Režie:
Julien LeclercqKamera:
Thierry PougetHrají:
Vincent Elbaz, Grégori Derangère, Mélanie Bernier, Aymen Saïdi, Chems Dahmani, Mohid Abid, Djanis Bouzyani, Marie Guillard, Philippe Bas, Hugo Becker (více)Obsahy(1)
V prosinci 1994 čtyři teroristé Ozbrojené islámské skupiny (GIA) unesli letadlo společnosti Air France na letišti v Alžíru s 227 osobami na palubě. Teroristé požadovali osvobození svých spolubojovníků a okamžitý vzlet letadla. Teprve po dlouhých diplomatických vyjednáváních mezi francouzskou a alžírskou vládou a popravě 3 cestujících opustilo letadlo Alžír, muselo však přistát na letišti v Marseilles-Provence, protože nemělo dostatek paliva pro let do Paříže. Film sleduje tři postavy, Thierryho, člena GIGN, Carole Jeanton, ambiciózní technokratku z ministerstva zahraničí, a Yahia Abdallaha, odhodlaného džihádistu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (149)
Podprůměrně zvládnutá simulace skutečného únosu letadla teroristy. PŘEPADENÍ není ničím vyčnívající film. Za zmínku stojí možná vizuální podoba, kdy jsou barvy pomocí filtrů potlačeny a obraz tak místy dostává punc černobílého filmu. Tato technika dává více vyniknout realističnosti. Na pár posledních minut, kdy se konečně dočkáme útoku speciální jednotky, není ve filmu nic zajímavého. Celou dobu sledujeme jen handrkování vlády, řvaní muslimů v letadle (člověk si až říká, jestli byli opravdu takoví blbci) a to je celé. Dále se zaobíráme psychikou vojáka před akcí. Co jiného také o tomhle natočit....pak mne napadá, proč to vlastně točit?! ()
Přepadlo mě veliké zklamání. Už titulní buket slibuje divákovi našlápnutou akci a snad i pootevřené dveře do zákulisí francouzského SWATU. Přepadení nic ale takového nenabízí. Jde o pouhou rekonstrukci islámské invaze na palubu Air France. Navíc je to v tempu průměrně nudném, se scénářem trpce odfláknutým, s hudbou nevykreslující, s herci bez jiskry a s akcí na bodu mrazu..to celé podrhuje absurdita závěrečně akce komanda, které,jako by bylo poskládané z bandy imbecilních jdoucích dobrovolně na smrt...50ti % Allah Akbar, víc ani ťuk.. ()
Víc než co jiného je z filmu cítit potřeba poměřovat se se svými americkými vzory a tvůrčí bezradnost zastíraná formální namachrovaností. Celý film, od volby námětu až po zpracování, svědčí o ambicích i sebevědomí tvůrců, bohužel tu schází zdravá míra soudnosti. S očima upřenýma na velké vzory ztrácí tvůrci kontakt se svým dílem, takže jim pod rukama vzniklo něco odlišného, než si zřejmě sami představovali. Když při střelbě rukojmí spustí ženské chóry, zjevně inspirované Spielbergovým Mnichovem, jedná se už o čirý tvůrčí parazitizmus. Aby autoři měli vůbec šanci stvořit něco podobně silného, museli by na to jít stejně jako Spielberg: najít si téma, které je oslovuje (ne které jim slibuje získat pozornost) a začít budovat vše od základů, tedy od postav a jejich charakteristiky. Filmem Přepadení se tvůrci snaží rovnou postavit mrakodrap, aniž by se chtěli zdržovat základy. Více zde http://www.moviescreen.cz/recenze/765/l-assaut ()
Jako rekonstrukce záchrany většiny rukojmí a skonu čtyř "vymatlaných vopicí" (to jinak napsat nejde) v pořádku. Sice bych osobně uvítal větší pohled do zákulisí speciální jednotky a mnohem menší zaměření na osobní život jednoho ze speciálů, ale stačilo to. Víc od toho ale nikdo nečekejte, tajit dech se vám nebude. ~~~ PS: Vzpomínka na Rainbow Six: Rogue Spear - Operace Perfect Sword. ()
no cakal som teda daku napinavu akcnu pecku, ale bola to pekna nuda. a ked sa uz konecne v tretej tretine zacalo nieco diat, pochovalo to dementne chovanie jednotky ktore ma pekne vytocilo. bohuzial v tomto pripade nemozem odsudzovat scenar kedze to bolo podla skutocnej udalosti. (preco sa ty hlupaci z specialnej jednotky trebali do lietadla aby ich kazdeho postrielali,??? preco tam nehodili nejake granaty z nervovym uspavacim alebo neviem akym plynom hned po otvoreni dveri??? noa co ze by zaspali aj rukojemnici.. priotravenych teroristov mohli sputat, a rukojemnici by sa stoho dostali...nie , treba tam 20 rambov co kazdy co vojde dostane ranu ..fest ma to nasralo) ()
Reklama