Reklama

Reklama

Eva tropí hlouposti

  • Protektorát Čechy a Morava Eva tropí hlouposti (více)

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

lehkonohý a moderní...herecky i formálně...Gollová a Noví jsou skvělí...je to výborně napsané z hlediska řetězení situací a vazbení zápletky na předměty, místa, postavy a jejich vztahy...fungují tu gagy i charakterizační fórky ("ha...ha...haló":)))...hudba hraje skoro neustále, ale vůbec to nevadí...v jemnějších pasážích film příjemně melodizuje, v dynamičtějších ho splašeně žene vpřed...a Grussova postava popleteného Zdeněčka v sobě má až antickou tragičnost :) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60% ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Michale, je to skutečně pravda? Ta rozkošná dívka je vaše sestra?“ - „Rozkošná dívka?! Spratek je to!“ Alespoň z toho, co jsem dosud viděl, jde o zdaleka nejpodařenější výkon Gollové. Jakmile se ocitne v záběru, strhává na sebe veškerou pozornost, a její odzbrojující Evě se jen těžko odolává. Nový, který válí i sám, se ve scénách s ní překonává a jejich společné konfrontace jsou k popukání (zvlášť zničující anglické konverzace). Víc než obstojně je doplňuje Baldová a místy i Gruss, ačkoliv některé jeho výstupy jsou přesně na hraně vtipu a trapnosti. Celkově je ovšem tahle komedie nádherně „crazy“. Jistě, nejde o nic dokonalého, neb řada fórů je slabších až naivních, ale ten optimismus, ztřeštěnost a humor jsou silně nakažlivé. A vzhledem k tomu, že s každou další projekcí mám film radši, zvyšuju hodnocení na slabších 5*. „Vy se jmenujete Artur?“ - „Nejmenuji se Artur.“ - „Ještě jednou, Evžene.“ - „Vy se jmenujete Evžen?“ - „Ne, jmenuji se Jiří, slečno.“ - „Jiří se jmenuje, já vám to přece pořád říkal, že se jmenuje Jiří, viď Karle?“ ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Eva troupí hlouposti patří jednoznačně mezi ty nejznámější filmy pro pamětníky, přestože jeho popularita mi trochu uniká. Střeštěná Gollová se asi v týhle crazy komedii realizovala, ale mě víc zaujala angličtina podvodníků Nový - Schránil a taky poměrně vzácné účinkování Jiřiny Sedláčkový. Celkově však průměrný film, který nenabízí o moc víc než skákání z okna nebo do okna (podle toho, v kterém domě se zrovna odehrává děj). ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Český žánrový klenot, který ani za ta léta neustoupil o jediný píď ze svých pozic. Film nemá hluché místo, furt se něco děje a sourozenecké duo Nového s Gollovou je prostě stoprocentní. Filmu se daří držet basu s černobílými americkými crazy komediemi a je jednoznačným důkazem, že před válkou bylo v silách našich filmařů a herců vůbec držet krok se světem. O 60 let později se na to dá jen vzpomínat, protože to co se dnes pouští do kin za komedie, to je na ostudu světa. 95% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (17)

  • Protože ani Eva (Nataša Gollová), ani Michal (Oldřich Nový) Norovi neumějí ani slovo anglicky – tedy přesněji, Michal dle vlastních slov kromě počítání do desíti a pár nadávek – má jejich "rozhovor" před všetečným Janem (Bolek Prchal) následující podobu - přeloženo. Michal: „Máte ráda můj havelok?“ Eva: „Váš havelok? Ach ne, třicet čtyřicet.“ Michal: „Ok, můj chlapče, pánův hlas.“ Eva: „Hlas? Černá a bílá.“ Je evidentní, že tento „rozhovor“ je poskládán z tenisového výrazu (30:40), vydavatele gramofonových desek (His Master's Voice) a značky whisky (Black & White). (Robbi)
  • Film byl natočen za velmi krátkou dobu, snad jen 14 dní. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno