Režie:
Ondřej SokolKamera:
Tomáš SyselHudba:
Jan P. MuchowHrají:
Ondřej Sokol, Martin Finger, Jana Krausová, Karel Roden, Jaroslav Plesl, Zuzana Stavná, Andrea Daňková, Ondřej Malý, David Matásek, Michal Suchánek (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Adam a Michal, kamarádi z dětství, se po dvaceti letech vracejí do Šumperka, do města, odkud „utekli", ale kde stále žije jejich minulost. Michalova matka je mrtvá několik let, Michalův otec umírá v den jejich příjezdu. Přesto chtějí přijít na kloub tomu, zda byl otec opravdu zapleten do smrti matky, kterou našli utopenou v jezeru Krásno, a jakou roli v tom hrála jeho nová žena. Dvojice se rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou a tím roztočí spirálu nezadržitelných katastrof... A to vše s nádechem jakési černé komedie, neboť film je plný absurdních situací (jak například najít na malém městě nájemného vraha?), osobních tragédií (situace podobná té, kterou ve filmu ztvárňuje devítiletý syn Ondřeje Sokola Adam, se skutečně stala) či vtipných momentů ze života (ano, ve filmu opravdu uvidíte polonahého Ondřeje Sokola). (Bontonfilm)
(více)Videa (8)
Recenze (372)
Zvláštní film pro zvláštní publikum. Neodpustím si ovšem podotknout, že ve filmu hrála velká spousta divadelních herců, kteří měli velkou tendenci přehánět své emoce (jak je to na divadelních prknech zvykem). Nemohu ovšem o tomto filmu smýšlet negativně, jelikož herec a režisér Ondřej Sokol byl v nejlepší formě. Nesourodě sestavená dějová linie působí na diváka ovšem vcelku destruktivním dojmem. Ale musím poděkovat za zajímavý pohled na homosexuálního Karla Rodena - takové věci se nezapomínají :-D. ()
Pro mě nesmírně milé překvapení v českých vodách, které možná způsobilo i to, že jsem přistoupila na pravidla hry a prostě se nechala bavit. Co postava, to perla a co se mi asi líbilo nejvíc, byl ten fakt, že mi ty charaktery přišly uvěřitelné, od kamenného ksichta recepčního Matáska až po hystericky vybuchující Janu Krausovou (fantasticky odehraní funebráci Roden s Pleslem už jsou mimo jakoukoli kategorii, ti jsou prostě.. first class). Čeho se tak trochu obávám, je to, že ve mně některé hlášky lehce zakořenily a pokud se mě někdo v brzké době zeptá, čeho chci v životě dosáhnout, asi ho poprskám smíchy (dobrá práce, Ondro, fakt :-). ()
Typický příklad toho, jak to vypadá, když standup komici zvyklí na improvizaci napíší scénář a natočí film. Je hezké, že Sokol má nápady a nabízí některé výborně vypointované scény (moment v krematoriu se zařizováním pohřbu je asi nejlepší), když ty se rozpadají v nepodařeném a dramaturgicky nezvládnutém scénáři. Ten by tak moc chtěl být "cool" černou komedií severského (možná lehce i britského) stylu, jenže se to prostě nedaří. Příběh je tak zmatený, že je vlastně jedno, jestli někdo někoho zabil, protože to diváka tak nějak přestane zajímat. Většina postav jsou navíc jednorozměrné rádobyvtipné karikatury, které začnou za chvíli otravovat. Dvě hodiny jsou tím pádem dost dlouhé a prostříhání by bylo potřeba, protože takhle je tu dost zbytečných scén, které prostě působí jen jako samoúčelná exhibice tvůrců. Alespoň že obsazení se podařilo. Jana Krausová je asi nejlepší a v rámci možností hraje výborně, podobně je na tom Martin Finger, i když ten mi místy připadal jak z jiného filmu. Sám Ondřej Sokol se bohužel nezbavil určitých "partičkovských" manýr a nevhodně přehrává. Špatný režisér určitě není, jen by nad sebou potřeboval někoho, kdo by ho krotil a naznačil mu, co už je moc a co se ještě hodí. Je to docela škoda, protože Krásno mohlo být minimálně zajímavé a osvěžující. Bohužel je nudné, neoriginální a předvídatelné. 40% ()
Klasický místní patvar, který pošilhává po "drsnějších vzorech" (označil bych to za český pokus o černé komediální drama Ukrutně šťastni), ale rozpouští se v nesourodých šablonách. Najdeme tu typické postupy z chcípácké komedie (Sokolův hrdina, jeho sebeshazovačný a sebelítostivý humor), jakési náznaky reflexe rodinné krize a odcizení (Fingerovy chladné deklamace), extravagantní thriller (mechanické patlání různých křiklavých příznaků na známé herecké tváře - gay, pohřebák a nájemný vrah Roden), zaumné úsilí o absurdní osudové zřetězení událostí (pes v autě)... místo hutné, cynické a vzrušující podívané ale Krásno připomíná spíš ambiciózně rámované scény ze stužkové, které trvají nesmyslně dlouho, jsou křečovité a bez dobré pointy. Typický guláš z místní filmové nádražky, řídký, plný dochucovadel a vyvařených ambic. Navíc maskující svou dramaturgickou bezmoc za "žánrovou otevřenost", jejíž impotence se nejlíp projeví v nerozhodném soundtracku Jana P. Muchowa, který unyle žehlí případné emocionální varhánky do indiferentní placky (hudba se nedá označit ani za návodnou, protože nikam nevede). Člověk si pak povšimne celé řady nedomyšleností, které prozrazují, jak úporně jsou jednotlivé situace slátané, aby je scénáristé dovedli k nějaké pointě. Ta nicméně zavání typickou porevoluční exploatací, která spíš než z promyšlenosti / nadhledu pramení z čisté neobratnosti. [40%] ()
Já myslím, že všechno potřebné už bylo vyřčeno kolegy dříve. Od Krásna jsem čekal venkovské osvěžení, výlet mimo město, filmařsky neprofláklou lokalitu. Dostal jsem k tomu i pořádný kus frackovství pána, jenž na jeden povedený flák potřebuje asi 10-15 pokusů. Jsou horší věci, i když paní Krausové jsem její roli nezáviděl. Matásek měl takový řekl bych saturninovský výser. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (8)
- Monika (Zuzana Stavná) v jedné konfliktní scéně dostane od své matky Blanky (Jana Krausová) čtrnáct facek. (vyfuk)
- Na stránke "krasno.csfd.cz" sa okrem iného dala kúpiť aj malá rola vo filme. Tieto príspevky slúžili ako finančná podpora a prispeli tak k realizácii projektu. (PATWIST)
Reklama