Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 471)

mchnk

všechny recenze uživatele

Zkoušel jsem to, opravdu...ale nešlo to. Sexismus, vulgarismy, stupidita a námětové ždímání sebe samotného. A Troška je vysmátej. 114 fanoušku filmu je skutečně zarážející skutečnost, která mne nutí k intenzivnímu zamyšlení. Oni se tomu smáli ? Oni za to zaplatili ? Ano, Zdeněk točí dál. Zkamenělé slunce, seno... ()

hansel97 odpad!

všechny recenze uživatele

Tenhle film mi utkvěl v paměti opravdu silně. Proč? Protože se mi stává málokdy, abych nějaký film nedokoukal a znechucením a úpornou nudou ho v polovině vypnu. Tady jsou ty dvě hodiny naprosto vražedné a nevtipné a vydržet se to jednoduše nedalo. Pochybuji, že by po té hodině došlo k nějakému drastickému zlepšení a tak si za hodnocením stojím. Na další díly odvahu fakt nemám. ()

Reklama

Šakal

všechny recenze uživatele

Rozdělit takhle (filmovou) společnost na dva znesvářené tábory „na život a na smrt“ se nepovedlo snad ani při nedávno zkončeném prezidentském duelu mezi zkušeným (zákeřně-podpásovým) vzdělaným řečníkem (bonmotérem), aligátorem z Vysočiny Milošem (Šloufem) Zemanem a „modrou krví s lidskými hodnotami“, Karlem (Kalouskem) „neptejte se mě prosím na Benešovy dekrety“ Schwarzenbergem. Přičemž samotná (výsledná) podoba (paralela) není nezajímavá a už vůbec ne (čistě) náhodná. Čím víc se ta jedna „protitroškovská“ resp. protizemanovská (mobilizující zbytek (filmového) národa) skupina, opírá do té druhé-„protroškovské“ resp. „proMiloše“, tím opačný efekt to má. Důkazem budiž, že ta třetí „troškajemiupřímněuprdele“ se začíná překvapivě? přidávat na stranu Troška a spol. nebo řečeno slovy čísel http://kultura.idnes.cz/navstevnost-za-prvni-vikend-vedou-babovresky-f4i-/filmvideo.aspx?c=A130218_131730_filmvideo_jaz . Osobně se sice do kina nechystám (těch 170kč za lístek rozhodně využiju (pro sebe) smysluplněji), nicméně křižácké (protitroškovské) tažení (v dohledné době) také neplánuju. Takže, Zdendo, sejdeme se (řekněme za rok a půl) u reakcí na téma: „Dědkobrnky“ resp. (za tři roky) u snímku „fakani (a) faráři“. P.s. když už to nejde „nahoru na sever“, snad zaútočíš alespoň na opačný pól (zatím to vypadá slibně), protože (jak známo) negativní reklama, taky reklama. Otázkou ovšem zůstává, jestli to je ta cesta, po které se (vy)dávat?! To však (s dovolením) ponechám na každém z vás. S osobní poznámkou na závěr. Nesnažte se prosím, kdokoliv, o převýchovu těch druhých. Je to čistě věcí osobního (ne)vkusu. Ostatně i takové Prci, prci, prcičky bratrů Weitz(ových), těšící se (nejen) na místním serveru velké oblibě mají do inteligentní zábavy hodně daleko. A když už nějakou kritiku, tak prosím tu konstruktivní, neboť jakákoliv jiná, když pominu samotný fakt, že je kontraproduktivní, je v prvé řadě (prvoplánově) laciná, tj. (řečeno místní terminologií) „troškovská“. A to byste zřejmě neradi?! P.p.s a hlavně...., je to pouze film..... 93min, EDEN Hazard srovnává na 1-1, A. Stavrev naposledy foukl do píšťalky a Spartička balí kufry :-( TO je tragédie :-)) Edit. (to "pacifista, Dr. Watson" canakja: je smutné, že jsi byl "donucen" (davem) a vlastní názor nechal "doma".....zajímavá dedukce (spojitost) leč, ať čtu (svůj) komentář sebepečlivěji, (tebou) zmiňovanou spojitost: Zeman = Babovřesky "hledám marně".... Update: vážený pane "větvičko", co na to říct? Zřejmě nic. Jak vidno, nemá to žádný smysl. Snad jen, že každý neměl to štěstí, aby mu sudičky (tak jako vám) nadělily do vínku tolik přirozené inteligence, důvtipu a ostrovtipu. S veškerou úctou a přáním všeho nej, "váš pan závorka resp. uvozovka". ()

MM_Ramone odpad!

všechny recenze uživatele

Zdeněk Troška je rozporuplná postavička československej filmovej tvorby. Režisér, ktorý má svoj charakteristický rukopis, ktorý však mnohým filmovým kritikom nesmierne vadí, ale na druhej strane si získal pomerne výrazné sympatie bežného, jednoduchého diváka. Ja som ku jeho tvorbe hodne zhovievavý, nezatracujem jeho snímky, vždy sa snažím im dať šancu a v kľude si ich pozriem. Väčšinou však zostanem sklamaný. Tak tomu bolo i v prípade snímku "Babovřesky", ktorý pán Troška natočil v roku 2013. No nebol som len sklamaný, ale aj doslova znechutený z tých trapností, ktoré som tam videl. Celé to bolo absolútne pod úroveň diváka, ktorý má IQ aspoň sedemdesiat. Človek musí byť fakt idiot, aby sa pri tomto dokázal pobaviť. Je to nestráviteľný odpad! ()

H34D odpad!

všechny recenze uživatele

Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10 () (méně) (více)

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Herečka Lucie Vondráčková si za každý natáčecí den vydělala 13 tisíc korun a dohromady jí na kontě přistálo 300 tisíc. Veronika Žilková na tom byla s denní gáží o něco lépe, ovšem její postava se ve filmu neobjevuje zase tak často, takže si v součtu přišla "jen" na 180 tisíc. Další herci jako například Jan Dolanský nebo představitelka drbny Kudláčkové Jana Synková dostali oba podle magazínu Sedmička po 200 tisících. [Zdroj: centrum.cz] (hippyman)
  • Natáčení probíhalo po dobu 36 dní v jihočeských vesničkách Netolice, Pištín, Záboří a Dobčice. Dále se filmovalo v Malých Chrášťanech, Hluboké nad Vltavou a Dřítni. (kobrahokej)
  • Přestože má snímek podtitul "Letní komedie", premiéru si odbyl v lednu. (ČSFD)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama