Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

Mackin 

všechny recenze uživatele

Eva Norová (Nataša Gollová) se stává sekretářkou Evou Norbertovou, její bratr Michal (Oldřich Nový) zase anglickým hrabětem a začíná nestárnoucí crazy komedie Martina Friče, plná úžasně vtipných dialogů a situací, které vyplývají ze snahy získat návod na pěstování Záhorské růže. Ve vedlejší, ale za to výrazné komické roli Zdeňka se objevuje herec a režisér filmu Hostinec „U kamenného stolu“ Josef Gruss. ()

RonaMidu 

všechny recenze uživatele

to je dobré,za svůj život jsem ten film viděla několikrát,ale až dneska jsem si uvědomila,že náměstíčko,které Oldřich Nový objíždí v autě,je na Žižkově....tam,kde jsem vyrůstala celé dětství a dokonce pamatuju zeď a bránu Židovského hřbitova,která ve filmu je průhledem ulicí vidět....tak to mne potěšilo :-) ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Michale, je to skutečně pravda? Ta rozkošná dívka je vaše sestra?“ - „Rozkošná dívka?! Spratek je to!“ Alespoň z toho, co jsem dosud viděl, jde o zdaleka nejpodařenější výkon Gollové. Jakmile se ocitne v záběru, strhává na sebe veškerou pozornost, a její odzbrojující Evě se jen těžko odolává. Nový, který válí i sám, se ve scénách s ní překonává a jejich společné konfrontace jsou k popukání (zvlášť zničující anglické konverzace). Víc než obstojně je doplňuje Baldová a místy i Gruss, ačkoliv některé jeho výstupy jsou přesně na hraně vtipu a trapnosti. Celkově je ovšem tahle komedie nádherně „crazy“. Jistě, nejde o nic dokonalého, neb řada fórů je slabších až naivních, ale ten optimismus, ztřeštěnost a humor jsou silně nakažlivé. A vzhledem k tomu, že s každou další projekcí mám film radši, zvyšuju hodnocení na slabších 5*. „Vy se jmenujete Artur?“ - „Nejmenuji se Artur.“ - „Ještě jednou, Evžene.“ - „Vy se jmenujete Evžen?“ - „Ne, jmenuji se Jiří, slečno.“ - „Jiří se jmenuje, já vám to přece pořád říkal, že se jmenuje Jiří, viď Karle?“ ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pohodová, nestarnúca a dodnes vtipná crazy komédia, v ktorej exceluje Nataša Gollová a príliš za ňou nezaostáva ani Oldřich Nový. Napriek tomu, že som jej pri x-tom zhliadnutí znížil hodnotenie, pokladám ju naďalej za výnimočný a nadpriemerný film, ktorého pozretie mi v správne zvolených intervaloch veľmi dobre padne. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (17)

  • Fan Vavřincové bylo tehdy pouhých šestnáct let, když napsala román „Patsy tropí hlouposti“, který se stal předlohou pro film. (JT19)
  • Šaty, ve kterých Nataša Gollová (Eva) hrála, byly k potěšení všech mužských kolegů takové, že jí bylo vidět téměř vše. (Kulmon)
  • Film byl natočen za velmi krátkou dobu, snad jen 14 dní. (Kulmon)

Reklama

Reklama