Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Walter RizzatiHrají:
Catriona MacColl, Paolo Malco, Ania Pieroni, Giovanni Frezza, Silvia Collatina, Dagmar Lassander, Giovanni De Nava, Daniela Doria, Gianpaolo Saccarola (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Aj aj aj. Pane Fulci, jestli mě tam dole v pekle slyšíte. Jak jste mohl pokazit tak výborný děj. Prostorný dům někde u hřbitova a do toho depresivní podzimní počasí. Čekal jsem mnohem více, protože na tento snímek všichni pěli samou chválu. Vždyť z toho šel udělat hit mezi horory. Nechápu, co se ostatním divákům na tomto snímku líbilo. Mě skoro nic. Možná trochu jen Dr. Freudstain, který vypadá fakt hrozivě. Vraždy jsou brutální, ale velmi nechutné. Jelikož je to 5. film, který jsem od Fulciho viděl, tak mě ty brutálnosti a nechutnosti už ani nepřekvapili. Jinak bych se z toho asi pozvracel. A to mám doma zakoupen ještě film Koncert hrůzy. Ale myslím si, že si ho asi nikdy nepustím. Fim Dům u hřbitova si budu pamatovat jen díky tomu, že jeden italský režisér pokazil velice zajímavou zápletku. ()
Měl jsem si pustit začátek a pak až konec a mohl jsem tomuhle oldskůlovýmu skvostu napálit plnej počet, páč není nic lepšího, než když horor začne propíchnutou hlavou a skončí hromadnýma jatkama. Jenže to ostatní je nuda k uzoufání, kdy mě z poklidného klimbu kromě objednaného buzení (mrk mrk :-) mírně probral jen ten tvrdohlavej netopýr (i když jsem doufal, že v poslední chvíli se přeci jen pustí a ten maník si těmi nůžkami propíchne ruku- dobrý, ne? :-). Ono vůbec mi v hlavě šrotovaly další a další nápady, jak by se to dalo natočit lepčeji, říkám to pořád, nedoceněnej talent... :-) ()
Průměr.Vyzdvihnout se dá atmosféra,která byla místy hodně mrazivá,ale hlavně gore efekty.Na dobu vzniku skvělá práce.Mínusem byli toporní herci a scéna s netopýrem,která působila hodně trapně až úsměvně.Každopádně umístění na videonasties bylo asi oprávněné a docela chápu,že to v té době lidi mohlo slušně šokovat. ()
K dušičkové náladě je tento flák vynikající volbou. Co k tomu více dodat? Po každém shlédnutí si film zamiluju skrz jeho úžasnou atmosféru a nádhernou varhanní hudbu. Pořádně hutné gore scény mistra Giannettiho De Rossiho jsou mimořádnou ozdobou. Konečně jsem si mohl vychutnat remasterovanou verzi. Tenhle snímek je esence Fulciho režie, on byl bůh evropského hororu. Bez debat. Z toho přímo teče jeho láska k pokleslému žánru. Ani tady nesmí chybět záběry na tváře a na oči, nedovedu si bez nich představit žádnej Fulciho biják. A musím uznat, že ten prcek, co zde ztvárnil hlavní roli, dostával pěkně zabrat, scény mordů a běhání mezi mrtvolami musel pak asi těžce rozdýchávat. Miluju Fulciho WTF momenty, zde to byl krvelačný netopýr :). Každopádně tohle je KLASIKA!! ()
L. Fulci nám předvedl,že dokáže natočit velice kvalitní horor. Jen tak něco málo naznačí,kdo by se asi mohl skrývat ve sklepě tajuplného domu, ale to podstatné nám odhalí až na závěr.Gore scény jsem si pěkně vychutnala. Režisér moc dobře ví co na otrlého a taky trochu morbidního diváka zapůsobí. A ta jejich chůva,co si o ní myslet. Ta by vás očima hned uhranula.Už vím,že hezký domek o samotě, dá se říci vedle rodinného hřbitova asi není to pravé. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Film bol vysielaný v talianskych kinách od 18 rokov a na DVD vyšiel až v 21. storočí s dostupnosťou v Taliansku od 14 rokov. Film však dodnes neodvysielala žiadna talianska televízia, keďže pôvodný zákaz zostal zachovaný a nebol doteraz zrušený. (Arsenal83)
- Lucio Fulci tu má cameo ako profesor Mueller, ktorý sa rozpráva s Normanom Boyleom (Paolo Malco) na ulici v New Yorku. (Arsenal83)
- Čo sa týka špeciálnych make-up efektov filmu, hoci v úvodných titulkoch sú uvedení Maurizio Trani aj Giannetto De Rossi, za make-up bol zodpovedný iba Trani. Sám Giannetto De Rossi vyhlásil, že sa na filme nikdy nezúčastnil. (Arsenal83)
Reklama