Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoKamera:
Ronnie TaylorHrají:
Cristina Marsillach, Ian Charleson, Urbano Barberini, Daria Nicolodi, William McNamara, Michele Soavi, Sebastiano Somma, Barbara Cupisti, Antonino Iuorio (více)Obsahy(2)
Poté, co se hlavní hvězda Verdiho opery Macbeth zraní při automobilové nehodě, musí ji nahradit mladá, nejistá zpěvačka Betty. Během jejího prvního vystoupení dojde v jedné z lóží k vraždě. Záhadná úmrtí pokračují, zatímco je Betty pronásledována a na lidi kolem ní čeká tragický konec. Zabiják dívku spoutá a pod víčka jí přilepí pásku s jehlami, aby nemohla mrkat a musela na vlastní oči sledovat jeho vraždy. Mezitím se jí začnou zdát hrůzostrašné sny, v nichž se objevuje maskovaná osoba i její matka. Během závěrečného představení je vrahova totožnost odhalena a Betty je nucena čelit své minulosti během děsivého vyvrcholení. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (86)
Dario tentokrát vymenil mačky za havranov, ale muchy ostali, i keď väčšiu úlohu v príbehu nezohrali. Mám dojem, že absencia elementárnej logiky je tu možno najmarkantnejšia zo všetkého, čo som od tohto režiséra dosiaľ videl, našťastie o ňu v gialle nikdy nešlo. Relatívne nižšie hodnotenie súvisí so subjektívnym názorom, že v tej opere by som čakal viac tmy, temnejších záberov a potulovania sa po tmavých chodbách, Opera na mňa pôsobila až príliš svetlo a farebne. Čo sa ale dá obhájiť napríklad sústredením sa na kostýmy. Pred-finále s havranmi bolo vrcholom filmu, to skutočné finále v Alpách mi už pripadalo zbytočné. Čiže opäť za 70%, tentokrát zaokrúhlim dole. ()
Opera je stejnou měrou fascinující a působivá jako dementní a směšná. Vizuální kouzlení s rozpohybovanou kamerou je super, naopak herecké výkony s nemalou pomocí dabingu neskutečně iritují. Nemluvě o tom, že postavy se chovají přiblble i na giallo. I tak nemám daleko ke čtvrté hvězdičce, byť bych se za ni asi styděl. ()
Velmi podivné. Prvních asi padesát minut mi přišlo neskonale zdlouhavých a nepřitažlivých, potom to začalo mít grády, až jsem objímala polštář, a konec zase vyšuměl. Film obsahuje pár skvělých scén, které si zaslouží vzývání, ale film jako celek mi bohužel nedržel pohromadě, a dobrovolně opakovaná projekce tím pádem ani nehrozí. Plus hlavní herečka - proč, Dario, proč? ()
Tento Argentův krimi horůrek o magorovi terorizujícím umělce opery se mi opravdu líbil. Ocenit se dá napínavý příběh, který udrží diváka při životě, kvalitní gore i spousta zpestřujících filmařských nápadů. Co mě vyloženě způsobovalo výkrut nehtů na nohou, byla otřesná punkrocková hudba, nebo co to bylo, kvůli které spolu s debilním přídavkem na konec nemůžu o plným kotlu přemítat ani ve snu. Ale jinak rozhodně jeden z nejlepší talijánských hororů, jaký jsem měl zatím tu čest vidět. 75% ()
Opera je umelecká forma, ktorá v sebe spája dramatické divadelné predstavenie s inštrumentálnym hudobným doprovodom. Herci svoje texty spievajú. Opera vznikla koncom šestnásteho storočia v Taliansku. Preto je celkom prirodzené, že kultový taliansky režisér Dario Argento využil operné prostredie pre jeden zo svojich autorských filmov. Ja ako starý punk rocker len ťažko plne ocením zložité árie Giuseppe Verdiho, ale ako seriózny obdivovateľ talianskej giallo horrorovej filmovej tvorby som bol so snímkom "Teror v opere" veľmi spokojný. **** ()
Galerie (40)
Zajímavosti (10)
- Vanessa Redgrave měla původně hrát jednu z hlavních rolí, ale krátce před natáčením odmítla. (Chatterer)
- Konec filmu byl inspirován knihou Thomase Harrise "Red Dragon". (Chatterer)
- Postava Marca byla založena na Dariu Argentovi. (Chatterer)
Reklama