Reklama

Reklama

Eva tropí hlouposti

  • Protektorát Čechy a Morava Eva tropí hlouposti (více)

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Eva troupí hlouposti patří jednoznačně mezi ty nejznámější filmy pro pamětníky, přestože jeho popularita mi trochu uniká. Střeštěná Gollová se asi v týhle crazy komedii realizovala, ale mě víc zaujala angličtina podvodníků Nový - Schránil a taky poměrně vzácné účinkování Jiřiny Sedláčkový. Celkově však průměrný film, který nenabízí o moc víc než skákání z okna nebo do okna (podle toho, v kterém domě se zrovna odehrává děj). ()

easaque 

všechny recenze uživatele

klasika, kterou neobrousil zub času a bude mít vysokou sledovanost, i když se v televizi objeví třeba 10x do roka. Prostě milé, zábavné a určené pro naivní děti každého věku. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Reklama

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je pro mě z toho, co jsem doposud viděl, zatím jednoznačně nejlepší prvorepubliková komedie. Nataša Gollová je nejkrásnější, nejroztomilejší, nejpřirozenější, nejvtipnější a nej...prostě nej česká herečka. Oldřich Nový také předvádí výborné herecké kreace a ukazuje, že umí i jiné role než ulízané elegány a lamače dívčích srdcí. A když jsou na scéně oba společně, tak to prostě nemá chybu, stejně jako hlášky tety Pa. Bavil jsem se skvěle úplně celých 90 minut a to o mnoha komediích říci nemohu. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Veseloherní filmová tvorba je nejčastěji rozvíjeným žánrem napříč všemi světovými kinematografiemi. Nejinak tomu bylo u nás, kde komedie patřily k nejnavštěvovanějšímu a privilegovanému žánru. Ovšem kvantita nezaručuje kvalitu, spíše naopak. A tak vznikaly většinou nenáročné filmy, které se snažily bavit diváky jednoduchými a osvědčenými prostředky. Zcela jiné pojetí komediálního typu zaujímal režisér Martin Frič, jehož snímky si pokaždé dokázaly udržet vysokou kultivovanost a netradiční pointaci děje. Když v druhé polovině roku 1939 hledal podklad pro svůj další film, padl mu do oka humoristický román tehdy sedmnáctileté autorky Fan Vavřincové. Vzájemné sympatie začínající spisovatelky a zkušeného rutinéra se nakonec protly do jednoho z nejlepších filmů domácí tvorby. Druhým experimentem bylo obsazení hlavní ženské role. Frič musel velmi pečlivě hledat představitelku, v níž by se spojoval dívčí půvab a inteligence jako záruka uličnické ztřeštěnosti a grácie dívčího mládí. To vše, spolu s citem pro pointování vtipu a se smyslem pro nadsázku, která komiku zvýrazňuje a nikoliv shazuje, se spojilo ve výkonu Nataši Gollové. Volba Martina Friče byla naprosto oprávněná, i když ne snadná a samozřejmá. Alespoň zdánlivě. Vždyť Gollová byla do té doby známá spíše jako představitelka sentimentálních něžných hrdinek. Její proměna v bláznivou a spontánní Evu jen potvrdila, že český film našel v Gollové velkou komediální umělkyni, jak to ostatně záhy prokázala v řadě dalších komedií. A je správné jmenovat i její herecké partnery, především nezvykle uvolněného Oldřicha Nového, vynikající Baldovou, Májovou, rozkošného Grusse, Schránila i znamenitou hudební složku reprezentovanou moderními swingovými melodiemi Kamila Běhounka a Jiřího Traxlera. Ha-halo, Eliško, já sem se vás chtěl na něco hrozně důležitého zeptat. Tady jsou totiž dvě možnosti, tedy buďto, že se vás zeptám anebo že budu mlčet. A proto sem se rozhodl, že se vás zeptám jako obyčejně, jestli byste si mě nechtěla vzít. Eliško, vemte si mě! ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Fenomén bývalé Patsy tropící hlouposti, která se ve filmu stala Evou, si žije sám pro sebe už celá desetiletí. Rádoby první crazy, která v očích některých zastínila skvělé filmy Karla Lamače, Vlasty Buriana nebo Hugo Haase. Co dodat k tomuto údajnému zázraku z pera dívčí autorky z Ahoj na sobotu? Snad jen to, že Evy se už nikdy nezbavíme. Divadelní verze kombinují původní časopisecký románek na pokračování, filmový scénář a domnělou vzpomínku na ty roky, kdy neviditelným králem všeho byl suchý humor P. G. Wodehouse. A možná bude i sequel (nebo spíš nebude). ()

Galerie (15)

Zajímavosti (17)

  • Film byl natočen za velmi krátkou dobu, snad jen 14 dní. (Kulmon)
  • Film se natáčel pod názvem „Přenechte to Zuzaně“. (marhan)
  • Vše se točilo v ateliéru, takže i stromy v okně jsou sice živé, ale jen uříznuté a přenesené. Když listy na stromě uvadaly, musel být přivezen nový strom. (Kulmon)

Reklama

Reklama