Reklama

Reklama

Zombi 2

  • Itálie Zombi 2 (více)
Trailer 1

Fulciho brutální vize plné krve a vnitřností jsou tím nejlepším, co může světový horor nabídnout. Do newyorského přístavu vplouvá opuštěná loď. Odkud plachetnice připlula a co se stalo s její posádkou? To jsou otázky, které si klade nejen dcera majitele lodi Anne, ale i novinář Peter. Vydávají se spolu na Antily, aby zde za neustálého rachotu bubnů poodhalili roušku děsivého tajemství, plného voodoo rituálů, krvavých orgií a obživlých mrtvol. (Řitka video)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (153)

erl 

všechny recenze uživatele

Zombi 2 bylo mé první setkání z tvorbou mistra Fulciho a musím říct že to byle velice příjemné setkání . Fulci má velice osobitou režii která se vyžívá především v detailním násilí a ponuré , nejisté atmosféře. Masky zombíků jsou pěkné , hudba jednoduchá a působivá herci hrozní:) Prostředí ostrova je exotické a originální . Vše graduje v napínavém finále kde Fulci vytvoří nervy drásající podívanou. Zombí filmy mám rád a myslím si že tento kousek patří mezi to nejlepší co může tento žánr nabídnout. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Brakoví producenti jsou z převážné většiny šejdíři a bezskrupulózní prospěcháři, přičemž zvláštní uznání si pro svou dravost a vynalézavost zaslouží ti italští z druhé poloviny sedmdesátých let. Bez ohledu na autorská práva či obchodní známky produkovali rychlokvaškové plagiáty jakéhokoli amerického titulu, který měl úspěch v Evropě – např. po úspěchu Hvězdných válek (Star Wars, 1977) rychle přišli s aušusovou Hvězdnou srážkou (Scontri stellari oltre la terza dimensione, 1978) a na nadšení z Lovce jelenů (The Deer Hunter, 1978) zareagovali okázalým akčňákem L'ultimo cacciatore (Poslední lovec, 1980). Není divu, že když se evropské publikum hrnulo na Romerův Úsvit mrtvých (Dawn of the Dead, 1978), uváděný pod názvem Zombi, přispěchali s projektem na falešný sequel. Tvůrci v čele s režisérem Luciem Fulcim nicméně usoudili, že výpravnému obrazu globální apokalypsy nemohou se skromným rozpočtem konkurovat, takže si z originálu přivlastnili pouze distribuční titul, a jinak se snažili od vzorového snímku co nejvíce odlišit. Zombie proto vrátili zpět do jejich původního karibského prostředí a spojili je s explicitně krvavou estetikou, na kterou lákala také nastupující vlna italských kanibalských exploatačních snímků odstartovaná Posledními kanibaly (Ultimo mondo cannibale, 1977). K výslednému úspěchu zásadní mírou přispěl maskérský mistr Giannetto De Rossi, jenž navzdory spartánským podmínkám vytvořil hrůzostrašně naturalistické masky desítek oživlých mrtvol a především nespočetné gore a splatter efekty. Snímek s prostinkým dějem, kde mladá Anne v doprovodu reportéra Petera přijíždí na tropický ostrov, aby zde pátrala po svém otci, ale místo něj nachází jeho napůl vyšinutého kolegu a mrtvoly vstávající z hrobů, je vystavěný jako mechanický řetězec brutálních atrakcí. Již dvě krvavé sekvence před úvodními titulky nastaví tón a tempo celého snímku. Zombi 2 se stala mezinárodní senzací a podle neověřených zdrojů v tržbách překonala dokonce i iniciační Úsvit mrtvých. To už zbystřili také další producenti a započal boom italských zombie filmů, které ale kopírovaly hlavně Fulciho a ne Romerův koncept. Pochopitelně se objevily také filmy, které se svými názvy snažily navozovat dojem přímé spojitosti s průlomovým titulem, ale oficiální pokračování Zombi 3 (1988) vzniklo až o devět let později. Fulci na svůj hit navázal snímkem Páter Thomas (Paura nella città dei morti viventi, 1980), který se stal první částí jeho tzv. gotické trilogie tvořené dále filmy Brána do záhrobí (L'aldilà, 1981) a Dům u hřbitova (Quella villa accanto al cimitero, 1981). (text byl původně psaný pro katalog LFŠ) ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Najkryštalickejší, najčistejší, až panensky priehľadný a ľahkomyseľný Lucio Fulci. Ale v dobrom zmysle slova. Zombi 2 je najroztomilejšia hororová bejkovina, akú som kedy videl. Prvý euro-trash, do ktorého som sa naozaj zamiloval. Exotické prostredie tropických ostrovov, vábivý sexuálny podtón, stupídne dialógy, štiplavé gore nechutnosti, lacná syntezátorová "midi hudba" by Fabio Frizzi a niekoľko naozaj premakaných zombie masiek. Podvodný súboj zombíka so žralokom je neuveriteľný! ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Fulciho celkem vydařená řezničina plná zombíků. Zpočátku se film rozjíždí pomalu, ale jakmile čtveřice hrdinů dorazí na hledaný ostrov Matool, začíná boj o život s hromadou oživlých mrtvol. Kamera si libuje v detailních záběrech kousnutí či ustřelených hlav. Hlavní hrdinové nemají proti přesile šanci a jedna z mých favoritek Olga Karlatos, v roli manželky lékaře Paoly, se stane doslova "švédským stolem" zombíků. S ohledem na dobu natáčení, to určitě patří k těm lepším hororům. Italská klasika určitě nezklame a závěr filmu je to správné co k hororu patří. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Pomalý, ale atmosferický rozjezd, který je zakončen sympatickým krvavým masakrem v italském podání. Fulci me ještě nikdy dřív tolik nebavil. A to nemluvím o scéně zombie vs. žralok. Nahá a samozřejmě hezky vybavená potapečka je napadená zombíkem (neptejte se mě jak se dostal na dno moře), kterého následně inzultuje žralok. Vpodstatě poetika. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (12)

  • Film bol zakázaný v Nemecku, Nórsku a Anglicku (1984-1992). (Paldiny)
  • Hlavní ženskou roli v tomto filmu hraje Tisa Farrow, sestra známější Mii Farrow. Obě sestry v mládí začínaly v béčkových hororech, z nichž se podařilo Mie vymanit úspěšněji. (Cimr)
  • Ačkoliv se v názvu filmu objevuje dvojka, žádný první díl neexistuje. Producenti se rozhodli parazitovat na celosvětovém úspěchu filmu Úsvit mrtvých (1978), který byl v Itálii distribuován právě pod názvem Zombi. (Němi)

Reklama

Reklama