Obsahy(1)
Drama dvou žen v čečenské válce, které události semelou a jejich pozice na obou stranách konfliktu se otočí o 180 stupňů. Mladá dívka Anna (Taťjana Čerkasova) odjela jako bývalá biatlonistka vychovávaná v dětském domě do Čečny vydělat si na budoucnost jako odstřelovačka, ale zamilovala se tam do polního velitele a má s ním dítě. To ji zlomilo, už nechce zabíjet a s kojencem před Aslanem prchá. Maria (Nina Usatova) je matkou vojáka, který padl do čečenského zajetí a ti jí nabídli výměnu syna Sergeje za malého Aslanova syna. Maria tak pro povstalce po Anně pátrá po celém Kavkaze. (chamonix)
(více)Recenze (1)
Napínavé psychologické drama odehrávající se na pozadí válečného konfliktu v Čečensku. Mladá ruská odstřelovačka Anna vs. matka zajatého vojáka Maria. Konflikt se odehrává v nočním dálkovém vlaku jedoucí do Ruska a jde o jejich syny. Anna má dítě s čečenským velitelem a snaží se malého propašovat z válečné zóny. Syn Marie je v čečenském zajetí a propustí ho, pokud Annu přesvědčí k vrácení jejího dítěte do Čečenska. Mateřský instinkt obou žen samozřejmě udělá své. Co může udělat matka pro své dítě? Ani jedna se jen tak nevzdá. Jde o život a smrt. Buď a nebo. Název snímku „Kavkazská ruleta´ je plně na místě. Jen tak mimochodem, Kavkazská ruleta je to samé, co Ruská ruleta, jen je to s náboji obráceně. V bubnu zbraně není pouze jeden náboj, ale naopak pouze jeden chybí. A jedna z žen se rozhodne takto spáchat sebevraždu. Má v tom co do činění i Alláh. Takže jak to dopadne? Setkají se obě ještě se svými syny? Tak či onak, vše přece jen bezmilostně míří k tragédii, paradoxně zanechávající naději. Ale pro koho. Vyprávěním příběhu se nejedná o nic akčního. Vše se odehrává v kupé vlaku a občas v zavazadlové části. Konverzační dramatizace vzniklé situace dává prostor oběma představitelkám daných rolí, ve kterých ukázali, v čem tkví jejich herecká síla. Do Tohoto konfliktu často vstupuje také vedoucí vlaku, který chce Annu svést. V rámci děje je však v pozici cizího člověka, který je politicky nekorektní a je spíše terčem skryté nenávisti, což se samozřejmě vyhrotí a dá se to najevo. Příběh hlavně pracuje s vlastenectvím, ale za vzniku mnoha neobvyklých otázek. Je v tom trochu tvůrčí rafinovanost, poněvadž z toho nelze jen tak jednoduše vydedukovat ten správný názor. Ve své podstatě se jedná o děsivý příběh a to bez sebemenší propagandy v zájmu té mocnější strany, jak to většinou u válečných filmů bývá. Jedno z celého dějství nakonec přece jen nádherně vyplývá. Pokud nebude válka, přežít lze všechno. ()