Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh začíná jedné prosincové noci, kdy je v rodinném domku nalezena surovým způsobem zavražděná téměř celá rodina a jediným přeživším je patnáctiletý chlapec, který leží v nemocnici a bojuje o život. Detektivní inspektor Joona Linna uprostřed noci povolá známého odborníka na hypnózu psychiatra Erika Mariu Barka, aby chlapce zhypnotizoval a zjistil, co se oné noci v domě stalo. Erik však tento typ praxe už deset let neprovozuje a proto prosbu policie zprvu odmítne. Když se konečně nechá přesvědčit, události se záhy dají do pohybu a Erik je nucený čelit vlastní minulosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (193)

Romario 

všechny recenze uživatele

Tohle má být film podle skvělé knihy, navíc natočený Lasse Hallströmem, který si mě navždy získal Pravidly moštárny??? Je při této kombinaci vůbec možné, že výsledkem je tak nezáživný paskvil, který nejvíc připomíná nějakou béčkovou televizní tvorbu? Nuda, nuda a zase jen nuda. Napětí ve filmu chybí úplně. Atmosféra a napětí, které jsem oceňoval na knize, zde nejsou ani náznakem. Ještě že si můžu spravit náladu sledováním seriálu Bron (Most). ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Za jménem Lars Kepler se skrývají hned dvě jména. Manželé Ahndorilovi se považují za pokračovatele Stiega Larsona (Lars) a jsou obvidovatelé Johannese Keplera (Kepler). Sám Larsson si vybíral ponurá témta opředená tajemstvím, psal poměrně složité těžko uvěřitelné přííběhy. Ale měly aspoň jistou logiku a spád, vykreslovaly pozoruhodné lidské vztahy, atmosféra by se dala krájet. A hlavně jejich filmové zpracování se vydařilo. Při čtení Hypnotyzéra mi nejvíce vadil vykonstuovaný příběh, který postrádal logiku. Při jméně režiséra by se dalo předpokládat, že i z takové předlohy se dá něco vykřesat, dá se natočit zajímavý film, trochu doladit nesoulad v ději, oživit postavy zajímavými dialogy. Ale to se nestalo. Postavy jsou nesympatické, dialogy nemají štávu. Příběh je poměrně komplikovaný, provádění hypnózy jen těžko uvěřitelné. Nenašla jsem nic, co většinou okoření severské detektivky, ani zajímavá kamera, žádný náznak černého humoru, zbytečně moc slov, chybí prostor pro ticho. Stejné zklamání jako u Lovce hlav. ()

Reklama

Disease 

všechny recenze uživatele

Z knihy jsem měl rozporuplné pocity, taková generická "skandinávská krimi", ale byl jsem zvědav, jak dopadne adaptace, která se ukázala spíš jako volná variace, kde jsou jen některé stejné postavy. Nečekal jsem, že na plochu 2 hodin se vejdou všechny linie, ale takovéhle ořezání je příliš... Každopádně koukat se na to dalo. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Dokonalá ukázka toho, že ne všechny bestsellery jsou stvořeny pro filmové plátno. Adaptace hypnotizéra se až příliš podobá roztáhnuté epizodě některého z kriminálních seriálů, kterými nás zásobí naše komerční televize. Po nadějném rozjezdu přichází tak hodina poměrně nudného přešlapování a vztahové terapie s velmi plouživým tempem. Finále se nedá upřít dynamika, ale vzhledem k předlouhé přípravě se stále jeví jako nedostatečný vrchol. Film si sice stále udržuje tísnivou "severskou" atmosféru a po vizuální stránce vybočuje ze zmíněné seriálové produkce, ale už jen překombinovaná zápletka bez jakéhokoliv přesahu film staví o několik tříd níže než trilogii Millénium. Lasse Hallström se chtěl svést na současné módní vlně a nakonec dokázal jen režijní bezradnost, k předloze nedokázal nic hodnotného přidat a spíše dokázal její skutečné slabiny. Dobře mu tak. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vskutku hypnotická anti-detektivka, která nemá napětí, charisma, ani atmosféru. Navíc scénář je tak prudce retardovaný, že proti němu ledva průměrná kniha "pana a paní Keplerových" vyhlíží jako veledílo. Vrcholem všeho je postava Joony Liny. Snad nikdy jsem neviděl detektiva, který by si velkopansky nechal jít svědkyni, která mu na začátku vyšetřování sdělí, že zná vraha. A snad nikdy jsem neviděl detektiva, který případ vyřeší tím, že sedí na místě. Pardon, viděl, jmenoval se Zeman. Hallström to navíc natočil dílem nesnesitelně staticky (celá rodinná linie je k smrti stereotypní) a místy zase nesmyslně rozmáchle, jako by poslední, co z detektivky viděl, pocházelo z před-fincherovského Hollywoodu 90. let. Výsledek je tak bezpohlavní a stupidní, až to uráží. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (9)

  • Práva na tento film byla prodána do více než 30 zemí světa ještě před prvním uvedením. (morgos)
  • Knižní předlohy k filmu se v 9milionovém Švédsku prodalo přes 500 000 kusů. (morgos)

Reklama

Reklama