Režie:
Joss WhedonKamera:
Jay HunterHudba:
Joss WhedonHrají:
Amy Acker, Alexis Denisof, Jillian Morgese, Fran Kranz, Clark Gregg, Sean Maher, Nathan Fillion, Tom Lenk, Reed Diamond, Ashley Johnson, Riki Lindhome (více)Obsahy(2)
Klasická Shakespearova komedie v současném duchu. Za použití původního textu sledujeme příběh milenců Beatrice a Benedicka, který nabízí temný, sexy a místy absurdní pohled na hru plnou intrik, kterou představuje láska. Moderně převyprávěná klasická Shakespearova komedie o dvou párech, jejichž pohled na romantiku je naprosto odlišný. Don Pedro navštíví na cestě z vítězného tažení proti rebelujícímu bratrovi Donu Johnovi guvernéra Messiny Leonata. Doprovází ho dva důstojníci – Benedick a Claudio. Zatímco se v Messině Benedick neustále dohaduje s guvernérovou neteří Beatrice, Claudio se zamiluje do Leonatovi dcery Hero. Don Pedro dohodne s Leonatem pro čerstvě zamilovaný pár svatbu. Ještě před ní se všichni čtyři – Don Pedro, Leonato, Claudia i Hero - snaží dát dohromady Benedicka s Beatrice. Mezitím se ale darebný Don John snaží za použití různých fíglů překazit šťastnému páru manželství ještě před tím, než začne. Zdá se, že série jak komických, tak i tragických událostí zabrání oběma párům najít pravé štěstí. Láska snad nakonec ale opět zvítězí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
Pro čtyřku jsem se rozhodla až v momentě, když jsem si přečetla, že byl natočený za dvanáct dní v areálu vlastního domu Josse Whedona. Joss je velký hazardér a já doufám, že si tento jeho Shakespearovský experiment dvacátého prvního století svého diváka najde, protože ne každý ho bude ochotný skousnout. Rozhodně se přikláním k tomu, že kdo nezná Mnoho povyku pro nic v klasickém provedení, například filmové zpracování z roku 1993, tak bych mu tenhle snímek moc nedoporučovala. Novátorské, absurdní, nádherné po vizuální stránce, zábavné, s okouzlující tváří Amy Acker (i když Emmu Thompson v mých očích nikdo nedokáže nahradit), takže kdo má odvahu na zajímavou Williamovu romantickou modernu, ať to zkusí. ()
Nenápadné a nečekaně vydařené zpracování Shakespearovy konverzačky. Whedonovi a především jeho skvělému ansáblu se podařilo přirozeně, bez jakéhokoli zádrhele přenést příběh, včetně Shakespearových dialogů do současnosti, na jeviště venkovského sídla vyšší třídy a přilehlé zahrady. Vše v sépiově zabarvené jemné a hravě nostalgické atmosféře. ()
Tí čo objavili Whedonovu tvorbu až vďaka Avengers a považujú ich za vrchol jeho tvorby, by mali dať ruky preč. Much Ado About Nothing je malý indie film a darček pre skalných fanúšikov, pretože jediní tí ocenia množstvo jeho dvorných hercov pokope. To však neznamená, že ide o nefunkčnú záležitosť - Much Ado About Nothing stále ponúka to najlepšie z jeho tvorby a zo Shakespeara súčasne. Pomerne dôsledná adaptácia síce nakoniec výraznejšie prekvapí iba jednou zásadnou zmenou, ale zasadenie do modernej éry, spolu s čiernobielym formátom evokujúcim klasické komédie 30-40 rokov vytvára naozaj špecifickú príchuť. Neobvyklý experiment, ktorý sa pretavil v neočakávanú výhru. ()
Tak takáto aktualizácia Shakespearovej komédie mi celkom nesadla. Jedhoducho, jej prístup k uzatváraniu manželstva medzi dospelými ľuďmi je neuveriteľne zvrátený, osobitne s ohľadom na ne-štylizáciu. Podrýva (pretáča) to humor, ktorý pramenil z predlohy. Tá si uťahuje z ľudskej trucovitosti a pracuje s tým, čo v Ľadovom ostrí nazvali "otočením magnetu", trestá intrigánov a vyzdvihuje alžbetínske cnosti až za hranice nebies. Len tie alžbetínske cnosti, no. V každom prípade, táto verzia Mnoho kriku pre nič je milá fanúšikovská záležitosť, či už si robíte prierez Shakespearom, alebo ste už dlho nevideli niekoho z obsadenia v jeho materskej role. ()
Po dvou projekcích těsně po sobě nemůžu přestat přemýšlet nad tím, jestli si aktuální adaptaci středověké romantiky může užít i nezasvěcený divák. A pravděpodobně nemůže. Ne že by snad bylo k vychutnání nepatrně upravených klasických textů bezpodmínečně nutné vědět, že sledujeme přátelské "ochotničení" u Whedonů doma, ale jsou to právě ti, kdož mají Jossovu seriálovou tvorbu důkladně nakoukanou, kteří si tuto dávku Povyku vychutnají nejvíce. Ať už se jedná o hluboce zasněné povzdechnutí nad tím, že "Wesley" a "Fred" jsou i řádku let po skončení Angela pořád osudová dvojice, nebo jen o potutelný úsměv, když "pan Dominic" z Dollhouse začne jen tak mimochodem po ránu kroutit kytaru. Snad jen Nathan Fillion opět hraje Nathana Filliona a my mu to s blahosklonným pohledem i tentokrát ochotně baštíme, dokonce od něj ani nic jiného nečekáme. A onen pohled mi s klidem vydržel až do závěrečných titulků. Tenhle přátelský art je totiž vším. Vydařeným pokusem i vyznáním lásky k milované klasice - ale hlavně výborným filmem, kde se upřímná vyznání snoubí s pořádnou dávkou postranních vtípků. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (9)
- Většina herců, kteří se objevili v tomto snímku, se už dříve objevili nějakém filmu či seriálu Josse Whedona. Amy Acker si zahrála v Angelovi (od r. 1999) a Domu loutek (2009), Alexis Denisof v Buffy, Přemožitelce upírů (od r. 1997), Angelovi (od r. 1999) a Domu loutek (2009), Fran Kranz a Reed Diamond v Domu loutek (2009), Sean Maher ve Firefly (od r. 2002) a Serenity (2005), Nathan Fillion v Buffy, Přemožitelce upírů (od r. 1997), Firefly (od r. 2002), Serenity (2005) a Dr. Horrible's Sing-Along Blog (od r. 2008), Tom Lenk v Buffy, Přemožitelce upírů (od r. 1997) a v Angelovi (od r. 1999) a Clark Gregg ve filmu Avengers (2012). (jh666)
- Film byl natočen na motivy Shakespearovi stejnojmenné komedie "Much Ado About Nothing". (AngelusCZ)
- Vo filme mal pôvodne hrať britský herec Anthony Head, s ktorým už Whedon v minulosti spolupracoval. Nakoľko to nevyšlo, nerozšíril tak enklávu ďalších tradičných Whedonových spolupracovníkov a nahradil ho Clark Gregg. (M.a.t.t.)
Reklama