Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (282)
Do půlky to vypadalo docela zajímavě, ale od chvíle, kdy se Antonio Banderas vydá do pouště s partou robotů a řeší tam s nima nějaký filozofický otázky, je to příšerná nuda. Myslel jsem, že to snad ani nedokoukám, ale věřil jsem, že to ještě zachrání konec, kdy přijde třeba nějaká geniální pointa. Ale ten konec je vyloženě na blití. Už jsem jenom čekal, kdy tam roboti začnou ronit robo-slzy. Dávám jednu hvězdu za první polovinu. Jinak je to celý zralý na odpad. ()
„Yo, autómata. Calcador“ aneb s tímhle jdi do prdele, Toníčku. Vím teď sice, kam jej strčit roboděvce, ale jinak jsem si celou dobu znuděně pohrával se zplihlou mršinou a doufal, že se odněkud vynoří Vilda Kovář a trochu to plagiátorské trápení oživí. Marně. Na něj už Antonínovi nezbyla Eura a já velmi doufám, že nemá v šuplíku ještě nějaký „originální“ scénář k další autonomní autodecepci s názvem „Yo, leyenda“ o psychologii polidšťování virem zmutovaných Hispánců. Au, au automat! ()
2* Je to velká škoda, co s podobným sci-fi námětem dokázat provézt tento mladý a podle mě i nezkušený režisér, protože tak dobře zpracovanou, ale na druhou stranu dlouhou a nezáživnou nudu si pamatuju snad jen z Duny. Neděje se tam toho zase tak málo, ale je to totálně bez šťávy. Podle hodnocení jsem tušil, že v něm bude zakopaný pes, ale tohle mě nenapadlo. Nemá cenu doporučovat, ani shazovat, jen je mi z toho jen smutno a rozhodně se mu budu vyhýbat před opakováním. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Ambiciózní dílo pojednávající o pomalém úpadku lidské rasy a asi organických bytostí vůbec a vzestupu robotů. Film statečně bojuje s malým rozpočtem a vizuálně je rozhodně zajímavý. Bohužel je to rozvleklé a fakt mě to chvílemi vůbec nebavilo. Antonio Banderas v poušti prostě nemá co dělat a je tam spousta prázdných scén, nebo nefungujících zvratů. Přišlo mi, že se zástupci robotí korporace chovali opravdu velmi nelogicky, jen aby mohli být za záporáky. Na druhou stranu to až westernové finále se velmi povedlo a mělo opravdu sílu. Perfektně vybraná lokace. Stejně tak scény s živými roboty měly správnou atmosféru. Hudba se mi nelíbila a vůbec se tam nehodila. ()
Atmosférické a nápadité, s příjemným špinavě béčkovým zpracováním. Na druhé straně ale také mizerně zahrané s nepříliš dobrými postavami a místy ještě horšími dialogy. Ve výsledku obstojné sci-fi béčko, které úplně nevyužilo svůj potenciál ale na tu hodinu a třičtvrtě zabaví a přidá pár příjemných momentů, trochu hutně depresivní atmosféry a pár momentů, bez kterých by se film mohl obejít. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
Reklama