Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

John Malkovich v roli muže, který miloval lehkovážné hrátky s láskou. Americký snímek režiséra Stephena Frearse z roku 1988 je v pořadí třetí adaptací známého francouzského románu Choderlose de Laclose z konce 18. století (počítáme-li i málo známou japonskou verzi z roku 1978). Příběh vikomta Valmonta a jeho lehkovážných hrátek s láskou inspiroval na konci 80. let i režiséra Miloše Formana a ještě dříve v roce 1959 francouzského režiséra Rogera Vadima, který natočil stejnojmenný snímek s Gérardem Philipem v hlavní roli. John Malkovich v roli Valmonta se pustí do hry plné exaltované vášně s nevinnou paní de Tourvel. Píše jí dopisy a nevynechá jedinou příležitost k vyznání lásky. Nechce však skutečný cit, ale pouze svést kouzelnou ženu. Do krutého plánu navíc vstupuje i protřelá markýza de Merteuil. Nikdo z trojice netuší, pro koho se nakonec stane pohrávání se sexem a láskou osudné. V dalších rolích zazáří Glenn Closeová a Michelle Pfeifferová. Snímek byl oceněn třemi Oscary za scénář, výpravu a kostýmy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (267)

klerik 

všechny recenze uživatele

Krásna kostýmovka so skvelými(!!!!) hercami (len ten Reeves mi tam nesedel). Intrigy a atmosféra ľadová a démonická. Teatrálne pojatie je jednoznačne ďalšie plus, len škoda, že sa mi na konci v hlave ozval soundtrack a spomienky na, pre mňa, silnejší koniec z Veľmi nebezpečných známostí... (ale to sa vekom hádam poddá :))... ()

Skrk 

všechny recenze uživatele

Netuším, zda je to tím, že jsem mého oblíbeného Valmonta, kterého Miloš Forman pojal takřka po svém, viděl daleko dříve, ale Nebezpečné známosti v režii Stephena Frearse mě absolutně nebavili. Celý film je nemastný - neslaný, herci nesympatičtí (převážně Glenn Close a John Malkovich) a Michelle Pfeiffer jsem roli paní de Tourvel absolutně nevěřil. Nominacím na Oscara tedy absolutně nerozumím. Navíc je to celé ponořeno do takové nudy, že se snažíte neusnout. Dávám 1 hvězdu za skvělé kostýmy a dobu... ()

Reklama

pm 

všechny recenze uživatele

Tento film asi způsobil, že Colin Firth se ani dík spolupráci s Milošem Formanem nestal Hvězdou. Valmot, se kterým je tato adaptace nejčasněji srovnávaná, zůstal ve stínu krutě intrikářských, chladně a až neosobně režírovaných Nebezpečných známostí, čemuž jsem dříve jen stěží rozuměla…navrch jsem byla zklamaná, že Valmonta nehrál Alan Rickman, který v roli v té době exceloval na divadle. S postupem let, během kterých jsem viděla tento příběh ve všech filmových adaptacích a v mnoha inscenacích, ale musím uznat, že volba obsadit vikomta Johnem Malkovichem byla správná. Jak to, že nedosáhl alespoň na oscarovou nominaci? Žádný jiný představitel se mu předtím ani potom nevyrovnal. Krutý vikomt totiž nebyl okouzlujícím hravým mladíkem, ale životem znechuceným libertinským ďáblem, což Frears a Malkovich vystihli naprosto dokonale. Díky nim je navíc snadné uvěřit, že pro toho nehezkého, citově zmrzačeného muže by žena krásná a ctnostná byla schopna zemřít na zlomené srdce, i tomu, že on s vědomím, že promrhal vše, co za něco stálo, se jí ve smrti pokusil přiblížit. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zhlédnuto bezprostředně po dočtení stejnojmenné Laclosovy předlohy. Výrazně lepší než Vadimova volná adaptace z r. 59, přesto jsem se ani zde neubránil nemalému zklamání. Tento Frearsův film mě utvrdil v mém podezření, že každá filmová adaptace Laclosova textu, byť by byla sebevíce věrná své předloze (jako v tomto případě), musí vždy zákonitě vyznít jako nesnesitelně zjednodušující. Pokud by to bylo možné nějak kvantifikovat, pak se musí dojít k tomu, že v tomto filmu není možná ani desetina toho, co ve slavné románové předloze. Její mimořádně sofistikovaná epistolární forma a doba vzniku před více než 200 lety jsou v mých očích spolehlivou pojistkou toho, že každá filmová adaptace nikdy nepřekročí její stín a nebude ničím víc než kostýmní historickou podívanou, která bude v první řadě víc než čím jiným především svědectvím o době svého vzniku. Nejinak je tomu u tohoto filmu, jemuž příklon k dobovému způsobu natáčení historických filmů dokonce vynesl 3 Oscary. Odmyslí-li si člověk všechno to historické pozlátko, vyjde mu však otázka, proč vůbec točit filmy podle knihy, kterou většina současníků stejně nečetla - a kterou znají paradoxně právě jen díky jejím moderním filmovým adaptacím. Současnost skýtá tisíc a jeden lepších námětů k zfilmování, za sebe proto nemám problém prohlásit, že mě tento typ žánrové podívané přijde odtažitý, afektovaný a v podstatě zbytečný. Tak na mě působí i herecké výkony protagonistů většiny rolí v tomto filmu, především pak u Glenn Close, která mi nad to přijde mimořádně ošklivá a z každého záběru na její tvář na mě šly skoro mdloby z fyzické nevolnosti. Je to v první řadě moje obeznámenost s předlohou, která mi nedovoluje hodnotit výše než 3 hvězdami, a snad jediné, co mě zde potěšilo, je výkon Michelle Pfeiffer, která podle mě jako jediná z herců typově odpovídá své postavě. Nemám z toho filmu jednoduše dobrý pocit, vážně ne. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Když jsem se měla rozhodovat, jestli mi přijde lepší Valmont nebo Nebezpečné známosti, dospěla jsem k názoru, že to nejde posuzovat. Oba filmy mají svoje kouzlo a rozdílností přístupů vzniká v obou případech velmi emocionální prožitek, jen jiného druhu. Nicméně pravda je taková, že Valmonta jsem viděla jenom dvakrát kdežto Nebezpečné známosti minimálně desetkrát. Úplně nejvíc za to může Glenn Close, kterou v tomto filmu zbožňuji na hranici posedlosti. Jak je bezvěká, krutá, proměnlivá, chladná, expresivní i beze slov a když promluví, oh la lá. Během dospívání byla jedním z mých vzorů. Dnes už moje cíle leží někde jinde, ale obdiv k tomu, jak byla tato role vysochána, zůstává. Když si stírá tu rtěnku, ó můj bože! A ve své podstatě její charakteristika odpovídá i mému názoru na celý film - jak je úsečný, jak si dokáže pohrát s dialogy i s tím, co leží za nimi, jakým způsobem je střižený, tak v mém srdíčku. Nekompromisní masterpiece. ♥ -"I'm dying because I wouldn't believe you." ()

Galerie (118)

Zajímavosti (11)

  • Román Choderlose de Laclose „Nebezpečné známosti“, podle kterého byl film natočen, byl v době vydání tak skandální, že ho Marie Antoinetta musela mít ve své knihovně zakrytý, aby nikdo nepoznal jméno autora nebo název. (Vlado666)

Související novinky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

02.06.2006

Filmaři v Hollywoodu se nejspíš rozhodli plýtvat všemi možnými zdroji na většinou nepotřebné a obvykle nepříliš kvalitní remaky. Ostatně co fungovalo už jednou (dvakrát atd.), bude fungovat o… (více)

Reklama

Reklama