Režie:
Steven SoderberghScénář:
Scott Z. BurnsKamera:
Steven SoderberghHudba:
Thomas NewmanHrají:
Jude Law, Rooney Mara, Catherine Zeta-Jones, Channing Tatum, Vinessa Shaw, Ann Dowd, David Costabile, Peter Friedman, Mamie Gummer, Polly Draper (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Emily (Rooney Mara) a Martin Taylorovi (Channing Tatum) jsou dokonalý a úspěšný mladý pár, který má vše, nač si vzpomene. Pak si však jde Martin sednout na čtyři roky do basy za zneužívání informací v obchodním styku a jeho život se promění v peklo. Stejně je na tom i Emily, která zůstává v relativním přepychu jejich manhattanského bytu, ale celou tu dobu se utápí v příšerných depresích. Když se nakonec pokusí o sebevraždu, nastupuje na scénu psychiatr Jonathan Banks (Jude Law). Protože se Emily zuby nehty brání zvažované hospitalizaci, dohodnou se na sérii terapeutických setkání a na užívání antidepresiv. Aniž to tuší, právě tohle rozhodnutí oběma zásadně změní život. Emilina léčba totiž nepokračuje, jak by podle lékařových plánů měla, a tak jí předepíše nové léky, jež by měly její psychické potíže minimalizovat. Tyhle pilulky však mají děsivé vedlejší účinky – mají moc zničit manželství, pověst do té doby respektovaného lékaře, mohou dokonce zabíjet – ale kdo za to bude zodpovědný? Zničený Banks, jehož kariéra se ocitla v troskách, se rozhodne najít odpověď na tuhle otázku za každou cenu. I když riskuje, že přijde i o to málo, co mu ještě v životě zbývá. (oficiální text distributora)
(více)Videa (13)
Recenze (827)
Výborné krimi drama (zabíhající také do žánru thriller). Nabízí zábavný (sou) boj hlavních hrdinů a škodolibou hru s divákem. Vedlejší účinky jsou vcelku promyšlené, nenudící (ke konci naopak nabírající pořádné tempo) a opírají se o výborné herecké výkony Lawa a hlavně Mary (budu si muset na tuhle herečku dávat větší pozor). Jak už jsem naznačil tou hrou s publikem, důležitou ingrediencí filmu je závěr/pointa. Sice bych si odpustil tu část (či zabarvení) s „orientací“ (úlitba pro koho asi, že) a faktem je, že podobných rozřešení už diváci viděli spoustu, ale zas oceňuju, že film neskončil tak, jak byl zprvu nalajnovaný a snažil se jít (a myslím, že se mu to i dařilo) proti očekávání obecenstva. Za mě silné 4*. ()
Šel jsem do toho víceméně kvůli obsazení (Rooney se mi líbila v Miléniu), Soderberghovi a žánru, o ději jsem měl mlhavé představy. Rozjezd byl pomalejší, ale zbytek promyšlený tak, jak to mám rád, a o překvapení a zvraty nebyla nouze. Aneb jak se dostat do absurdně bezvýchodné situace, být ojebán a ojebat. # příběh 9 | hudba 4 | humor 0 | akce 0 | napětí 3 | pustil bych si znovu 8 ()
Čakal som thriller, ktorý chytí a nepustí, ale prvú polhodinu sa to rozbiehalo trochu pomaly a chvíľu trvalo, kým film chytil správne tempo. Potom to už šlape a rozmotáva sa klbko lží v hre o veľké peniaze. CH. Tatum na veľké herecké výstupy zatiaľ nemá, ale jeho krátke účinkovanie ma prekvapilo. Hudba T. Newmana do filmu zapadla, ale je to dosť vzdialené od toho, čo od neho máme radi. J. Law totálne exceluje a ukradol si celý film pre seba a hlavne kvôli nemu sa prikláňam k slabším štyrom hviezdam. 70%. ()
Šikovne vymyslený thriller, ktorý zdanlivo začína ako výskumná štúdia pre liečbu depresie a končí ako napínavá dráma so zaujímavým rozuzlením. Farmaceutický priemysel si zahrá jednu z dôležitých postáv, no nie natoľko výrazne, aby sa nedostalo priestoru aj iným témam -ako napr. prepracovanie etiky vzťahu lekár-pacient, manipulatívnych praktík a zachovaniu individuality. ()
Vynikající a tak trochu (hodně) podvratná žánrovka, která stojí a padá se závěrem. A právě s finální vysvětlující a pointovací desetiminutovkou je problém; a ne pouze jeden. Ne snad že by byla vyloženě hloupá či nedávala smysl, ale... Je tam prostě hned několik naprosto zásadních ale. Což u tak promyšleného snímku zamrzí dvojnásob. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (22)
- Mikrofón, kameraman a kamera sa odrážajú v okne auta (asi v 3 minúte). (Pat.Ko)
- Steven Soderbergh tvrdí, že jedným z jeho najväčších vplyvov na tvorbu filmu bola práca Adriana Lynea, najmä film Osudová príťažlivosť (1987). (Pat.Ko)
- Scénář byl od začátku pojat tak, aby nemohlo dojít ke konfliktům a soudním sporům s velkými farmaceutickými firmami. „Na tomhle filmu jsem strávil víc času telefonováním s mým právníkem, než na všech předchozích dohromady,“ řekl scenárista Scott Z. Burns. (Beer Ceps)
Reklama