Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Catriona MacColl, David Warbeck, Cinzia Monreale, Antoine Saint-John, Al Cliver, Lucio Fulci, Dardano Sacchetti, Roberto Dell'Acqua, Gilberto Galimberti (více)Obsahy(1)
Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Fulciho asi nejavantgardnější film, který bývá jeho fanoušky často označován za jeho nejlepší. Sám režisér o něm prohlásil, že chtěl natočit "absolutní film" se všemi hrůzami světa, bez příběhu a bez logiky. Neexistuje jediný důvod, proč by se cokoli z toho, co se ve filmu děje, mělo dít. Fulci své postavy vystavuje kruté nelogičnosti podivného světa bez jakéhokoliv řádu. Před hrůzou tu není úniku. Vše, co postavy dělají, je úplně zbytečné a nikam to nevede. Zlé nadpřirozené síly jako by napadaly samotnou soudržnost filmu, který se postupně rozpadá v naprostý chaos. Někdo to bude brát jako projev tvůrčího diletantství, někdo jako součást snové iracionality. The Beyond je těžko uchopitelný filmový zážitek. Milovníci ujetých gore efektů si ho ale dosyta užijí. Fulciho fixace na zohyzďování očních bulv se tu projevuje v plné síle. Jak Fulci říkával: "oči jsou první věc, kterou musíte zničit, protože viděly příliš mnoho hrůz." Oči jsou tu tedy oslepeny, snědeny i vydloubnuty. Mě tohle moc nebere, ale film si budu vždy pamatovat díky jeho finální scéně, která představuje to nejlepší z tehdejších italských hororů. ()
Sám Fulci prohlásil, že film natočil podle takřka neexistujícího scénáře. A ono, světe div se, to nejen vůbec nevadí, ono to totiž dokonale funguje. Dívat se na The Beyond, je jedenapůlhodinovým sledováním krystalicky čistého strachu. Nikoliv příběh, ale hrůza je spojovacím článkem filmu. Tím, že jej drží pohromadě, je zároveň přítomná v každém okamžiku, je obsažená v každém obrazu. The Beyond je nejzářnějším skvostem v mistrově pokladnici. Z velké trojky (Zombi2, Dům u hřbitova) stojí nejvýše. Absolutní horror. ()
Osmdesátková splatterová záležitost, na které se maskéři vyřádili dosytosti, no i přes to, že film obsahuje několik opravdu kvalitních, hnusících se scén, nemůžu dát lepší než průměrné hodnocení. To jest díky hned několika faktorům, kterými jsou nezajímavý děj, v pár případech močopudné gore efetky a otřesná 80's disko hudba. Hororovému fanouškovi by tohle utéct nemělo, ale pro vybíravce tohle není. 65% ()
Osobně jsem byl spíše zklamaný, ten prostinký příběh se tak strašně táhne, až mi to subjektivně přišlo skoro nekonečné, a ta přehlídka samoúčelných gore nechuťáren už mi ke konci přišla téměř komická, jak film urputně servíroval stále nové a nové - protože s ničím jiným jinak přijít nedokázal. Osobně sice mám pro tuhle pokleslou filmařinu slabost, a v tomto případě to má dobrý soundtrack a v jednotlivostech to obsahuje dobré momenty, ale jako celek mi to přišlo hodně slabé, a dost mě to uspávalo, což je prostě špatně. Z podobného ranku filmů jsem viděl rozhodně zábavnější kousky. ()
:D A toto bolo čo? Ževraj hororová klasika :D ved to nemalo hlavu ani pätu. Začalo to slubne. Skvelá atmosféra, dej sa pekne rozbehol, ale potom sa to pokazilo a ostalo to tak až do konca. Okrem pekných trikov a masiek mi film nič nedal. Chválim jedine záverečnú scénu. K tomu aby som film ohodnotil nejakou velkou známkou mi slávne meno režiséra nestačí. Never Again! ()
Galerie (42)
Zajímavosti (14)
- Fulciho pojetí pekla je založeno na popisu Danta Alighieriho. (gjjm)
- Druhá část z Fulciho "Death" trilogie. Další díly jsou Paura nella città dei morti viventi a Quella villa accanto al cimitero. (Chatterer)
- O promítání necenzurované verze ve Spojených státech v roce 1998 se postaral Quentin Tarantino. (gjjm)
Reklama