Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (879)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem měla pocit, že jsem se vrátila do Vlaku do Busanu (pokud ve filmech rádi jezdíte vlakem, doporučuji zhlédnout), a trochu jsem se v té tmě ztrácela, ale jakmile se připojil režisérův oblíbenec Song Kang-ho, začala mě ta nevyzpytatelná jízda bavit. Ve druhé části filmu se ke slovu dostává režisérovo oblíbené téma, tedy střet dvou naprosto odlišných sociálních vrstev. V tom si Pong Joon-ho vyloženě libuje a umí tomu dát ten správný kontrast. Kdo někdy procházel v letadle z Economy class až do First class, má vlastně tak trochu trailer k tomuto filmu. Jen tady je to trošku ve větších extrémech. 3,5 * ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Skrz-naskrz totálne béčko, ktoré netreba brať absolútne vážne! Až do takej miery, že si v žiadnom prípade nepripustíte, že by mohlo ísť o viac, než len videoherný postapo akčný námrd, v ktorom hrá scenár druhé husle. Pokiaľ dôjdete len potiaľto, budete film milovať. To by sa však do toho nemohla pripliesť alternatíva dva - totálne bravúrna štúdia ľudskej morálky vo svete striktne stanovených pravidiel, kde osud každého je vopred predurčený. Ak máte radi filmy v štýle '1984', 'Equilibrium', či 'Animal Farm', tak myšlienku budete zbožňovať. V žiadnom prípade si ale tieto dve roviny filmu nesmiete pomiešať a pokiaľ zistíte, že tvorcovia vlastne chceli tieto dve línie spojiť v jednu, tak je po srande. Akčné béčko mohlo totiž ostať akčnám béčkom, akciu to má výbornú, nápad (na béčko) obstojný, aj keď miestami pritiahnutý za gule a za to množstvo nelogických prešľapov a wtf?! momentov by si scenáristi zaslúžili pár týždňov na odvykačke! Akčným béčkom to ale neostalo a my sme sa proti svojej vôli zároveň stali svedkami pokusu a experimentálnu psychologiskú survival drámu s pokusom o štúdiu ľudskej morálky. No kombinácia ako vyšitá, našťastie to nebolo v rukách hollywoodskych mainstreamerov, ktorí by z toho spravili galimatiáš na n-tú. V multinárodnej koprodukcii tak vzniklo dielko prinajmenšom zaujímavé, herecky výborné, akčne a strihovo bezchybné, no emocionálne mrazivé a myšlienkovo preexponované. Podľa hesla - menej je viac - sa tvorcovia bezpochyby neriadili, škoda. 65%. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Famózní filmová odpověď na Aldissovu klasiku Non Stop. Jak z klaustrofobického prostoru vykouzlit dobrodružný a nepředvídatelný vesmír? Rozdělit prostor na fragmenty, každý fragment stvořit jako uzavřený ekosystém a propojit je Bongovou poetikou, která osciluje na hraně kabaretní stylizace a (post)industriální dystopie. Přes jistou anachronickou podstatu metafory věčného stroje, který požírá těla proletářů, je Snowpiercer tím nejlepším možným návratem k étosu klasické dystopické sci-fi. Filmem, který obstojí i tam, kde Elysium padalo na přemíře tezí. Výtečný výkon Evanse, Harrise a samozřejmě sfoukaného klauna Songa. Pro mě jednoznačně jízda první třídou, kterou nesrazí ani slabší "extriérové" efekty a fakt, že Bong si v minulosti nastavil laťku v mutování žánrů tak vysoko, že ji nejspíš už jen tak nepřeskočí. [85%] ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Bong Joon-ho, Kelly Masterson / Predloha: Jaques Lob, Benjamin Legrand, Jean-Marc Rochette - Le Transperceneige | Hudba: Marco Beltrami | Distribúcia: RADiUS-TWC (US), CJ Entertainment (Korea) | Štúdio: Moho Films, Opus Pictures | Rozpočet: 39,2 miliónov $ | Tržby: 86,371,367 $ || Transcendentálna zlátanina, ktorá je tak divná, že je dobrá. Zaujímavosťou filmu je mutantsvo kórejsko-americkej koprodukcie jak na strane autorskej, tak i remeselnej. Na začiatku to nemá potrebné tempo, naopak, na konci je dej až neúnostne skratkovitý. Pre mňa síce nedotiahnutý projekt, ale s výkričníkom v zozname minuloročných prekvapení. O Joon-ho Bongovi ešte budeme počuť určite. 74% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Než jsem poznal ostatní filmy Džun-ho Pona (jestli se tak skloňuje), byl jsem k Ledové arše trochu skeptický. To hvězdné obsazení v tuctově vypadající zápletce, která chce být něčím víc... Chápete, zavánělo to. Jenže pak jsem viděl skvělého Parazita, skvělé Monstrum a skvělou Okju a na Ledovou archu se těšil víc a víc, protože je to zkrátka přesně ten pelmel příběh, který by měl natočit právě Džun-ho Pon. Sci-fi metafora na kolejích, propracované postavy, napětí, akce, humor i nějaké ty bizarnosti a nejedno překvapení. Někomu se to může zdát prvoplánové a laciné a takovým divákům se vlastně nemůžu divit, protože Džun-ho Pon není pro každého. Tím však jenom dokazuje, jak výjimečný to je tvůrce. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Tvůrci se dlouho rozhodovali, zda bude natáčení probíhat v České republice nebo Maďarsku. Nakonec si vybrali Barrandovká studia v Praze kvůli lepší pověsti tamních filmařů. Natáčení v České republice probíhalo do července 2012. (Raztubyl)
  • Scénarista a režisér Bong Joon Ho mal výhrady k obsadeniu Chrisa Evansa do hlavnej úlohy kvôli jeho svalnatej postave. Cítil, že ako obyvateľ chvostovej časti s extrémnou chudobou, Chris by nemal byť obzvlášť fyzicky v poriadku. Kostýmy a pozorné uhly kamery zabránili tomu, aby sa Evansova postava prejavila. (maramashi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama