má u sebe 500 dolarů a tajné informace o milionovém kontě v jedné soukromé bance. Jeho identita zůstává záhadou - je Issa terorista nebo oběť špinavých praktik mezinárodního zločinu? Když vyjde najevo, odkud pocházejí peníze na účtu, jeho život bude opět v ohrožení a začnou se o něj intenzivně zajímat všechny tajné služby. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (466)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NAŠE JEDNOTKA MÁ ZA ÚKOL VYBUDOVAT INFORMAČNÍ ZDROJE UVNITŘ NĚMECKÉ ISLÁMSKÉ KOMUNITY.…" /// Nevtíravě realisticky podaná a zajímavě obsazená špiónská podívaná, na téma - džihádisti mezi námi (Evropany), ve který je největším nervákem čekačka na podpis. Drama, se zaměřením na práci utajenejch bojovníků za bezpečnější svět, bez akčních (či jakýchkoliv) metod J.Bourna, u kterýho zvlhnou spíš Carrérovi příznivci. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2008 napsal John le Carré, číst nebudu. 2.) Zjistím, proč to Philip Seymour Hoffman (zřejmě) předčasně zabalil. 3.) Thx za titule ,,DENERICK“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Som veľký fanúšik videoklipov Antona Corbijna a som rád, že je už aj kvalitným režisérom filmovým. Najšťastnejší som ale z toho, že hviezdne obsadený "teroristický" triler zo súčastnosti môže byť aj kompletne antigreengrasovský a vzbudí patričný rozruch. Oproti Tinker Tailor Soldier Spy je o dosť prehľadnejší, asi by som tieto dva filmy nehádzal do jedného vreca a Američan je určite omnoho viac nedejový. Lenže... ak si prebehnem dej a poviem si ho v jednej dvoch vetách, vychádza mi z toho celkom tuctová historka. Hádajte, z koho sa vykľuje ten najväčší terorista a ktorá strana nakoniec nebude hrať fér. Navyše mi postava naivnej, ľavicovo označenej aktivistky nepripadala v podaní Rachel nijak zvlášť sympatická, skôr som mal pocit, že by potrebovala prefackať. Ide tu aj o chlapské egá a ztoporené penisy, čo mi pripadal ako najlepší vedľajší motív filmu. 70%. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Škoda, že Holanďák Anton nezahodil foťák dřív. Už Američan byl dobrý tak, že ani sami Američani si při své zpupnosti o sobě tolik nemyslí, no a Nejhledanější muž je v tom bordelu filmů o tajných operacích, terorismu a vůbec zločinu všeho druhu jako koště, co si mete vlastní cestu. Zkrátka je jako holka, kterou nenajdete v žádném katalogu, ale stejně ji chcete. Neváhej a toč, Antone! ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Od Corbijna jsem viděl dva fádní, řemeslně zvládnuté filmy Control a Američan, tak nevím, jestli se mám divit, že i tohle je fádní, řemeslně zvládnutý film. Ze zmíněné trojice asi nejlepší, protože na mě nepůsobil vůči své banálnosti stejně oravně sebevědomě (i když takový asi je, jen to tak nevyřvává po okolí). Hoffman samozřejmě předvádí dobrý výkon, ale lhal bych, kdybych tvrdil, že film někam posouvá - nemůže, protože jeho postava je plochá až hrůza. Jako ostatně všechny postavy. A jako pointa jasná od prvního okamžiku. Nenudil jsem se ale. Tak teda 3 a 1/2. Ale očekávám velký cinefilský hype. PS: Jak mě otravovalo ejtýs retro, bude mě teď nejspíš otravovat sevntýs retro. Protože mě fakt ani trochu nezvedá ze židle, že nějaký film imituje nějakou dobu, když nedělá nic jiného. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Pomalý, atmosférický a kvalitní autorské počiny 70. let připomínající mix špionážního thrilleru a artfilmu (málo redundantní syžet, méně zřetelné motivace, nevyplněné vyprávěcí mezery). Informace nejsou pro lepší srozumitelnost několikrát opakovaný, mezi jejich prvním a následujícím výskytem (stvrzujícím jejich důležitost) někdy uběhnou desítky minut (Seven Friends) a stejně dlouho trvá, než dojde k jejich vsazení do širšího kontextu (např. rodinných vztahů - Jamal). Podstatné je často řečeno jenom v narážce nebo jsou vodítka umístěna někde v zadním plánu jednoho z dlouhých, precizně komponovaných záběrů s malou hloubkou ostrosti (například nápověda, jak celý film skončí, přichází s předstihem několika minut). Vzhledem k častému umisťování podstatných objektů mimo střed rámu, záleží na každém přerámování a pozici všech figur v mizanscéně. Scenárista přitom oproti předloze distribuci informací zpřehlednil a do centra dění zřetelně umístil jednu postavu (ačkoli jsem na základě knihy čekal, že protagonistou bude Brue). Zvýznamnění Bachmanna, muže, který by měl mít věci pod kontrolou, ale tak docela nemá, nahrává ústřednímu tématu bezmoci (ve vztahu k nepřehledné post-9/11 síti organizací zajišťujících národní bezpečnost). O osobním životě Hoffmanovy postavy je nám přitom paradoxně přímo sděleno nejméně, čímž je posilován zavádějící dojem, že zatímco on může autoritativně sledovat a poslouchat kohokoli, sám je sledovatelný (a manipulovatelný) jen obtížně. Obrázek o jeho charakteru a momentálním duševním rozpoložení si musíme složit z mnoha náznaků přítomných v dialozích a zejména v mizanscéně (sklenice alkoholu a cigareta definičními znaky). Náznaky jsou to přitom ještě méně určité než v knize (vztah s Frau Freyovou). Postavy dokonce vedou dialogy o prostředích, v nichž se cítí dobře a která je charakterizují (Annabel není příjemná luxusní restaurace, Bachmann je štamgastem v zaplivané přístavní hospodě). Corbijn vytěžuje noirové prostředí zabetonovaného velkoměsta s řekou, z jejíchž temných hlubin hrozí na povrch vylézt nejedno nemilé překvapení (z vody jako kdyby se v úvodním záběru vynořil také Issa). Pojetí Hamburku jako města, kde je věčně noc a prší je k našemu překvapení převráceno ve zdrcující závěrečné scéně, odehrávající se za jasného bílého dne. Dominující barvy exteriérů, interiérů i šatů postav (žlutá s modrou nebo zelenou) jsou stejně nevlídné a odtažité jako čistě profesionální vztahy mezi postavami, z nichž většina žije bez rodin i bez budoucnosti (o čemž hovoří Bachmann s Jamalem) a mají-li nějaké romantické ideály, v průběhu filmu o ně přijdou. Bachmann díky Hoffmanovu excelentnímu výkonu, korunovanému jedním z vůbec nejpůsobivějších odchodů ze scény, funguje jako autentická lidská osobnost i jako zosobnění univerzálního pocitu ztráty kontroly, důvěry a svobody. Závěrečný zvrat nepřichází odnikud, ale je nenápadně budován po celý film, jehož vyprávění je ve skutečnosti méně komunikativní, návodné a přehledné, než se jeví, neboť na jednu z dějových linií, nakonec tu směrodatnou, upozorňuje pouze mimoděk, jako kdyby neměla hrát významnější roli. Finále bourá naši představu o tom, kdo udává tón, kdo manipuluje koho kterým směrem. Po stránce řemesla a důslednosti, s jakou hájí (a nakonec obhajuje) své málo vědoucí, málo komunikativní vyprávění, nelze Nejhledanějšímu muži nic vytknout. Srovnatelně náročný, ale vděčný divácký zážitek jako Jeden musí z kola ven. 90% Zajímavé komentáře: ORIN, ScarPoul, MessiáŠ, maddy, F.W.Colqhoun () (méně) (více)

Galerie (31)

Zajímavosti (6)

  • Příběh knihy Johna le Carré "Most Wanted Man", podle které je film natočen, je založen na skutečném životě Murata Kurnaze, muslima tureckého původu. Kurnaz se narodil a žil v německém Hamburgu, ale byl obviněn z napojení na teroristickou organizaci Al-Kajdá. Poté, co byl zajat Američany, strávil 4 a půl roku ve vězení Guantánamo na Kubě. Propuštěn byl v roce 2006. (Dr Lizal)
  • Jeden z producentů filmu Stephen Cornwell je synem autora předlohy Johna le Careé, jehož skutečné jméno je David John Moore Cornwell. (Dr Lizal)

Související novinky

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Další špionážní adaptace na cestě

Další špionážní adaptace na cestě

30.03.2014

John le Carré je britský klasik thrillerové špionážní literatury a v poslední době se s kvalitními adaptacemi jeho knih roztrhl pytel. První vlaštovkou byl Nepohodlný, zfilmovaný před 10 lety, ale… (více)

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

19.05.2012

Spisovatel John le Carré je jeden z největších klasiků špionážního žánru a adaptace jeho bestselleru Jeden musí z kola ven patří k nejlahodnějším filmovým pamlskům loňského roku. A chystá se filmová… (více)

Reklama

Reklama