Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
"You don't look that smart..." Bať. Škoda, že si to scénář uvědomí až poté, co mu dojde, že dva dřevěné kyje intelektuální jiskru nevyplodí. Pár situací zábavných, Arnieho religiózní germánské běsnění kouzelné, ale jinak snůška špatně napsaných a fádně natočených situací, které se snaží tvářit tu chytře, tu dramaticky, ale spíš tak neškodně uplývají (a budí oprávněné úsměšky). Mám pocit, že podobný happening bude ve vysokých obrátkách fungovat už jen na vlně ironie a hravosti. A ty tvůrci zapomněli zavřít do stejného vězení. Nevím, jestli jsem o setkání Slye a Arnieho snil, ale ježto jsem fanouškem obou, oprávněně bych čekal nějaké větší emoce než rozpačitý úsměv, který mi vyvstal na tváři, když Sly Arniemu jednu ubalil. Už je to pryč, no. [55%] ()
Jeden pořád udrží těžký kulomet jak v Komandu, druhý se pořád udrží příčky žebříku jako v Cliffhangerovi, oba pořád udrží moč i stolici. Tak proč ne? Co na tom, že kdyby jste je rozřízli motorovkou, můžete na nich spočítat letokruhy, neboť jsou oba neuvěřitelně dřevění.. Kvalitně obsazený béčkový vláček, do kterého můžete nasednout v jakékoliv stanici. Při úvodním útěku za pomoci čokomléka, Arnieho štýrském blouznění, Slyově těžko uvěřitelné hře na Scofielda zkříženého se Sherlockem Cumberbatche (při které jeho intelektuálně povytažený spodní ret připomíná pouzdro na vysílačku) či finálním útěku, který více než plánem zaváněl improvizací, podobně jako Håfströmova snaha o přiživování novodobého žánru akčních hrdinů, co už dle kalendáře dávno měli vrátit řidičský průkaz a jít do parku hrát pétanque. Jenže nemohu si pomoct, v těch vláčcích z minulého století se člověk cítil tak nějak komfortněji.. Rejpavý spoiler: Kdo viděl Petersenovu Ponorku, asi si dobře pamatuje bledost námořníků bez slunečního světla. Tady však všichni vypadali, že se zrovna vrátili z francouzské riviéry.. ()
Scénář je pitomý tak akorát, jen mě fascinuje ta studiová politika svádět tyhle přesluhující tandemy na place pod taktovkou režijních rutinérů, kteří s daným materiálem operují více než ledabyle a zafungovat dovedou leda tak v několika trefných hláškách a v případě tohoto filmu i jedinečného nábožného germánského výlevu, jinak vesměs hodně sterilní a prchavá podívaná. ()
Zhlédnuto v kině. Tak na tenhle film jsem se těšil už od doby, co se natáčel pod názvem The Tomb, takže pochopíte, že v kině jsem si ho nemohl nechat ujít. Výsledek mě potěšil. Escape Plan je film, který je svižný, vtipný (většinou chtěně, sem tam i nechtěně) a ve kterém se konečně postaví (společně) před kameru dvě legendy akčního filmu (ne, nepočítám jejich pár minutové setkání v prvním či druhém díle Expandables, navíc ani v té dvojce neměl Arnold tolik prostoru) a musím uznat, že tam ta chemie je. Proto má jediná výtka k tomuto filmu je nesplnitelná, je to spíše takové přání, které jsem měl, už když jsem byl malý kluk, co tyhle týpky žral - tohle mělo vzniknout o takových třicet nebo dvacet let dříve. Prostě 80. či nejpozději 90. léta minulého století oběma pánům slušela více, a kdyby tento film vznikl tehdy, tak by z toho jednak dneska mohla být klasika nad klasiky akčního žánru a hlavně bychom nemuseli přetrpět přítomnost "herce" 50 Centa na plátně (i přes těch pár minut, co tam měl, mě vytáčel, prostě neumí hrát). Jinak nemám, co bych tomuto svižnému béčku, které v mnohých probudí akčního fanouška let minulých, vytkl. 80 %. ()
║Rozpočet $70miliónov║Tržby USA $25,135,965║Tržby Celosvetovo $137,328,301(tržby opäť zachraňuje Čína)▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $5,936,388║ Tržby za predaj DVD v USA $9,548,018║ __Ako za starých čias!__ Návrat k 80.rokom, jednoznačne! A v tom najlepšom lesku! Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger dávajú týmto poctu starým akčným klasikám, keď vládli akčnému žánru a týmto vytierajú zrak aj aktuálnym bijcom ako Dwayne Johnson či Jason Statham. Film mal šťastie že sa dostal do zručných rúk režiséra Mikaela Håfströma, ktorý dokáže z minima vydolovať maximum a fanúšikovi akčného žánru ponúkne to najlepšie čo si len môže vôbec priať. Príbeh odsýpa ako na bežiacom páse, neustále má čo ponúknuť, akcia v pohode, hlášky bodujú a samozrejme príjemné zabávajú a poteší že sa našli niekdajšie legendy a hlavne s chuťou si užívajúce účasť na tomto projekte. /videl v kine: 95%/ __moja recenzia ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- 90% filmu se natáčelo v prázdném objektu v New Orleans, který dříve využívala NASA ke stavbě raketoplánů. (agass)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
- Po snímkach Kriminál (1989) a Tango a Cash (1989) sa jedná o tretí film, v ktorom Sylvester Stallone (Breslin) uteká z väzenia. Zatvorený bol aj vo filme Rambo II (1985). (chochi18)
Reklama