Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (804)
V jednoduchosti je síla, respektive byla - minule. Napodruhé to podle mě už Garethu Evansovi tolik nevyšlo, a to navzdory chvályhodnému faktu, že na to šel v mnoha ohledech úplně jinak a nechtěl se opakovat. Nevadilo by mi, že Zátah 2 už není akční jednohubka, ale něco víc. Největší problém jsem měl s tím, že zatímco v prvním filmu byla veškerá akce logickou součástí příběhu, až by se dalo říct, že vlastně byla tím příběhem, tentokrát jako by zbytečně rozmáchlý příběh sloužil jen k tomu, aby k nějaké akci mohlo dojít, a už bylo jedno, jestli to bude dávat smysl, nebo ne. Bylo toho všeho zkrátka nějak moc, bylo to překombinované a zbytečně komplikované, až jsem si říkal, proč se všichni proboha raději nepostřílejí a musejí se pořád jen mlátit a mlátit, navíc kolikrát vcelku bizarně (dívka s kladivy, nepochopil jsem). Čím blíže byl konec, tím méně mě to celé zajímalo. ()
,,JESTLI CHCEME VYČISTIT TOHLE MĚSTO, MUSÍME MÍŘIT VÝŠ. NA VŠECHNY...“ /// Než Rama zláme první hnátu, chvilku to trvá. Taková infiltrace, to chce čas. No a tak celkem trpím. V úvodní hoďce akce pomálu. Samo, když je, je to zábava, ale když není, tak to uspává. Dost lidí se tady tváří drsně a maj dost času. Bodejť ne, když to má 2 a půl hodiny! To voni totiž gangsterky mívaj – dlouhou stopáž, táhlej děj, než si všechno řeknou, než se navzájem podrazej… a tady to je navíc (nebo naštěstí!) vokořeněný akcí. V ní taky hraje dost velkou roli faktor náhody (v tý ruční práci ne, to buď umíš, nebo …). A tak celkem nechápu – já, milovník akčních píčovin a peru jen 3 hvězdy?! Když vona i dobrá akce potřebuje zajímavej děj a ne jen haldu mrtvejch. Zlatej (bezdějovej) panelák! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že i z hašišáka může jít strach (zvlášť, když má v ruce mačetu). 2.) Páč všichni tvrděj, že je to nejlepší akčňák! (Kromě mě!). 3.) Thx za titule ,,urotundy“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE **** NAPĚTÍ ne ()
Honosný sequel. O technickej prelomovosti by som však nehovoril. O to sa už predsa dávnejšie postaral Greengrass, ktorému sa - stručne povedané - podarilo prevratne zhmotniť kinetickú energiu "nespoľahlivého" prenosu informácii a pohybu samotného do unikátnej filmovej reči. Evans vsádza na ošetrenú žánrovú istotu zvládnutú po takmer všetkých stránkach, ale kladie dôraz skôr na prehľadnosť a plynulosť vyplývajúcu z plíživých jázd, s naráciou nenarába nijak inovatívne a tým pádom nevybočuje z príslušných noriem...čož ale vôbec nevadí. Jedná sa totiž o výnimočný zážitok, ktorý zbabelo nerecykluje návyky z jednotky a pre zmenu prináša plnokrvný, slušne vyrozprávaný a teda aj dôkladne vygradovaný príbeh; jeden z hlavných dôvodov prečo táto mafiánska sága obstojí v 2,5 hodinovej stopáži. Odrazový mostík pre gulervúce akčné sekvencie, ktoré sa dokonale hrajú s divákom a poskytujú mu prísun tých naozaj prvotriednych atrakcií. Okrem zákonito obľubených úsekov akými sú vzbura vo väzení alebo adrenalínová autonaháňačka, z hľadiska intenzity prežitku a koncepcie pohybu v priestore dominujú scény nočného baru a "bielej" kuchyne, pri ktorých sa človeku rozum pozastavuje a srdce fanboya fandí a súciti spolu s ústredným protagonistom. Škoda toho vlažného konca, záporák Ucovho kalibru si zaslúžil oveľa bolestivejší výprask. Uvidíme s čím príde Evans nabudúce, už teraz som zvedavý. ()
Dravý proud smrtonosné akce strhne a vyčerpává až do úplného finiše, načež zejména právě poslední třičtvrtěhodina dá se říci brutálně překopává žanr jako takový. Až po zhlédnutí potom jednomu dojde, jak moc vlastně byla tahle revitalizující martial-arts injekce zapotřebí. Zvěsti tudíž nelhaly, i za mě se doopravdy jedná o bez debat nejlepší ryze "akční" film, jaký byl kdy natočen. Hlavně sakra nemrkejte!!! ()
Tak jsem to právě dokoukal a první, co mě napadá říct, je: Pozemšťane, masakr cen... Nejsem nijak moc zatíženej na kontaktní akční filmy, ale musím říct, že posledních 40 minut je něco - hm, rozhodně dlouho neviděného. Z děje samotného tedy upřímně nijak neulítávám, holka s kladívky a její přítel s bejsbolkou jsou taková trochu směšná (a to fakt až na hranici trapnosti) komiksová vložka, která nabourává zjevnou snahu působit v rámci možností realisticky, ale závěrečná část počínající automobilovou honičkou hodně napravila a její choreografie mi místy skutečně brala dech. Přesto jednička byla ve své jednoduchosti intenzivnější. Ale stejně když už, tak mám radši realistické věci typu Kuro-Obi. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Choreografii bojových umění na filmu dělali Iko Uwais a Yayan Ruhian. (Rominator)
- Při filmu nebyly použity žádné digitální efekty a ani žádná digitální krev. Režisér Gareth Evans prohlásil, že chtěl film natočit ve stylu "old school" a veškeré údery a kopy ve filmu jsou čistě realistické. Během natáčení probíhala minimální práce s technickým vybavením, pouze byla kontrolována rychlost a síla úderů, aby nedocházelo k destrukčním zraněním během natáčení. (Yoshitsune)
- Slovo „berandal“ (podtitulní název filmu) je v indonéštině výraz pro zločince. Slovo lze přeložit také jako chuligán. (ChvastounCZ)
Reklama