Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Radikální film chladnokrevně zachycující život dospívající dívky v současném Srbsku provokuje nejen explicitními sexuálními záběry, ale především pokládá otázku, jak moc ovlivňují nastupující generaci digitální revoluce a proměny tradičních hodnot. Srbský film KLIP je čerstvým vítězem prestižního rotterdamského festivalu, kde zaujal především silou a autentičností své výpovědi. Příběh šestnáctileté Jasny, která se snaží definovat své místo ve světě a dospět, je totiž na samé hraně toho, co o dnešních teenagerech chceme vědět. Jasna je bezhlavě zamilovaná do o něco staršího Djoleho, ale jejich vztah je spíše než na romantických procházkách založen na divokých mejdanech plných drog, alkoholu, rozvášněného balkánského popu, násilí a sexu, který si natáčejí na mobilní telefony, ostatně stejně jako celý svůj život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (310)

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Láska je sex. Já nejsem nic. Já jsem všechno. Být výjimečný! Jak moc silná je touha být výjimečný. A bytí, to je nuda. Internet je mé místo. Hltám instantní zbytky. Fet zavírá oči a tiší, dovoluje se radovat. ,, ...Ale lidé byli stvoření s prázdným místem v jejich srdcích, které nedokáže nic zaplnit... '' No. Minimálně na tvorbě toho místa přepečlivě pracujeme. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

V Klipu je až přehnaně dobře vidět, o čem nedávno mluvil Umberto Eco. Smutné je, že tohle opravdu ukazuje současnou generaci, která navíc kulturně českému prostředí není moc vzdálená, a jediné co lze filmu vytknout, že to není dokument, ale sestřih toho, co chtěli vidět, vybrali a natočili dospělí. A z explicitních scén bych nedělal vědu, místo Isidory se téměř jistě svléká dablérka (všimněte si, že na žádném záběru není nahá, podle režisérky jí na začátku natáčení nebylo ještě ani patnáct a Maja Milos není žádná Irina Ionesco) a mužský geniál je slušně umělý, což ovšem nezkušené oko neodhalí, ale Péčkaři nezaváhají. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Autentické, dobre zahrané, sexuálne otvorené - ale nie samoúčelne. Sexuálne scény budujú vznikajúci vzťah ústrednej dvojice, ktorý naberie na zaujímavosti až v druhej polovici filmu. Rodinné zázemie hlavnej postavy nudnejšie, snímku skôr spomaľuje, než by jej dodávalo ďalší rozmer. Úprimný a osobitý film, ale v porovnaní s Kids menej úderný, bez výraznej pointy, ktorá by ho urobila nezabudnuteľný. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Byl by to pětihvězdičkový film, ale méně diskutovaný...bez těch několika explicitních záběrů. Nesnáším názornost a nevěřím podobným výrazovým prostředkům, ale jsem celkem zvědavá na další film Maji Milošové. "Klip" je přesvědčivý právě ve vzácných civilních momentkách, dík tomu za přetlakem chaosu a hnusu vidím jasné sdělení a intimní příběh, jen si nemyslím že je to zásluhou jen režisérky, ale také skvělých neherců v hlavních rolích. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Pro někoho skoro porno, pro jiného mrazivá výpověď, pro mě stejně daleko k obojímu. Po několika pohoršených reakcích jsem co se týče explicity čekal málem druhý Srpski film a Klip přitom odhaluje dost účelně i sporadicky. S onou výpovědí bych to ale také nepřeháněl. Jakkoli podobně smýšlející skupinky sexuálně probuzených teenagerů potkáváme každý den na ulici, je pro mě celá zápletka ústřední dvojice a jejího (ne)sbližování se hrozně nadnesená a přehnaná, snad aby všichni poznali, že jde opravdu o snímek varující a důležitý. I proto pořád nevím jistě, zda měl hlavní hrdina problémy s důvěrou, nebo byl prostě jen sobecký idiot. Největší uznání tak za to, že ani při repetitivním střídání nekonečných tahů a domácí deprese neztratila Milos moji pozornost. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (9)

  • Ruská premiéra filmu mala byť 30. augusta 2012, avšak jeho premietanie zakázalo Ministerstvo kultúry, ktorému prekážalo vulgárne vyjadrovanie sa jeho hrdinov, to, že užívajú drogy a alkohol a v neposlednom rade „pornografické“ zobrazenie sexu medzi neplnoletými protagonistami snímky. Za tento krok si ministerstvo vyslúžilo obvinenia z cenzúry. (Sufferer)
  • Film získal hlavnú cenu na prestížnom filmovom festivale v Rotterdame a cenu holandských filmových novinárov. (Sufferer)
  • Maja Milos sa pokúšala pracovať s 18 a 19-ročnými, lenže „to už bola úplne iná generácia. Nemali v sebe tú surovosť,“ povedala režisérka, a tak nakoniec obsadila 14 a 15-ročné deti. S nimi jednotlivé scény skúšala počas štyroch mesiacov takmer každý deň. (Sufferer)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama