Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

MikeCool odpad!

všechny recenze uživatele

Po filmové stránce to bylo hodně špatné. Herecké výkony, chování postav, scénář, kamera, prostě všechno špatně. Nicméně úspěch to má, protože u většiny lidí české (mladší) populace je toto děsně cool. Pro mne byl odpadový i Gympl, čili Vejška si u mě předem nedělala větší ambice, každopádně zvědavý jsem byl. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

V zásadě bych zde mohl opakovat stejné lapsy, jako mi vadily u Gymplu. Mizerně napsané některé až trapně nerealistické scény a momenty, sem tam katastrofální dialogy a tragičtí herci. Není jich tedy tolik jako v předchozím filmu, ale pořád tu jsou. Hlavní role pro mladého Vorla je prostě tragickej castingovej omyl, rodinnými vztahy naprosto neomluvitelnej, obsazování Filipa Vorla do role dementního spolužáka nebo sklepáků nefunguje. Jak je Fero Burda skvělej ve besídkách Sklepa, tady i v té miniroli asi s třemi větami prostě ruší. A spousta dalších. Plus takový omyly jako "humorné" připomínky předchozího filmu ("Po filmu Gympl maluje každá toyka") nebo zkarikování vedlejších postav ad absurdum (dejme tomu reálnou postavu hrdinovy matky-alkoholičky teď už scénář úplně zbabral). Taky je to prostě jen pokračování, chybí tomu švih prvního dílu. Proč tedy solidní tři hvězdy, byť by si to zasloužilo stěží dvě? Jeden z důvodů je Mádl. Jeho postava je skvělá, jeho zahrání je skvělý. Tenhle kluk prostě umí. Body navíc filmu v mých očích přidá i Eva Josefíková, která sice není tak sexy jako Lenka Jurošková z Gymplu, ale zase je ještě hezčí a její postava zajímavější. No a musím přidat v záplavě rapových a hiphopových hudebních sraček za jedinou světlou výjimku - písničku All I Need (co hraje během kolaudačního večírku), kterou nazpívala pro změnu moje spolužačka z vejšky Veronika Kratochvílová. Takže k objektivním dvěma hvězdám kvůli těmto plusům přidám subjektivní třetí. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Ano, je to lepší než Gympl. Ale ne o tolik, aby si to zasloužilo o hvězdičku víc. Vorel mladší mi nikdy nepřišel herecky zajímavý, což vyniká ve dvojici s Mádlem, který si svého hajzla s chutí užívá. Slušná kamera i střih, hudebních tracků by mohlo být víc než ty dva, co se pořád opakovaly. Scénář opět podivně kostrbatý. Jak se asi bude jmenovat příští díl? ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40% () (méně) (více)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nic nečmáral na zeď, nefetoval a ani nikoho neuplácel, protože se nerad špiním od barev, rád vím o světě a nemám čím uplácet. Bylo mi zkrátka jasné, že tohle nebude film natočený dle mých tužeb, ale byl jsem zkrátka zvědavý, zda se kdysi zajímavému Vorlovi podaří natočit něco ještě pitomějšího než byl Gympl. Nepodařilo, protože tohle bylo o něco lepší. A přestože trestní zákoník kriminalizuje nejeden nesmysl, tak § 228 odst. 2 podle mého smysl má a všem, kdo jej porušují, bych nastříkal koule na brčálově zeleno. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Na začátku filmu, když řezník nabízí k pomalování roletu, je roleta posprejovaná. V další scéně je čistá. (rybicka11)
  • Film byl natáčen z poloviny v noci, na což Jiří Mádl málem doplatil ztrátou svobody. Policie totiž ve tmě přehlédla štáb a Mádla chtěla zatknout za poškozování cizího majetku. (agass)
  • Scény z přijímacího řízení a hodin kresby se natáčeli na pražské Akademii výtvarných umění a komparz tvořili studenti a studentky AVU. Konkrétně se natáčelo v ateliéru Milana Knížáka a v ateliéru Tomáše Vaňka. (marketagarai)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno