Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Líbí se mně jak čeští filmaři začínají pomalu každý druhý rozhovor fňukotem jak nemají na filmy peníze a pak přijde kluk, kterýmu je 18 let a natočí film, hold země paradoxů. Pokud však jde o film Bez doteku, tak tedy rozhodně plný paradoxů není protože se jedná o čistokrevnou sračku. Sorry Matěji, ale mně to přišlo jako kdyby sis to šukání před kamerou vysloveně užival a jako pan režisér si se hlavně zaměřil na fakt, aby před tebou bylo co nejvíc nahých hereček. Možná námětem je film zajímavý, ale svým zpracováním patří tenhle film do nerecyklovatelného odpadu. ()

Mr. Filuta 

všechny recenze uživatele

Pro mě naprosto největším fatálním nedostatkem jsou příšerně divadelní výkony herců. Na to, že při tvorbě působil režisérský tandem, jehož jedna půlka měla údajně na starosti čistě "práci s herci", mi přijde, že si minimálně polovina hereckého ansámblu připadá spíš jako na jevišti, než před kamerou. V kombinaci s podprůměrnými dialogy tohle tvoří vážně debilní atmosféru, ve které se všechno ostatní (ať už jakékoliv kvality) naprosto topí. ()

Reklama

d.beseda 

všechny recenze uživatele

První třetina filmu mě docela zaujala a také "snové scény" ovšem jako celek to na mě působilo jako lehce podprůměrný snímek. Třetí hvězdička je za odvahu točit takové projekty. Každý pokus se cení a třeba se jednou něco kvalitního a výjimečného urodí. Mé hodnocení: 59%. Viděno: 17.03.2013 (Febiofest / porotce). ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jako povídka by tenhle film vypadal dobře, jenže u filmu se musí pracovat ještě s herci, zvukem a obrazem a ne jen se slovem. Tohle je problém tohoto příběhu, který je ve své podstatě silný, ale v podání mu něco schází. Marian Roden nehraje špatně, ale jeho scény jsou někdy křečovité. Tereza Vítů je mladá, krásná a odvážná, což film potřeboval. Jsem rád, že je v současnosti herečkou Jihočeského divadla. Bohužel ve filmu "Bez doteku" je zbytečně moc výplně. Slušela by mu výrazně kratší stopáž. Na divadle by to jako experiment vypadalo zajímavěji. Konec bohužel vyznívá do prázdna. ()

Slonik86 

všechny recenze uživatele

Jako někdo nechápe tento film, tak já nechápu některé komentáře. :-) Bez doteku je psychologický film. Neznalec si myslí, že je nerealistický. Mně dává smysl, je hezky natočený i zahraný a hudba sedí k obrazu. Realita se prolíná s představami, ale závěrečnou scénou divák prozře a udělá si názor na to, co bylo realitou a co nikoli. P.S. Osobně jsem ráda, že režisér odmítá prozradit svou vidinu filmu - zachovává tím kouzlo tohoto díla. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama