Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zavedla mě do rohu a pak mě donutila jít za hranice svých možností. Nechala mě čelit absolutnu: lásce, obětování, citlivosti, opuštění. Posunula mě, proměnila mě. Proč mě nikdo nevaroval? Proč o tom nikdo nikdy nemluvil? Radostná událost je intimním pohledem na mateřství, upřímně a bez tabu. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

Narya89 

všechny recenze uživatele

Velice příjemně a realisticky vyprávěný příběh. Tentokrát jde o příběh relativně obyčejného života, hlavně těhotenství a vztahu, nicméně o to lépe je to zachyceno a o to větší je rozdíl mezi tímto francouzským snímkem a hollywoodskými romantickými blbostmi, v kterých se vyskytuje jedno klišé za druhým.Louise Bourgoin mě ve filmu příjemně překvapila a narušila i genderové stereotypy o ženě, která žije jen pro otěhotnění a péči o děti a vztahy, atd... ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Myslím, že toto je film, jehož kvality je pro muže opravdu těžké docenit. Schválně, jak po dokoukání rozumíte titulu filmu? Je zde porod podán skutečně jako "radostná událost", nebo je v tom titulu spíše nenápadně skryt určitý sarkasmus, s nímž snímek suverénně demaskuje pokrytectví skryté v tomto tradičním eufemismu pro porod? Osobně mi třeba přijde zajímavé, že postava Barbary mi byla nesmírně blízká a sympatická, zatímco Nicolas mi přišel jako naprostý idiot. Ale to mohlo být zapříčiněno i způsobem vyprávění, které bylo realizováno (voiceoverem) z ženina pohledu, coby subjektivní náhled na fenomény sexuality, gravidity, porodu, výchovy dítěte, partnerských problémů apod. A v této přiznané subjektivitě a příklonu k osobní výpovědi spatřuji největší klad tohoto snímku. Takhle nějak si představuji, že by měla vypadat moderní evropská kinematografie, s ambicemi přinášet uměleckou reflexi naší současnosti - žádné bezpečné útěky do historie, žádná provinční omezenost či kopírování hollywoodských blockbusterů, žádné komerční podbízení většinovému vkusu či manýristické prodlévání ve slonovinové věži odtržené od reality. Toto je civilní filmařská reflexe velkých - a bytostně závažných - témat, která nedělá kompromisy a která podává možná neradostnou, ale o to cennější zprávu o životě, jíž nemohu nic vytknout. Při sledování jsem se mimochodem neubránil srovnání s podobným snímkem Sexuální praktiky pozemšťanů - oba filmy pojí celá řada dějových podobností, včetně citelného odstupu od popisovaných událostí (tento odstup je v obou filmech realizován odlišně, ale ve výsledku to působí velmi podobně). S tím, že zmiňovaný americký snímek je čistokrevná komedie, která zpracovává stejný námět s typicky americkou bezstarostnou lehkostí. Radostná událost je naproti tomu téměř prosta všeho vtipu a na rozdíl od svého amerického protějšku na to jde výrazně intelektuálnější cestou - říkejme té estetizované kameře a četným zmínkám o filosofech třeba... artové pozlátko, ale u mě to zafungovalo skvěle. Radostná událost je výborný film, který směle doporučím všem vnímavým očím a otevřeným myslím. ()

Reklama

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Lehce a přirozeně odvyprávěné zamyšlení nad láskou, zrozením, odpovědností a rozdílu mezi dvěma a třema... a taky o úloze ženy a muže a radostné události v jejich životech, která se občas může prezentovat s uvozovkami. A o pokusech obnovit spojení s místy symbolizujícími vlastní střed, který však narozením potomka nenávratně ztrácíme... ()

lioncel 

všechny recenze uživatele

Doporučuji : Absolutní povinnost pro všechny budoucí mladé maminky .. přesněji: pro ty mladé ženy, které mají cit, určitou přirozenou inteligenci a jasné plány do života - uvidí co je čeká milého a jak to všechno proběhne, uvidí změny, které je čekají .... Pozor, pro blbky s dutou hlavou, které k těhotenství přišly sjeté, či ´jen´ nalité, na diskošce to opravdu není .. nepochopí to, nic moc jim to nedá ... ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Francouzskou kinematografii miluju hned z několika důvodů a Rémi Bezançon mi na příkladu Un Heureux Événement připomněl minimálně tři zásadní: 1. neokoukaní, přirození, talentovaní herci (to je hlavně Bezançonova výsada - vždy někoho takříkajíc objevit, přizpůsobit mu roli, scénář), 2. francouzské filmy se ještě tolik nevážou na klišé, jakoby jednotvárné publikum, stále se jim daří se tolik nepřizpůsobovat potenciálnímu diváctvu, jsou upřímné (tady je to znát v tom smyslu, že se Bezançon na všechny možné "klasické" problémy spojené s těhotenstvím a mateřstvím dívá buď nejvtipněji, jak může, nebo nejtragičtěji, jak může; fakticky nikdy nevolí nějakou alibistickou střední cestu - proto jde taky o intenzivní, leč v jádru celkem všední zážitek), 3. nebere si servítky, dovede být správně naturalistická, a to způsobem, který nebudí dojem samoúčelnosti (kojení, přebalování, střihání pupeční šňůry v přímym přenosu + drsné narážky na Celine Dion). --- "Oui, la vie ..." ()

Galerie (53)

Zajímavosti (1)

  • Jedná se o filmovou adaptaci románu Eliette Abecassis. (claudel)

Reklama

Reklama